boodschappen in laadbak pick up

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 451

Guest
ik rij met een camionette van het werk rond,
is zo'n pick up model met een laad bak achteraan (dus geen koffer)


als ik naar de boodschappen ga, gooi ik daar gewoon alles los in. is amper 1 kilometer van mijn huis dat die winkels zijn.
nu mijn buurvrouw zei me "jamaar ge kunt daarvoor een boete krijgen, alle ondeelbare losse ladingen moet ge vast maken".
volgens de letter van de wet heeft ze wel gelijk zeker? maar denk nu niet dat hier effectief bekeuringen snel van op gemaakt worden?

ik denk dat die wet er vooral gekomen is dat als je zware dingen vervoert, dat je inderdaad goed moet zorgen dat die niet op de rijbaan komt (ik denk dan aan een dressoir kast verhuizen ofzo).

als je hier al een boete voor zou krijgen, voor een een paar lasagne's en kornflakes dozen te verhuizen, dat je die niet vast legt... zou echt wel erg zijn in dit bekrompen landje, waar mn vrouw vandaan komt rijden ze met 6 mensen achteraan in die laadbak om smorgens naar hun werk te gaan, de mensen kunnen het zich niet veroorloven om elk een auto te kopen.
 
als motard moet ik u ongelijk geven: een pak kaas die op de baan valt, kan waarschijnlijk geen kwaad, maar een lasagna of een fles/blik drinken is al wel gevaarlijk. Een doos cornflakes drukt wel in, maar is glad en ge verliest even het contact met de weg. Allemaal ok als ge het van ver ziet liggen en ge tijd hebt om uit te wijken, maar als de auto voor u er gewoon over rijdt en ge rijdt daar op 2 meter achter, moet ge al goede reflexen hebben om dat te ontwijken. Laat staan dat iemand die achter u rijdt, het tegen zijn wiel krijgt (of zoals ik ooit bijna een gyproc plaat tegen mn helm).

Wat ze in het land van uw vrouw doen, maakt ook niet uit. Ik snap niet dat ge dat zelfs maar als argument aanhaalt. Ik heb in Marokko in een taxi gezeten waar de snelheidsmeter niet werkte en de passagierstoel van voren naar achter slierde. Hoe zeer ik autokeuringen ook haat, ik ben blij dat men bij ons toch wat strenger is.
In sommige staten in de USA mag je op de motor rijden zonder enige protectie. In India hangen ze buiten aan de treinen en in Afrika verbranden ze de plastiek van electrische draden gewoon in open lucht vuurtjes.
Met uw redenering mag je alle veiligheids- en milieunormen van hier een schop geven.
Uw nonchalance kan een ongeluk of schade voor een ander betekenen, dus ja daar mag een boete op.
 
ok we zitten terug in het "motor rijders verus auto rijders",
of "wielertoeristen versus autobestuurders" debat....

komt nooit goed. (kan ik even goed afkomen met: dan moet gij maar steun wieltjes op uw motor zetten, als gij bang zijt voor obstakels op de weg, en de grip zou kunnen verliezen. er ligt van alle soorten vuil op de weg, zaken die een pick up ZOU verliezen is misschien 1% van alle zwerf vuil)
 
ik ben geen idioot, ik ga geen lichte zaken los laten slingeren.
aja ik ga geld uitgeven aan boodschappen en die laten weg waaien; omdat ik dat plezierig vind.... ! jeezes.

ik zet daar enkel maar zware zaken in. zoals een bak bier, een bak lasagne. en ja, als ik een doos cornflakes zou meenemen, zou ik die dan wel klemmen onder/tussen drank.

en zoals gezegd, de afstand is minder dan 1 kilometer! dus ik haal nog geen 50 km/uur . bovendien zet ik dan nog eens alles achteraan de laadbak, tegen de rechtopstaande wand. dus kan niet eens schuiven.
 
ok we zitten terug in het "motor rijders verus auto rijders",
of "wielertoeristen versus autobestuurders" debat....

komt nooit goed. (kan ik even goed afkomen met: dan moet gij maar steun wieltjes op uw motor zetten, als gij bang zijt voor obstakels op de weg, en de grip zou kunnen verliezen. er ligt van alle soorten vuil op de weg, zaken die een pick up ZOU verliezen is misschien 1% van alle zwerf vuil)
dat heeft toch niets met versus te maken? Wel met: we delen de baan, dus laten we respect hebben voor elkaars welzijn. Zwerfvuil is een probleem en iedereen kan er aan meehelpen om dat te verminderen.
Doe gewoon een kleine inspanning en dan moet gij geen schrik hebben voor een boete en is het ook iets veiliger op de baan. Waarom maakt ge zelfs een thread als deze aan als ge zo overtuigd zijt van uw gelijk?
edit: of als ge toch enkel zware objecten in uw laadbak zet: wat is dan het nut van het aanmaken van uw thread?
 
