ThomasMore
Well-known member
Als je in 7 andere partijen uw gading niet vindt, verhuis dan (en besef daarna dat het hier bijna altijd beter is) of stem blanco of zo.
Pas aan of verhuis dus... VB zou u nog graag zien komen

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je in 7 andere partijen uw gading niet vindt, verhuis dan (en besef daarna dat het hier bijna altijd beter is) of stem blanco of zo.

Zijn punt lijkt me te zijn dat met ons niveau van welvaart het dit soort symbool/flutdossiers zijn die dan vooral aandacht krijgen. De tijden van revoluties en burgerprotesten liggen (momenteel) grotendeels achter ons. Rustig voortkabbelen met het status quo is eigenlijk wat het merendeel van de bevolking wil, en grote veranderingen zijn vooral gevaarlijk.De gematigdheid zorgt ook voor bijzonder weinig ambitie bij onze regerende politici.
Zaken kunnen beter op vlak van milieu, belastingdruk, betaalbaarheid, efficiënt bestuur, concurrentiepositie, mobiliteit,... Er zijn genoeg werven.
Het is niet omdat het slechter kan dat we ons bestuur 'goed' kunnen noemen.
Dat geklungel in het parlement om 33 uur te neuten over die state of the union... iedereen was er zo moe dat ze amper nog wisten wat ze zeiden. En dat dus allemaal - scheiding der machten, een heel goed basisprincipe - voor de vorm. Wat liggen roepen en schelden naar elkaar met discussies over Debora's en kuisvrouwen... Waar hoor je nog 's cijfers? Deze maatregel is goed voor iedereen of iedereen profiteert... Neen, niet iedereen profiteert van een maatregelen. Heb op z'n minst de guts om dat te zeggen...
De politiek heeft zich de afgelopen dagen echt als een circus gedragen. Zo'n vertoning kan je toch onmogelijk 'goed' vinden.
Ik krijg het niet over mijn hart om te stemmen voor een partij die heil (en kiezers) ziet in het geneuzel van zo'n fils à papa als Van Langenhove. Hadden ze die kerel niet opgevist zou ik het nog overwegen, vooral dan als zweeppartij. Als ze toch aan de macht komen lijkt dat mij meteen het einde van het VB als succesvolle partij.Ik zal op VB stemmen om te zien hoe ze het er vanaf zullen brengen, ik geloof niet in uw belachelijke apocalyptische sprookjes. Het lijkt me eigenlijk de logica zelve om na decennia wanbeleid van dezelfde partijen over te schakelen naar een partij die nog niet aan de macht is geweest, uiteraard zal dit niet pvda zijn want god weet wat extra belastingen in hemelsnaam gaat veranderen, buiten mss een braindrain, wegvluchten van kapitaal en een gedemotiveerde bevolking.
Groot gelijk, ik ben akkoord om de lonen van politici te verdriedubbelen zodat potentiële toppers geen financiële afweging moeten maken en we dus betere politici krijgen.Wat een cinema en slecht theather van die overbetaalde praatbarak.
De representatieve democratie werkt uitstekend om populisten die uitblinken in het opzwepen van ongeïnformeerde burgers, zoveel mogelijk tegen te houden.Er zijn toch fouten in het democratisch systeem .
Als niemand met Vlaams Belang wil samenwerken, is dat dan de fout van alle andere partijen of van Vlaams Belang zelf? Maar ok, ik besef dat Vlaams Belang zich graag een calimerorol aanmeet en weigert verantwoordelijkheid te nemen. Ze zouden misschien eens kunnen beginnen met de scherpe kantjes van de partij te vijlen en onverbeterlijke racisten zoals Dewinter en Van Langenhove de deur te wijzen.ik denk toch ook wel dat VB meer dan 50% procent moet halen om aan de macht te komen , niemand wil met hen samenwerken , zelfs de N-VA niet , federaal is het al helemaal onmogelijk .
Het zou best kunnen dat Vivaldi na 2024 nog steeds aan de macht is federaal(ookal is dat tegen de wil van de bevolking in)
Er zijn toch fouten in het democratisch systeem .
Ik krijg het niet over mijn hart om te stemmen voor een partij die heil (en kiezers) ziet in het geneuzel van zo'n fils à papa als Van Langenhove. Hadden ze die kerel niet opgevist zou ik het nog overwegen, vooral dan als zweeppartij. Als ze toch aan de macht komen lijkt dat mij meteen het einde van het VB als succesvolle partij.
Als opgroeien zonder noemenswaardige hindernissen in Opwijk, rechten studeren, en door wat de contraire clown uit te hangen opgepikt worden door het VB en in het parlement terecht komen self-made is, zit het parlement daar ook mee vol. In mijn ogen is zo'n DVL gewoon de combinatie van al wat rot is in de politiek, dus ik stem niet op een partij die daar munt uit wil slaan. Ook de recente uitspraken over linkse leerkrachten rekeningen presenteren vind ik gewoon het niveau van een politieke partij onwaardig, in een bruin café weet je tenminste van zatte Rudy dat hij niet serieus te nemen is wanneer hij zo'n dingen uitbraakt.Van mij mag jij van DVL vinden wat jij wilt, maar zover ik ooit eens horen vallen heb, zijn DVL zijn ouders van beroep een secretaresse en een kok, verder heb ik er zelf geen benul van wie zijn ouders zijn. Als jij meer info over zijn ouders hebt, mag je die gerust meedelen. Ik vind het voor de rest nogal een raar argument gezien onze politiek vergeven is van de fils à papa's, zie ook onze premier. DVL is eigenlijk uit het niets een vrij populair federaal parlementslid geworden, ik zou hem dan ook eerder als selfmade omschrijven.
Die DVL was zijn eigen exacte kopie van de Sturmabteilung aan het trainen, inclusief uniformkes.In mijn ogen is zo'n DVL gewoon de combinatie van al wat rot is in de politiek, dus ik stem niet op een partij die daar munt uit wil slaan. Ook de recente uitspraken over linkse leerkrachten rekeningen presenteren vind ik gewoon het niveau van een politieke partij onwaardig, in een bruin café weet je tenminste van zatte Rudy dat hij niet serieus te nemen is wanneer hij zo'n dingen uitbraakt.
En welke politieke partij zal zijn grootste stemkanonnen er uitbonjouren ? Ja , geen enkele . Ik vind dat altijd een zwak non-argument . N-VA zal ook nooit Theo Francken eruit gooien .Als niemand met Vlaams Belang wil samenwerken, is dat dan de fout van alle andere partijen of van Vlaams Belang zelf? Maar ok, ik besef dat Vlaams Belang zich graag een calimerorol aanmeet en weigert verantwoordelijkheid te nemen. Ze zouden misschien eens kunnen beginnen met de scherpe kantjes van de partij te vijlen en onverbeterlijke racisten zoals Dewinter en Van Langenhove de deur te wijzen.
Dat is het goed recht van Vlaams Belang, maar begrijp dan ook dat andere politieke partijen zich willen distantiëren van een partij wiens leden goede banden onderhouden met dictatoriale regimes, bij neo-nazi's op de koffie gaan en a volonté racistische en antisemitische content verspreiden.En welke politieke partij zal zijn grootste stemkanonnen er uitbonjouren ? Ja , geen enkele . Ik vind dat altijd een zwak non-argument.
Het gaat zelfs niet alleen over stemkanonnen er uitbonjouren, ze hebben zelfs DVL erbij gepakt toen die net ontmaskerd was als iemand die zoals Janus hierboven zei een soort Vlaamse Sturmabteilung wou oprichten en in het geheim wou laten infiltreren in machtsposities. Het was gelukkig zo studentikoos aangepakt dat er geen echte dreiging vanuit ging maar de intentie was er wel degelijk. Als je op zo'n moment als partij denkt: "Da's onze man", dan gaat elke andere partij die zichzelf ietwat serieus neemt uiteraard afstand willen nemen en zich zeker niet aan jou willen linken door samen te regeren.En welke politieke partij zal zijn grootste stemkanonnen er uitbonjouren ? Ja , geen enkele . Ik vind dat altijd een zwak non-argument . N-VA zal ook nooit Theo Francken eruit gooien .
De 2 grootste problemen voor N-VA zijn weldegelijk Vlaams Belang en het feit dat er geen rechtse partij is in Wallonië. Dat zijn grotere problemen dan al die linkse partijen .
