Blowerdoortest: wat te verwachten?

En welke waarde hadden jullie gehaald op de blowerdoortest?
Zou eens moeten kijken naar dat verslag. Wat zoek je exact? Kan je wel zeggen dat ons E peil uiteindelijk nog eens 5 punten lager lag dan was berekend ( dus extra zonnepanelen en blowerdoortest ingerekend)
 
Zou eens moeten kijken naar dat verslag. Wat zoek je exact? Kan je wel zeggen dat ons E peil uiteindelijk nog eens 5 punten lager lag dan was berekend ( dus extra zonnepanelen en blowerdoortest ingerekend)
De V50-waarde. Thanks om te checken!
 
Bij ons ook controleur geweest.
Test was al gedaan maar ze moeten dan wachten en die hebben blijkbaar bepaalde tijd om langs te komen en controle te doen en dan moet de test nog eens hernieuw gedaan worden. Blijkbaar een van de dingen die ze toch actief controleren.
 
1,4 m3/hm² gehaald hier, voor een woning van 2012.
Nu ik het rapport zo zien, zijn er wel teveel m² ingegeven precies. Met correct aantal m² kom ik op 3,9 uit.
 
Ze zijn hier vorig weekend de blowerdoortest komen uitvoeren en we hebben daar een V50-waarde gehaald van 1,8 met een verliesoppervlakte van 600 vierkante meter. We moesten lager dan 5 zitten om 5 jaar vrijstelling te hebben op de onroerende voorheffing, dus blij met het resultaat.

Enkele details wat betreft de huidige afwerkingsgraad van onze nieuwbouw:
  • nog geen binnendeuren;
  • nog geen plinten;
  • plat dak;
  • wel een deur naar de kelder (overgang geïsoleerd volume naar niet-geïsoleerd volume);
  • inpandige garage, waarbij de spouwmuur is dichtgemaakt met dunne profielen;
  • alle ramen afgekit;
  • spouwmuren afgekit (waar een plint dit normaal zou afdekken);
  • technische koker dichtgemaakt.
Uiteindelijk winnen wij dan 14 punten in het E-peil en 13 punten in het S-peil. Waarmee die uiteindelijk uitkomen op E11 en S26.

Maar buiten de EPB-punten is de added value van zo een test toch wel beperkt. :) Het heeft nu geholpen om 5 jaar vrijstelling te krijgen in de onroerende voorheffing: in ons geval een besparing van +/-6000 euro. Maar de blowerdoortest zelf heeft ons 350 euro gekost, dus de "winst" effectief is daar dan 5650 euro. Het stomme aan de blowerdoortest vind ik vooral dat je voor de "investering" geen materiaal in de plaats hebt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan