Borderlands 4

Zit nog niet zo ver maar had wel niet gedacht dat deze zo goed ging zijn. Veel minder over de top cringe dan de vorige en de open world is ook wel een meerwaarde samen met het movement systeem. Op de base PS5 is het goed speelbaar in performance mode. Het enige dat mij tot nu toe echt stoort is die inventory UI (zo onoverzichtelijk?) en de FOV slider mag ook snel komen.

Nog een paar codes:
3SR3J-CS63T-CFB3K-J3JTT-RZ5JR
3SRBB-X9RBJ-CRTBW-3BBB3-KJFW6
JS63J-JSCWJ-CFTBW-3TJ3J-WJS5R

Laatst bewerkt:
Ja ik ben ook redelijk hooked.
Sinds gisteravond campaign uitgespeeld en de uvh1 unlock quest gedaan.

Tot nu toe nog niet echt omgezien naar equip, en gewoon alles gebruikt dat beter was of beter voelde bij het knallen.
Nu met die firmware unlock na de campaign ga ik eens beetje beginnen kijken naar goeie combos.

Die inventory ben ik ook niet echt fan van.
Vooral omdat ik gewoon wil hebben dat dat altijd op TYPE staat om makkelijk mijn bestaande setup te switchen met nieuwe drops.
Maar blijkbaar moet je iedere keer dat je even uit je inv. gaat weer filteren.
Zoveel filter opties maar die selectie word niet bewaard of standaard vast te pinnen?

Laatst bewerkt:
Ik stoor mij zo niet aan de inventory. Op type selecteren zou ik zeker al niet doen want je hebt snipers die als shotgun schieten en omgekeerd, dus je moet toch alles testen:) Een paar fijne QoL verbeteringen zoals overal je moto spawnen en de herspeelbaarheid van bosses maken de open wereld wel veel fijner. Ik stoor mij vooral aan quests waarbij je te voet met één hand iets naar je safehouse moet wandelen en de world bosses die verdwijnen vanaf de second je uit hun cirkel valt. Net level 20 maar nog geen enkele legendary drop gehad. Ik vind het wel goed dat het wat teruggeschroefd wordt want het was vroeger echt te veel maar 20 levels lang géén drop is misschien ook overdreven.
Ik las ook dat je bij endgame nog eens onderdelen kan switchen van guns en je dus best tijdens je playthrough al zaken zoals underbarrels enzo bijhoudt. Dat vind ik ook een brug te ver. Mijn inventory en bank zit al vol (om naar ander char te sharen), laat staat dat je rommel moet bijhouden voor een switchbaar accessoire op't einde van de rit.
Wel gewoon echt een goed spel en ik heb nog niet eens veel co-op kunnen spelen waar dit spel echt openbloeit.

Laatst bewerkt:
Ik wil type omdat ik een vaste setup gebruik van een pistol, shotgun, smg/assault en een sniper.
Maakt niet uit of die een tweede functie hebben waar bijvoorbeeld het pistool ook als shotgun schiet :)
En wapens met een charge-up voordat je kan schieten haat ik.
Die gebruik ik al nooit en dan word je keuze al snel een vast patroon met soortgelijke wapens.

Die bubbels nog geen issues mee gehad, in de campaign krijg je ook boss fights die zich afspelen op bvb een stuk rots waar je van kan vallen.
Dus ben wel gewoon ondertussen om korte rondjes te draaien in zo een bubbel :biglaugh:

Legendaries genoeg drops hier, maar inderdaad wel meer en meer vanaf pakweg level 30.
En de meeste gebruik ik (nog) niet.
En natuurlijk afhankelijk van de difficulty setting waar je op speelt.

Momenteel is/was dit mijn meest gebruikte wapen. Love dat 'color spray' :)

Schermafbeelding-2025-09-17-081631.png

Laatst bewerkt:
Ik had het niet over de alt-fire maar echt over snipers zonder scope en shotguns met megazoom dus echt afwijkende functie tov hun wapentype. Idem met autofire pistols tov assault rifles zonder autofunctie. De wapentypes zijn echt geen referentie soms. Maar ik heb idd ook vaste setup met assault, sub, shotgun en sniper dus ik volg u wel.
Die Order charge up wapens zijn idd kut, behalve misschien een sniper die dan één mega openingsshot kan doen.
Ik kijk uit naar de eerste legendaries want zelf na een tiental keer splashzone te farmen, just nix. Hierdoor kan ik wel weer enthousiast worden van loot en da's ook alweer even geleden.

Delen guns van hetzelfde type ook altijd dezelfde ammo? (behalve wanneer het expliciet als skill vermeldt staat op de gun)

Legendary drops genoeg vinnek, ik heb er zelfs 2 uit een vending machine gekocht 🤐
Die bunkers zijn ook een leuke farmspot, want iedere bunker heeft een loottable van 3 legendarys. Brengt daarnaast nog money, xp en andere loot op.

Level 30 Harlowe nu en vanaf 20 begint ze maar te shinen, dervoor had ik het echt lastig (noob skilled speelt ook een rol)
Op level 28 den "dikken" van de story gedaan 😂🙋🏻
Ik ben ook maar de sucker in borderlands, ieder hoekje verken ik, en collectibles en side missies doe ik ook meteen.

Having a blast, maar de framerate zakt na een tijdje spelen toch dramatisch op base PS5, prolly memory leak of dergelijke.
Na relog weer in orde. Voor mij het enige storend.

Als je op Hard speelt heb je meer kans op beter loot, misschien dat eens proberen?
Ja of ineens eerst campaign uitspelen en Ultimate vault hunter difficulty doen.
Dat is wat ik gedaan heb, rest van de quests en content leveren dan ook meer op.
De damages zijn dan toch zoals hard mode, maar wel meer loot drops :)

Schermafbeelding-2025-09-17-114602.png

De legendary drops zijn eindelijk begonnen hier (lvl22). De eerste uiteraard een classmod voor andere classe. Daarna wel dat vuurwerkschild van Splashzone en eentje uit een vending machine dus ik ben content:)

Het is blijkbaar een gekende bug dat 90% van de classmods van alles behalve uw class is:)

Laatst bewerkt:
Weet er iemand of je de catchphrases kan uitzetten die uw character om de 5 seconden roept? Ik ben met Harlowe begonnen en da's super storend en die heeft precies maar 5 zinnen. De rest van mijn team werd er binnen het uur al zot van.
Ik wil wel de rest van de dialogen horen uiteraard maar die constante zinnetjes verpesten het wel.

Weet er iemand of je de catchphrases kan uitzetten die uw character om de 5 seconden roept? Ik ben met Harlowe begonnen en da's super storend en die heeft precies maar 5 zinnen. De rest van mijn team werd er binnen het uur al zot van.
Ik wil wel de rest van de dialogen horen uiteraard maar die constante zinnetjes verpesten het wel.
Ik denk niet dat er een specifieke optie voor de catchphrases alleen is. Via audio-instelling zal je wel de algehele voice-over kunnen uitzetten maar dan mis je ook potentieel belangrijke info die wel relevant is.

Of je moet echt wel altijd goed de ondertiteling in de gaten houden.

Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen met Vex. Enthousiasme is groter dan de tijd dat ik er voor heb maar het zit goed! Speelt erg vlot op base PS5, heb enkel nog maar eens een zwevende dumpster tegen gekomen als 'bug'

Enige minpunten, ook voor mij, zijn ontbrekende FoV slider en reset van de filter telkens... verder gewoon nog wat wennen aan de layout in het menu.

Kweet nog niet of ik blij ben met de 1map. Ik vond dat concept van verschillende maps nog wel plezant eigenlijk.
Nu gaat die map er na een tijd allicht overweldigend uit zien omwille van de -tig symbolen...

Denk nu ook gewoon 1PT te doen zonder zijmissies om ze daarna in uvh te doen.

Ik ben begonnen met Vex. Enthousiasme is groter dan de tijd dat ik er voor heb maar het zit goed! Speelt erg vlot op base PS5, heb enkel nog maar eens een zwevende dumpster tegen gekomen als 'bug'

Enige minpunten, ook voor mij, zijn ontbrekende FoV slider en reset van de filter telkens... verder gewoon nog wat wennen aan de layout in het menu.

Kweet nog niet of ik blij ben met de 1map. Ik vond dat concept van verschillende maps nog wel plezant eigenlijk.
Nu gaat die map er na een tijd allicht overweldigend uit zien omwille van de -tig symbolen...

Denk nu ook gewoon 1PT te doen zonder zijmissies om ze daarna in uvh te doen.
Hier van 't zelfde. Nog niet veel tijd gehad om te spelen. Met Rafa btw.

Die FoV slider komt er wel en een aantal andere bugs zullen binnenkort ook wel aangepakt worden.

Nog 2 keys:

3H63J-Z3S3J-KR3BK-BTJ33-ZWKTK

TSR3B-J5S3T-KRBJW-BTTBJ-JRCXX

Stond bij dat deze maar 48 uur zouden geldig zijn.
Maar net redeemed dus alleszins nog ok op dit moment.

Terug
Bovenaan