Daarom dat ik ook zeg dat ze al 51% zouden moeten halen om aan de macht te komen , ik vind het 'anti-democratisch' omdat blijkbaar toch een groot deel vd bevolking daar allemaal geen grote struikelblokken inziet .Dat is het goed recht van Vlaams Belang, maar begrijp dan ook dat andere politieke partijen zich willen distantiëren van een partij wiens leden goede banden onderhouden met dictatoriale regimes, bij neo-nazi's op de koffie gaan en a volonté racistische en antisemitische content verspreiden.
Dat is wel degelijk een enorm struikelblok voor vele politici en dat kan je niet simpelweg wegwuiven als 'anti-democratisch'.
Ook voor de komst van DVL zou N-VA al niet willen samenwerken met VB , het is vooral de grote concurrent nu op de rechterzijde.Het gaat zelfs niet alleen over stemkanonnen er uitbonjouren, ze hebben zelfs DVL erbij gepakt toen die net ontmaskerd was als iemand die zoals Janus hierboven zei een soort Vlaamse Sturmabteilung wou oprichten en in het geheim wou laten infiltreren in machtsposities. Het was gelukkig zo studentikoos aangepakt dat er geen echte dreiging vanuit ging maar de intentie was er wel degelijk. Als je op zo'n moment als partij denkt: "Da's onze man", dan gaat elke andere partij die zichzelf ietwat serieus neemt uiteraard afstand willen nemen en zich zeker niet aan jou willen linken door samen te regeren.

Volgens mij is dat ook gewoon theater, terwijl elke Belg toch met een zeker wantrouwen opgevoed is. Nuja, wat mij dikwijls stoort is dat als er cijfers zijn (en die zijn er vaak) er niets van factcheck gebeurt, of die wordt dan ergens gepubliceerd op pagina 8 onderaan. Neem nu de 7de dag, zo'n debat komt meestal neer op twee compleet tegengestelde zaken als de waarheid claimen, waarna de presentator/moderator afrondt zonder commentaar, iedereen bedankt om te komen, en voorstelt naar een liedje te luisteren. Terwijl dat toch gewoon het moment zou zijn om die standpunten eens uit te pluizen (desnoods tegen de week erna).Ik hoor ze roepen in de kamer: 'dit akkoord is goed voor iedereen'.
a) het is aan de kiezer om dat te beslissen
b) het lijkt me redelijk onmogelijk om een akkoord te bereiken dat voor iedereen goed is
Zeg dan ook verdorie gewoon waar het op staat. Energie, wel dit doen we en voor de rest zit er niet meer in omwille van X, Y en Z. Zeg niet: onze maatregelen helpen iedereen vooruit wanneer onmiddellijk een hoop volk kan opmerken dat dit voor hen toch niet echt het geval.
Toppunt is dat die politici precies ook geloven wat ze dan uitkramen. Dan komt het bij mij erg wereldvreemd over.
In zo'n geval kan je altijd de VB kaart trekken en niemand mekkert nog over je slechte communicatie![]()
Aangezien we de afgelopen jaren toch geld door ramen en deuren gooien behoor ik tot de groep die gewoon denkt: als dat de uitkomst is, probeer het en we zullen zien, draait het niet dan valt de regering en moet de volgende het maar opknappen maar dan weten we het tenminste.
Daarom dat je ze integreert of op zijn minst laat zien dat je er serieus mee praat wanneer ze niet oncontournabel zijn... dan moet je dat namelijk niet doen.Een regering kan beslissingen nemen die een immense impact hebben.
Denk bijvoorbeeld aan het afschaffen van de woonbonus. Dat zijn beslissingen die genomen zijn en moeilijk tot niet meer omgekeerd kunnen worden.
Als er dus een extreme partij aan de macht komt kan je ook extreme beslissingen krijgen. Dus simpel zeggen “laten we eens proberen” kan fameuze gevolgen hebben.
Het heeft ook geen zin om ze te schorsen, want dan zijn ze er volgende week opnieuw maar heten ze VdB.Ik denk voor de centrum en linkse partijen , is het beter een VB dat 30% haalt dan een N-VA die 30% haalt . Er is een reden waarom VB niet geschorst wordt uit de politiek .
Wat Gert Verhulst zegt klopt wel : Als ze niet mogen meeregeren , waarom laat je ze dan meedoen aan verkiezingen , that makes no sense .
Ik denk voor de centrum en linkse partijen , is het beter een VB dat 30% haalt dan een N-VA die 30% haalt . Er is een reden waarom VB niet geschorst wordt uit de politiek .