Big Brother 2021

Big Brother 2021

@Squealer

Dat is niet irrelevant, dat is juist een belangrijk kenmerk om van racisme te kunnen spreken. Hij heeft het 1 keer meegemaakt, en is dus inderdaad gediscrimeerd op dat ogenblik, terwijl hij voor de rest nog nooit een probleem zal gehad hebben met het openbaar vervoer op te stappen.

Wanneer je structureel en systematisch als bevolkingsgroep toegang tot de bus geweigerd wordt, spreek je van racisme.

Maar de hele discussie is eigenlijk wat definitie semantiek geworden. En ik weet ook dat ik je mening niet zal veranderen, wat ik ook niet wil, maar ik wou toch wat tegengewicht geven bij de huidige sfeer in het topic.

Laat het er ons op houden dat beide situaties niet ok zijn en dat iederen beter wat meer zou overeenkomen 😀
Loop maar eens door bepaalde wijken in onze grootsteden (en zeker vrouwen). Eens kijken of ge niet racistisch bejegend gaat worden. Racisme = racisme. Dat er voor bepaalde bevolkingsgroepen meer problemen zijn ga ik niet ontkennen, maar die Zoey ook nog goed praten begrijp ik niet. Dat zijn die typische wijven die de discussie eindigen met 'gij zijt wit, dus gij weet van niks'. Zielige mensen zijn dat. Dat politiek correcte hangt mijn kloten uit. 95 procent van de bevolking is daar niet mee bezig. Die hebben andere zaken aan hun hoofd.

Loop maar eens door bepaalde wijken in onze grootsteden (en zeker vrouwen). Eens kijken of ge niet racistisch bejegend gaat worden. Racisme = racisme. Dat er voor bepaalde bevolkingsgroepen meer problemen zijn ga ik niet ontkennen, maar die Zoey ook nog goed praten begrijp ik niet. Dat zijn die typische wijven die de discussie eindigen met 'gij zijt wit, dus gij weet van niks'. Zielige mensen zijn dat. Dat politiek correcte hangt mijn kloten uit. 95 procent van de bevolking is daar niet mee bezig. Die hebben andere zaken aan hun hoofd.
Als ge seksisme bedoelt doet ge anders leuk mee met uw "wijven". Voor de rest ga ik aan deze discussie geen woorden meer vuil maken.

Opzich als ge fan van nick of michel zijt ist ergens logisch dat je dan ook de grootste concurrent eruit wilt . En dat is dan net 1 van hun . Jill heeft eigenlijk vele minder nut te nomineren als die eruit gaat dan krijgt zoey er een pak stemmen bij en mss een finale plaats .

1) Om te beginnen doe ik al niet mee aan zo'n programma. Met meer dan 100 camera's op u tja...

2) Het is voornamelijk Zoey die zo'n vunzigheden doet. Dienen Jerrel staat er bij en die zit der watten staafke aan haar gat te doppen en ga zo maar door.

3) Doe dat onder weet ik veel onder uw lakens ofzo of ga gewoon naar den wc of den douche.

4) Ik ga niet met mijn hand in mijn broek nee bij andere mensen of waar er camera's zijn etc... nope, never.

Ik merk dat er hier alvast ook vuile mensen zijn.

Ik ben vrij hygiënisch ingesteld, ik vinde hygiëne belangrijk.
Als ik van toilet kom was ik altijd de handen, altijd. Op een vorig werk was er ne chef die dat niet deed, ik vind dat vies ja.

Zoey douched ook minder merk ik dan de meeste anderen. Kan het goed geloven da ze steeds last heeft haha.

Ik ga ook niet een vrouw of meisje aanspreken als wijf. Dat wordt inderdaad meer gebruikt in een context dat ge u ergert of bijvoorbeeld als ge het op café hebt over 'een lekker wijf'. Klasse vol is het niet direct, maar seksisme gaat toch wel ver.

Mijn grootvader noemde mijn grootmoeder altijd "Wijveke", en dat was nochtans altijd met de grootste glimlach in beide richtingen...

Tis ook maar een verbastering van het engelse wife he.

Ik ga ook niet een vrouw of meisje aanspreken als wijf. Dat wordt inderdaad meer gebruikt in een context dat ge u ergert of bijvoorbeeld als ge het op café hebt over 'een lekker wijf'. Klasse vol is het niet direct, maar seksisme gaat toch wel ver.
U bent fout; het gaat niet over een dame aan te spreken op die manier, denk dat ze snel wegloopt dan of ne klets op uw kaak gaat geven haha.
Bij ons durft men dat eens zeggen om te lachen en de vrouwtjes weten dat en kunnen daar eens mee lachen. Ze zitten bv over een bepaald onderwerp bezig en leute te maken en dan durft er wel eens ene op een bepaald moment zeggen tegen de andere; die wijven e en met een knipoog. Het heeft niks met seksisme te maken tenzij het zeg maar fout gebruikt zou worden zoals u bv aangeeft; als je een dame niet kent en die passeert u en je zegt dan hallo wijveke of kijk der lopen wijven tja, dat is dus niet oke snap je.

Het heeft ook te maken natuurlijk met het engels zoals hier is gepost geweest, wife, my wife etc....

Ik mis echt den tijd van dikke 35 jaar geleden, toen hadden we veel minder tot nauwelijks of nooit dat gezeik ze, iedereen was minder verzuurd, niemand zag bv ook racisme in zwarte piet, daar was geen sprake van, ja, ne keer een flauw grapke werd er eens gemaakt dat wel maar ook over sinterklaas enz... Nooit is der een probleem van gemaakt, we hebben de tijd van ons leven gehad en je moet nu eens zien, een ramp is het en dat heeft veel te maken met het internet, het is een zegen maar ook een vloek dat internet.

Zie hoe ze ons onze vrijheden en tradities kapot maken of beknotten, allemaal te danken aan het internet en politici die daar gretig op in spelen puur voor stemmenwinnerij enz...
Zelfs in een programma als Big Brother zitten ze het te misbruiken, ppff.

Sorry maar ik vind, in eender welke context, het woord wijf of wijven degoutant en minachtend tegenover vrouwen. Ook als je zegt "wijven he *wink*" of whatever.

Sorry maar ik vind, in eender welke context, het woord wijf of wijven degoutant en minachtend tegenover vrouwen. Ook als je zegt "wijven he *wink*" of whatever.
Als dat het ergste is. Onder kameraden schelden wij elkaar ook regelmatig uit. Niks kwaad bedoelen we daar mee.

Fuck.zoey... nick zei iets van "ja, als als uw naam nu op de tv komt in de woonkamer dan hedde echt weinig kans om in de finale te raken... En ze draait de woorden weer volledig om.

En ik begin spontaan binnenmonds te kotsen van het woordje "vibesssss"

Fuck.zoey... nick zei iets van "ja, als als uw naam nu op de tv komt in de woonkamer dan hedde echt weinig kans om in de finale te raken... En ze draait de woorden weer volledig om.

En ik begin spontaan binnenmonds te kotsen van het woordje "vibesssss"
Als ze draait op een of ander festival gaat er geen kat komen denk ik. Zal ze zeggen iedereen heeft bad vibes 🤣

Terug
Bovenaan