Bij hoeveel banken ben je klant?

Bij hoeveel banken ben je klant (per persoon)?

• 1

Stemmen: 16 13,4%
  • 2

Stemmen: 41 34,5%
  • 3

Stemmen: 22 18,5%
  • 4

Stemmen: 16 13,4%
  • 5

Stemmen: 10 8,4%
  • +5

Stemmen: 14 11,8%

• Totaal aantal stemmers
    119
Ah voila, aan zo'n toestanden ben ik dan wel allergisch 😛. Ook slechte service vind ik lastig - vooral het dagdagelijks bankieren moet gewoon werken en als er problemen zijn wil ik tegoei geholpen worden.
Maar hoe vaak is dat effectief nodig? Ik ben al pakweg 10 jaar klant bij Keytrade als hoofdbank en heb denk ik welgeteld 2x support gemailed om een kaart open te zetten voor de USA ofzoiets, en dat was gewoon vlot afgehandeld. Alle andere online banken waar ik bij aangesloten ben, heb ik nog nooit moeten contacteren. Mijn ervaring is dat de meeste miserie bij de banken met fysieke kantoren zit waar je voor de minste scheet plots moet langs gaan om ne krabbel te zetten oid...

Onlangs bij m'n moeder en Argenta en ING. Ze wou 25k overschrijven van ING naar Argenta. Ging niet. Online limiet verhogen faalde steeds, "contact support". (Meanwhile, Keytrade overschrijvingslimiet? 499.999€ ...) Moeten langs gaan om dat verhoogd te krijgen. Tegen dat dat in orde was, was de rente op de termijnrekening die ze bij Argenta wou openen, gezakt en was het de moeite niet meer. Ze wou die 25k terug overzetten naar ING. "Ah nee mevrouw, da's een verdachte transactie, we moeten dat eerst eens manueel controleren". Heeft een week geblokkeerd gestaan. 25K ING->Argenta, ja mevrouw, dank u mevrouw. 25K Argenta->ING? Potentieel frauduleuze transactie, mevrouw.

Mijn enigste klacht over Keytrade is dat ze op technisch vlak achterlopen. Bv dat ze nog steeds geen Instant overschrijvingen supporteren, Klarna/Sofort niet ondersteund wordt (dus instant naar bv Degiro gaat niet, zit altijd 2 dagen tussen), en Payconiq QR codes genereren niet werkt (maar "betaalverzoek" genereren (=url), werkt wel...).

Laatst bewerkt:
ik lees dat 1 euro 1 mile is, is dat dan nog iets anders dan die 1% cashback?
geen idee eigenlijk. op mijn maandelijkse rekening uittreksel zie ik elke euro die ik heb uitgegeven inderdaad aangeduid als 1 mile.

En van zodra ik op die 10.000 euro kom, oftewel 10.000 miles, storten ze 1 % daarvan (100 euro) op mijn rekening.

dus volgens mij is die miles gewoon een benaming, heeft dit niets te maken met airmiles of iets dergelijks..

geen idee eigenlijk. op mijn maandelijkse rekening uittreksel zie ik elke euro die ik heb uitgegeven inderdaad aangeduid als 1 mile.

En van zodra ik op die 10.000 euro kom, oftewel 10.000 miles, storten ze 1 % daarvan (100 euro) op mijn rekening.

dus volgens mij is die miles gewoon een benaming, heeft dit niets te maken met airmiles of iets dergelijks..
Ben jij dan niet beter af met die extra CC van beobank? Kost 20 euro ipv 60 en je krijgt evenveel cashback.

Maar hoe vaak is dat effectief nodig?
Zelden inderdaad. Maar àls het gebeurt wil je wel effectief geholpen worden. Dat is zoals een loodgieter: je hebt hopelijk nooit problemen, maar als je CV uitvalt word je wel graag snel geholpen.

Alleen heb ik nu bij BNP op korte tijd 2x een mindere ervaring gehad en ben ik dus wel getriggered om eens rond te kijken maar opnieuw, luie klant 😛 het is overal wat.

Zelden inderdaad. Maar àls het gebeurt wil je wel effectief geholpen worden. Dat is zoals een loodgieter: je hebt hopelijk nooit problemen, maar als je CV uitvalt word je wel graag snel geholpen.