dat heeft toch niets met versus te maken? Wel met: we delen de baan, dus laten we respect hebben voor elkaars welzijn. Zwerfvuil is een probleem en iedereen kan er aan meehelpen om dat te verminderen.
Doe gewoon een kleine inspanning en dan moet gij geen schrik hebben voor een boete en is het ook iets veiliger op de baan. Waarom maakt ge zelfs een thread als deze aan als ge zo overtuigd zijt van uw gelijk?
welke inspanning moet ik dan wel leveren?

elk fleske bier van de 24 flesjes in die bak, afzonderlijk met een touw vast leggen in mn laadbak? :D

en zwerf vuil, ik ben de eerste die zwerf vuil opraapt en veroordeelt.
ik heb nog nooit ook maar iets van mn lading verloren, in die 1 km die ik afleg, aan 30 km per uur.
 
welke inspanning moet ik dan wel leveren?

elk fleske bier van de 24 flesjes in die bak, afzonderlijk met een touw vast leggen in mn laadbak? :D

en zwerf vuil, ik ben de eerste die zwerf vuil opraapt en veroordeelt.
ik heb nog nooit ook maar iets van mn lading verloren, in die 1 km die ik afleg, aan 30 km per uur.
dat was niet wat uw beginpost aangaf he.
als ik naar de boodschappen ga, gooi ik daar gewoon alles los in.
als ge direct had gezegd dat het om een bak bier gaat, zou ik gewoon eens raar gekeken hebben over het feit dat ge daar een post om maakte. Maar ge spreekt over ` ik doe boodschappen en smijt alles er los in` en dan begint ge over cornflakes wat nog geen kilo weegt en door de wind er uit kan vliegen.
bovendien zijt ge vergelijkingen aan het maken met het buitenland, wat totaal irrelevant is voor onze veiligheidsnoren.

Nu is het: het is een bak bier en ik rij nog geen vijftig. Wel een beetje eerlijk discussieren, he.
edit: ge zijt nu zelfs al afgezakt naar 30km/h. Komaan zeg, wat voor manier van discussieren is dit nu.
ik heb nog nooit ook maar iets van mn lading verloren, in die 1 km die ik afleg, aan 30 km per uur.
 
edit: of als ge toch enkel zware objecten in uw laadbak zet: wat is dan het nut van het aanmaken van uw thread?
ewel ja, mijn vraag is vooral dus of je ook een boete kan krijgen, als je met zware dingen rijd, die niet kunnen er uit vallen.

zoals mijn bak bier bijvoorbeeld. ik kan toch niet aannemen dat ik alle 24 flesjes afzonderlijk moet vastbinden ?

en ja, ik koop niet steeds hetzelfde. dat lijkt me toch wel logisch?
de kleinere zaken gaan gewoon vooraan naast me in de passagierskant,
de zwaardere zaken achteraan.
 
en je moet het niet in het belachelijke trekken hé, ik zei dat ik geen 50 haal,
dat ik misschien 30 rijd. wat is daar dan niet duidelijk aan?

ach soit, kijk deze thread mag op slot.
ik mag hopen dat de arm der wet het niet in het belachelijke trekt zoals sommigen hier, die gaan ook wel zien dat een bak bier genoeg weegt , of een 6pack water, om er zomaar uit te waaien,

en dat ik 5 schellen kaas niet in mn koffer leg, dat lijkt me nogal logisch.

maar nog 1 vraag misschien, bloembak zegt dat alles op te zoeken valt qua wegcode?
hoe weet je nu exact wat je wel achteraan mag zetten, en wat niet? is het vanaf een bepaald aantal kilo?
en ben je verplicht alles vast te maken?
 
ewel ja, mijn vraag is vooral dus of je ook een boete kan krijgen, als je met zware dingen rijd, die niet kunnen er uit vallen.

zoals mijn bak bier bijvoorbeeld. ik kan toch niet aannemen dat ik alle 24 flesjes afzonderlijk moet vastbinden ?

en ja, ik koop niet steeds hetzelfde. dat lijkt me toch wel logisch?
de kleinere zaken gaan gewoon vooraan naast me in de passagierskant,
de zwaardere zaken achteraan.
Je vraag is al een paar keer beantwoord. JA, je kan daar een boete voor krijgen.
De wet omschrijft trouwens ook duidelijk hoe je losse goederen, zoals uw fleskes moet zekeren: een net of zeil over uw laadbak doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan