Bioscoopbeleving

Ik was al jaren niet meer in een cinema geweest, maar onlangs met de dochter naar K3 gaan kijken.
En zelfs daar gigantisch veel te luid, vuile zetels, gestoord worden door publiek (al kan ik dat vergeven bij dit soort films), ...

Oke, een deftige home cinema kost veel geld, maar zowel qua beleving als kwaliteit zit dat een pak boven alles wat ze in België aanbieden

Per persoon zit je toch al rap aan 30 euro voor filmticket + wat eten en drinken in de Kinepolis. Veel geld dus, zeker voor wie met zijn gezin gaat met 2 of meer kinderen. En dan nog parking (in Brussel alleszins), ik weet niet of je dat nog kunt recupereren.
In de Focus in Geraardsbergen is het 12-14 euro voor de film, afhankelijk of het een lange film is. Daar heb je dan wel geen 3D en al die bijkomende shit maar dat hoeft ook niet (is toch maar ambetant, dat extra brilletje bovenop uw gewone bril).

En dan heb je nog Cinema Central in Ninove, daar is het 9 euro (10 euro als het 3D is) , dat wordt denk ik door een paar gepensioneerden als hobby uitgebaat :) Daar zijn 2 zalen en heb je soms de zaal voor u alleen :) Ook al jaren geleden dat ik er nog geweest ben.

Kinepolis geeft de beste ervaring met alle nieuwste snufjes maar daar betaal je dan ook voor.

Ik heb thuis een deftige OLED maar zo naar de laatste Marvel blockbuster gaan zien in de cinema heeft ook wel iets. Maar tegenwoordig is het serieus bergaf gegaan met Marvel. De gloriejaren van Iron Man en Avengers Infinity War en Endgame dat komt niet meer terug vrees ik :-(

Ik ga (heel erg af en toe) naar Lumière in Brugge voor een meer authentieke bioscoopervaring, maar voor mijn obligatoire MCU films zak ik altijd af naar Kinepolis. Gelukkig kan ik altijd aan (iets) goedkopere tickets komen, en drank smokkel ik meestal mee.

Ik ga nu al 10 jaar naar Kinepolis-zalen in West-Vlaanderen, en ben nog altijd verwonderd dat ze daar geen ticketcontroles doen :lol:

Ik ga (heel erg af en toe) naar Lumière in Brugge voor een meer authentieke bioscoopervaring, maar voor mijn obligatoire MCU films zak ik altijd af naar Kinepolis. Gelukkig kan ik altijd aan (iets) goedkopere tickets komen, en drank smokkel ik meestal mee.

Ik ga nu al 10 jaar naar Kinepolis-zalen in West-Vlaanderen, en ben nog altijd verwonderd dat ze daar geen ticketcontroles doen :lol:
Ik koos vroeger altijd Kortingstarief aan de kiosken. Niemand controleerde of dat dat effectief correct was. Heb dat jaren gedaan, was toch altijd een paar €'s goedkoper 😂.

Ik denk dat de laatste Hobbit-movie zowat de laatste film moet geweest zijn waar we heen zijn gegaan en zelf voor betaald hebben.

Met de kids pikken we wel al eens een première mee op uitnodiging, maar verder is er niets dat beter is dan home-cinema.

Er zitten sensoren in de zetels, als er iemand op een zetel zit waar geen ticket voor gekocht is komen ze kijken hoor.
is dat echt ? ik heb ze al eens iemand zien buiten zwieren idd. maar als ik mij niet vergis heb ik mij ook al eens op een andere plaats gezet omdat het een betere plek was naar het midden en niemand kwam opdagen. had mij verzet 10-15 min na de film starte.

is dat echt ? ik heb ze al eens iemand zien buiten zwieren idd. maar als ik mij niet vergis heb ik mij ook al eens op een andere plaats gezet omdat het een betere plek was naar het midden en niemand kwam opdagen. had mij verzet 10-15 min na de film starte.
Ik denk dat als er niet meer zetels bezet zijn dan er tickets gekocht zijn ze er niet echt naar kijken, of het afhangt van personeelsbezetting, of steekproefgewijs?

Ik denk dat als er niet meer zetels bezet zijn dan er tickets gekocht zijn ze er niet echt naar kijken, of het afhangt van personeelsbezetting, of steekproefgewijs?
realistisch, de kostprijs van de ticketcontrole is wss hoger dan de winst die ze er uit kunnen halen.

in Gent controleren ze wel. en er zit er 1 aan de kassa's bij de snacks die ook altijd uw ticket vraagt. alsof ge hun te dure brol zou kopen als ge niet in de cinema moet zijn.

Hier gisteren toch ook meegemaakt. Had bij het bestellen van tickets (cosy seats) gemerkt dat er naast mij maar 1 plaats van beide gereserveerd was. Ineens kwamen toch 2 meiden daar zitten. Ter plekke check ik nog eens en zie nog altijd een vrije seat. Ik zei nog tegen mijn vrouw dat ik hier gelezen had dat er sensoren in de zetels zitten en ik dus wel eens benieuwd was. En ja hoor, midden het voorprogramma, 5 minuten voor de film, komt er ineens iemand naar boven en zie ik dat het iemand van Kinepolis was, en kwam inderdaad naar die plek en vroeg om haar ticket. Ik hoorde haar zeggen dat ze met haar vriendin 2 aparte plekken besteld hadden. Ze moest toch mee naar buiten om het in orde te brengen, ook al omdat Kinepolis natuurlijk ook wil dat de plekken die zij verkopen ook effectief niet bezet zijn. Enkele minuten later kwam ze terug en mocht ze verder kijken (film was al bezig dus niet meer gecheckt of de reservatie dan ook aangepast was).

EDIT: en het was niet dat er meer plaatsen bezet waren dan er tickets verkocht waren, want volgens hun reservatie-systeem moesten er links nog 3 mensen komen zitten (ik vermoed dat ene ervan dat meisje dan was), en die plekken zijn gewoon heel de film leeg gebleven.

Nu, eens de film al 10 minuten bezig is, en ze zien dat 1 betaalde plek vrij is, en een niet-betaalde plek bezet, gaan ze natuurlijk niet meer komen lastig vallen, lijkt me.

en het was niet dat er meer plaatsen bezet waren dan er tickets verkocht waren, want volgens hun reservatie-systeem moesten er links nog 3 mensen komen zitten
Die cosy seats zijn duurder dus ik veronderstel dat ze daar strikter op controleren. Eentje reserveren en dan erbij komen zitten zal dikke kans een truc zijn die die meisjes al eerder toegepast hebben.

Ik ga nu al 10 jaar naar Kinepolis-zalen in West-Vlaanderen, en ben nog altijd verwonderd dat ze daar geen ticketcontroles doen :laugh:
Dat is ook zo kan enkel over brugge mee spreken ga daar al vrij lang en nog niet 1 keer controle gehad daar. In Gent en Antwerpen wel is er ook drukker natuurlijk.

Dat is ook zo kan enkel over brugge mee spreken ga daar al vrij lang en nog niet 1 keer controle gehad daar. In Gent en Antwerpen wel is er ook drukker natuurlijk.
Laatst in Antwerpen naar zaal 7 geweest met die bedjes voor de zoon.
Kost nog meer dan de Cosy seats en halfweg de film kwamen er ook 3 meisjes in het bed naast ons liggen.

Geen controle en was de eerste keer dat ik dit zag.

Eigenlijk zouden ze die controle gewoon mogen adverteren.

Ik ga bijna nooit meer naar de cinema maar voor Jurassic park maak ik altijd graag een uitzondering.

Nu zie ik daar plots een optie staan die ik nog niet heb ervaren: screen x
Als ik het goed gelezen projecteren ze dan op de zijmuren ook.

Ik vermoed dat het 0 meerwaarde heeft of is het toch meer het gevoel dat je in de film zit (iets wat ik graag heb , want ik probeerde er vroeger voor te zorgen dat er nooit iemand voor mij zat in de cinema😅)

Ik heb 1x ticketcontrole gehad in Brugge in de Kinepolis en dat was de avant premiere van Star Wars The force awakens. De zaal was dan ook uitverkocht en iedereen was controle door de rijen af te lopen met een steward(ess). Daarna nooit meer voorgehad. Mijn drank betaal ik nog als is het 3,10 voor een cola van 0,5l maar een koekje smokkel ik meestal mee.

want ik probeerde er vroeger voor te zorgen dat er nooit iemand voor mij zat in de cinema😅)
Ik probeer me altijd te zetten een rij boven een cosy seat en daartussen waar het tafeltje staat, online zetels kiezen daarvoor vind ik de beste optie.
Dan zit je ook op een soort verhoog en storen hun hoofden niet.

Laatst bewerkt:
Ik ga bijna nooit meer naar de cinema maar voor Jurassic park maak ik altijd graag een uitzondering.

Nu zie ik daar plots een optie staan die ik nog niet heb ervaren: screen x
Als ik het goed gelezen projecteren ze dan op de zijmuren ook.

Ik vermoed dat het 0 meerwaarde heeft of is het toch meer het gevoel dat je in de film zit (iets wat ik graag heb , want ik probeerde er vroeger voor te zorgen dat er nooit iemand voor mij zat in de cinema😅)
Screen X wordt beperkt gebruikt in blockbusters: https://en.wikipedia.org/wiki/ScreenX

En het wordt door de meesten idd als een gebrekkige gimmick bestempeld:

Ik vind de beleving in een cinema toch wel een meerwaarde hebben.
Als ik thuis een film kijk heb ik moeite om geconcentreert de hele film uit te kijken, in een cinemazaal kan je niet anders. Plus het geluid in de Kinepolis is ook altijd keihard, op zich is dat niet slecht voor een cinema. Dat viel me op toen ik voor het eerst naar een Pathé cinema ging, daar stond het geluid veel stiller.

Terug
Bovenaan