Alleen heb ik nu bij BNP op korte tijd 2x een mindere ervaring gehad en ben ik dus wel getriggered om eens rond te kijken maar opnieuw, luie klant 😛 het is overal wat.
Ik had tot vorig jaar nog een Home Invest Plan staan dat ik mij way back had laten aanpraten... om daar vanaf te geraken, pfff. Gewoon binnen lopen voor zoiets is al even uit den boze intussen dus ik denk ik maak een afspraak... vergeet het. Een afspraak voor een telefonische meeting... ik moest dan dingen tekenen, daar moest dan vanalles voor via een app gedaan worden etc... urgh.

Tis overal wel iets inderdaad en uiteindelijk moeten ze inderdaad allemaal vooral volume draaien op die "kleine" B2C contracten.

Oh boy... confronterende vraag.

- Nagelmackers: hoofdbank / hypotheek
- Keytrade: spaarrekeningen voor de kinderen
- Degiro: stocks, etfs
- Saxo: leftover uit Binckbank tijdperk, staat niets meer op
- AXA: groepsverzekering
- Revolut: kredietkaart maar is inmiddels afgesloten denk ik -zou het mss eens terug moeten activeren-
- Beobank: kredietkaart owv de cashback (gelukkig nog gratis? oude kaart denk ik)
- KBC met Cera-aandelen
- Belfius en Argenta: nog een paar inactieve rekeningen
- en wat crypto exchanges maar niet meer actief

Mijn enigste klacht over Keytrade is dat ze op technisch vlak achterlopen. Bv dat ze nog steeds geen Instant overschrijvingen supporteren, Klarna/Sofort niet ondersteund wordt (dus instant naar bv Degiro gaat niet, zit altijd 2 dagen tussen), en Payconiq QR codes genereren niet werkt (maar "betaalverzoek" genereren (=url), werkt wel...).
Zou binnenkort verleden tijd zijn gezien Europa alle banken gaat verplichten om gratis instant overschrijvingen te faciliteren.

Laatst bewerkt:
3

Belfius: zichtrekening, spaarrekeningen, alles is bij ons gezamenlijk
Revolut: kredietkaart voor vreemde valuta op reis
DEGIRO: ETF

4

Alles is bij ons ook gezamenlijk.

Belfius: Zicht- en spaarrekening. Uit luiheid en omdat het toch gratis is hebben we dit nooit opgezegd, ook al zijn we voor quasi alles naar Crelan overgestapt door een veel beter tarief voor onze hypotheek. Recent wel een beleggingsrekening re=bel geopend voor Belgische aandelen.

Crelan: Lening, verzekeringen en rekening van ons + kinderen.

Beobank: kredietkaart met cashback.

DeGiro: beleggingen.

Crelan: standaard bankrekening (+hypotheeklening)
UBS: bankrekening in Zwitserland
Beobank: Al jaren de kredietkaart owv de cashback (ondertussen zit ik aan 1,100€ opgebouwde cashback van de laatste jaren).
Revolut: owv de lage FX kosten
IBKR: voor mijn beleggingen

Ook rekeningen gehad bij argenta, kbc, keytrade, ... maar allemaal afgesloten.

technisch gezien 3, maar ik ben alles bij ING aan het wegnemen.
dus nu:

VDK voor pretty much alles: zichtrekening, spaarrekening, pensioensparen (verzekeringen)
Beobank voor een krediet-kaart. omdat ze bij VDK enkel maar kredietkaarten geven die ge op't einde van de maand volledig moet terugbetalen, wat niet is waarvoor ik kredietkaarten gebruik (ik verkies bedragen die ik op die manier zou kùnnen terugbetalen, meteen bij aankoop "niet op krediet" te betalen). Beobank biedt een kaart aan waarvoor ik bij hun geen andere rekening moet hebben.

Beobank voor een krediet-kaart. omdat ze bij VDK enkel maar kredietkaarten geven die ge op't einde van de maand volledig moet terugbetalen, wat niet is waarvoor ik kredietkaarten gebruik (ik verkies bedragen die ik op die manier zou kùnnen terugbetalen, meteen bij aankoop "niet op krediet" te betalen). Beobank biedt een kaart aan waarvoor ik bij hun geen andere rekening moet hebben.
Stort je dan geld op de kredietkaartrekening van Beobank en als je iets aankoopt, gaat het bedrag er direct vanaf? Kan je instellen dat je niet onder 0 kunt gaan? Want ik zoek een kredietkaart waarbij je niet onder 0 kunt gaan en waarbij het geld direct na aankoop eraf gaat.

Ik weet dat een debet kredietkaart eigenlijk hetgeen is wat ik zoek, maar daar zitten die extra verzekeringen niet in en worden ze ook niet aanvaard door huurmaatschappijen.

Stort je dan geld op de kredietkaartrekening van Beobank en als je iets aankoopt, gaat het bedrag er direct vanaf? Kan je instellen dat je niet onder 0 kunt gaan? Want ik zoek een kredietkaart waarbij je niet onder 0 kunt gaan en waarbij het geld direct na aankoop eraf gaat.

Ik weet dat een debet kredietkaart eigenlijk hetgeen is wat ik zoek, maar daar zitten die extra verzekeringen niet in en worden ze ook niet aanvaard door huurmaatschappijen.
Ik doe dat dikwijls bij grote aankopen in de zin van dat ik het bedrag direct stort naar Beobank ipv te wachten tot het maandelijks uitreksel.

Wat bedoel je niet onder 0? Of jij wil er geld op voorhand opzetten? Geen idee of dat gaat en hoe ze daarmee omgaan.

Ik doe dat dikwijls bij grote aankopen in de zin van dat ik het bedrag direct stort naar Beobank ipv te wachten tot het maandelijks uitreksel.

Wat bedoel je niet onder 0? Of jij wil er geld op voorhand opzetten? Geen idee of dat gaat en hoe ze daarmee omgaan.
Als je enkel een kredietkaart van Beobank hebt en je doet een aankoop, hoe gaat het geld ervan af als je geen zichtrekening hebt bij hen? Daarvoor moet je toch het geld storten op hun rekening? Maar als ik het goed begrijp, stort je het geld op Beobank na de aankoop en gaat dit niet ervoor?

Ik wil niet onder 0 gaan in de zin van, stel ik vergeet geld te storten op Beobank en ik wil een aankoop doen, dat dit niet gaat en dus eerst geld erop moet zetten.

Eigenlijk is het heel eenvoudig (en ik begrijp niet waarom andere banken je niet op dezelfde manier laten werken).

Die beobank kaarten zijn geen prepaid-kaarten, dus je hebt wel degelijk een kredietlijn, bv 2000€.
Stel je doet 1500€ aankopen die maand. Op de dag van domiciliëring wordt dat krediet dan met 1500€ aangevuld vanaf eender welke bank die je op je SEPA mandaat hebt ingevuld. Zij het volledig, zij een beperkt bedrag (waarbij je op het uitstaande bedrag dan natuurlijk rente betaalt). Dat hangt af van waar je voor gekozen hebt, maar de meeste betalen volgens mij gewoon alles integraal de maand nadien af.

Maar, je kan ook geld storten naar het gekoppelde rekeningnummer, en dus "manueel" doen wat de domiciliëring zou doen, op elk moment, om zo je kredietlijn nog voor de maandelijkse vervaldatum aan te vullen, of tot daarboven, en zo een positief saldo te bekomen als je bv een grote aankoop plant die meer dan je resterende limiet zou zijn.

Stort je na je aankoop van 1500€ bv onmiddellijk 3000€ naar die rekening, staat je resterende limiet op 2000-1500+3000=3500€. De domiciliëring de maand nadien zal 0 zijn, aangezien je alles vooraf al afgelost hebt en nu een positief saldo hebt (3500>2000).
Ondertussen kan je je reis oid twv 3000€ al boeken, ipv te wachten tot na de maandelijkse domiciliëring en te moeten bellen naar je bank om je limiet eerst te verhogen...

Laatst bewerkt:
Ik heb verschillende banken in verschillende landen.

Seychelles (Mercantile) ik met mijn HQ van mijn bedrijf in SA. Gebruik ik voor ook mijn investering accounts.

Mercantile SA gebruik ik voor betalingen naar andere landen.

Wise idem zoals Mercantile.

KBC privé banking voor mijn Belgisch geld

FNB in SA voor zowel zakelijk als privé betalingen.

HSBC voor mijn UK geld.

Als je enkel een kredietkaart van Beobank hebt en je doet een aankoop, hoe gaat het geld ervan af als je geen zichtrekening hebt bij hen? Daarvoor moet je toch het geld storten op hun rekening? Maar als ik het goed begrijp, stort je het geld op Beobank na de aankoop en gaat dit niet ervoor?

Ik wil niet onder 0 gaan in de zin van, stel ik vergeet geld te storten op Beobank en ik wil een aankoop doen, dat dit niet gaat en dus eerst geld erop moet zetten.
Je krijgt maandelijks een uitreksel van je uitgaven die je moet betalen. Maar achterliggend is dat gewoon een persoonlijk rekeningnummer die daar aan gekoppeld is, dus je kan die ten alle tijden aanzuiveren ipv te wachten op het uitreksel.

De kredietlijn die er aan hangt nog nooit gebruikt en ook niet van plan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan