Big Brother 2021

Big Brother 2021

Iedereen vond de douches schandalig omdat ze geen bloot zien, maar hiervoor zou ze dan wel afgeschermd in de douche moeten staan.
Ge moet het goede met het slechte nemen e gasten 😀

En ik vind ook wel dat er een verschil zit tussen structureel te maken krijgen met racisme en eens een bus niet op mogen in een aziatisch land op vakantie, maar soit.
Nick zijn woorden zijn daar wel wat uit context getrokken.

MNM is gwn een zeikzender..... Commercieel tot en met, Zum kotsen. Springen allemaal heel graag op de racisme trein... Bende linkse, naïeve wereldverbeteraars....
Wanneer was dit te horen? Is dat nog herbeluisterbaar?
Zoey krijgt mijn stem overigens, die steekt al lang tegen met haar gemiem. Jill volgt.

Ik ook niet, maar ik wou het graag horen.
Op een of andere manier rage ik graag inwendig als het over PC topics gaat

Idd, oproep aan mensen met meerdere accounts; Stem Jill en Zoey.
Uw stemmen verdelen e zeg.

Der gaan der 3 op nominatielijst komen: als daar 2 man op staat van fab5 hebben we het mss steken.

Ik kan 3 keer stemmen.
Lol gij overdrijft echt :) No offense zulle maar ik ga der niet zo erg in op dat ik ga beginnen stemmen op dat programma.
Ik heb er niets van persoonlijk voor of nadeel bij :D

En wat die "vuile zoey" betreft... Gij krabt nooit aan uwen zak of uw gat? :unsure:
(ik ga al antwoorden op uw/anderen hun eventuele feedback = Leugens!) :biglaugh:

Iedereen vond de douches schandalig omdat ze geen bloot zien, maar hiervoor zou ze dan wel afgeschermd in de douche moeten staan.
Ge moet het goede met het slechte nemen e gasten 😀

En ik vind ook wel dat er een verschil zit tussen structureel te maken krijgen met racisme en eens een bus niet op mogen in een aziatisch land op vakantie, maar soit.
Nick zijn woorden zijn daar wel wat uit context getrokken.
De douches zijn ook spijtig, maar punt is dat als ge de keuze hebt met de douches die zijn zoals ze nu zijn, gaat ge dat toch in de douche, of gewoon in het toilet gaan doen? Dat was toch precies niet gewoon efkes haar onderbroek goedsteken dat ze deed :/

En idd, dat menstruatiebloed, dat was wat ik vergeten was.

En de discussie ging niet over de "graad van racisme" of wie er het meest mee te maken krijgt, maar over wat racisme is en dat Zoey vindt dat wat Nick meemaakte "gewoon" discriminatie was en dat racisme uitsluitend mogelijk is jegens zwarten en dat blanken er nooit mee te maken kunnen krijgen. Niet krijgen, kunnen krijgen zelfs....

Dat is, per definitie, fout. Dat daar uberhaupt over gediscussieerd moeten worden, in het huis en in de media, is verbijsterend....

Laatst bewerkt:
De douches zijn ook spijtig, maar punt is dat als ge de keuze hebt met de douches die zijn zoals ze nu zijn, gaat ge dat toch in de douche, of gewoon in het toilet gaan doen?
De douches zijn omdat je dan niet bloot op tv moet komen voor heel Vlaanderen Nederland en waarschijnlijk voor altijd op het internet. En zoals je zelf al zei heeft Liese ook al in haar broek gezeten en dat stoorde u niet. Waarschijnlijk omdat je Zoey een irritant mens vind dat je het dan wel ineens storend vind? Ik kan Zoey ook al weken niet meer uit staan en zij is de reden dat ik nog amper naar de livestream ben beginnen kijken maar om nu elke beweging dat ze doet erger te maken dan het is en daar een filmpje van te maken is toch ook wel wat overdreven vind ik.

Correct, daarom zijn de douches zo, maar wat is je punt? Mijn punt is dat als je dan toch al privacy in de douches, of op het toilet, hebt, en dat je daar niet in je pure op het internet zou verschijnen, waarom dan een foefcheck gaan doen met een camera op je? Kvind het gewoon vreemd gedrag.

Ik "stoor" mij er ook niet aan, maar ik vond het vies gedaan. Bij Liese niet, nee. Liese heeft ook haar bloed & kaka niet aan de camera laten zien....
Ja, ik vind Zoey wel een storend mens op zich en Liese niet.
En nee, ik heb da filmke niet gemaakt, ik reageer gewoon op een post van iemand anders...

Laatst bewerkt:
De douches zijn ook spijtig, maar punt is dat als ge de keuze hebt met de douches die zijn zoals ze nu zijn, gaat ge dat toch in de douche, of gewoon in het toilet gaan doen? Dat was toch precies niet gewoon efkes haar onderbroek goedsteken dat ze deed :/

En idd, dat menstruatiebloed, dat was wat ik vergeten was.

En de discussie ging niet over de "graad van racisme" of wie er het meest mee te maken krijgt, maar over wat racisme is en dat Zoey vindt dat wat Nick meemaakte "gewoon" discriminatie was en dat racisme uitsluitend mogelijk is jegens zwarten en dat blanken er nooit mee te maken kunnen krijgen. Niet krijgen, kunnen krijgen zelfs....

Dat is, per definitie, fout. Dat daar uberhaupt over gediscussieerd moeten worden, in het huis en in de media, is verbijsterend....
Ik denk dat wanneer je over racisme wil spreken, dit wel degelijk moet gaan over iets dat structureel en systematisch gebeurd en niet individueel en incidenteel.
Niet elke discriminatie is racisme, maar elke vorm van racisme is wel discriminatie.

Ik ga daar niet mee akkoord. Als je zoals Nick, naar eigen zeggen, niet op een bus mocht en mensen in een wijde boog om je heen lopen owv je afkomst, dan is dat racistische discriminatie. Dat hij dat "individueel & incidenteel" heeft ervaren, is toch irrelevant? Ja hij vertelt een persoonlijke anekdote, maar doet dat afbreuk aan de "ernst" van de situatie? Misschien is dat daar even structureel tegen blanken als het in het Westen tegen zwarten is.
De hele hetse is dat Zoey/Naomi/Liese dan zeiden dat dat "louter" discriminatie is en geen racisme want racisme kan enkel tegenover zwarten. Which is BS.
Om dan zo'n afwimpelende opmerkingen naar je hoofd geslingerd te krijgen, chapeau voor Nick om zo rustig te blijven.

Laatst bewerkt:
Verwondert mij niets dat Zoey's neefje naar Syrië is getrokken. Als je wordt opgevoed in een omgeving waarin alles wat de blanke man doet slecht/rascisme is en er niemand is om weerwoord te bieden... Perfecte broeihaard voor haat.

@Squealer

Dat is niet irrelevant, dat is juist een belangrijk kenmerk om van racisme te kunnen spreken. Hij heeft het 1 keer meegemaakt, en is dus inderdaad gediscrimeerd op dat ogenblik, terwijl hij voor de rest nog nooit een probleem zal gehad hebben met het openbaar vervoer op te stappen.

Wanneer je structureel en systematisch als bevolkingsgroep toegang tot de bus geweigerd wordt, spreek je van racisme.

Maar de hele discussie is eigenlijk wat definitie semantiek geworden. En ik weet ook dat ik je mening niet zal veranderen, wat ik ook niet wil, maar ik wou toch wat tegengewicht geven bij de huidige sfeer in het topic.

Laat het er ons op houden dat beide situaties niet ok zijn en dat iederen beter wat meer zou overeenkomen 😀

Omdat het FOK is.. zo een marginale beerput. :)

Volgens mij zitten al de mensen daar , die in de tijd van "10 om te zien" iedere week op de eerste rij stonden :D
Ela! Niet zomaar eventjes het beste muziekprogramma bekritiseren dat ons landje ooit gekend heeft he. Zonder TOTZ zou er geen sprake zijn van Willy Sommers, Good Shape, Eddy Wally en de Familie Backeljau. Tien om te Zien is geniale cult, mijn gedacht.

@pablohoney Ik snap wat je wil zeggen, maar ik vind niet dat omdat iemand maar 1x iets meemaakt, het niet als een racistische confrontantie kan of mag geclassificeerd worden. Het klinkt alsof als een zwarte niet op een bus mag stappen, mensen gelynched moeten worden voor hun racistische daden, maar als een blanke het overkomt, is het "gewoon" discriminatie en van minder belang. Dat blanken als groep er over het algemeen veel minder mee geconfronteerd worden, is een feit, maar dat verzacht de ervaring van die ene persoon in kwestie helemaal niet...
Zoals ik in m'n edit ook nog toevoegde: misschien is dat daar even structureel tegen blanken als het in het Westen tegen zwarten is. Dat weten we niet goed, dus misschien moeten we subjectieve meningen en anekdotes erbuiten laten en ons gewoon bij de definitie van het woord houden.

Je kan gaan spreken over het verschil tussen discriminatie & racisme of wat een "ras" dan wel precies mag betekenen, dat wel, maar er is een definitie van racisme en die maakt geen vermelding van specifieke kleuren of afkomsten of omvangrijkheid... Daarom dat ik ook zei de discussie verbijsterend te vinden, daar, in de media, en nu ook hier :).

Laatst bewerkt:
Wanneer je structureel en systematisch als bevolkingsgroep toegang tot de bus geweigerd wordt, spreek je van racisme.
Da's niet waar. Ik heb zo het gevoel dat iedereen zijn eigen definitie van racisme begint te krijgen terwijl het enkel gediscrimineerd is op basis van ras. Of dat nu 1 keer in het jaar voorvalt voor het ene ras of heel het jaar door voor het andere is geen verschil. Het blijft racisme.

Wij mogen dan racisme niet ervaren, in ons eigen land en meeste omringende landen, toch kunnen wij dat ook ervaren in andere landen.

Jullie willen het gewoon herleiden tot een simpele definitie wat niet mogelijk is. Zelfs antropologen zijn het niet eens over de definitie, maar jullie zouden die opeens vastleggen?

Want als ik de definitie opzoek spreken ze wel over systematische onderdrukking.

Soit, meer een topic voor pol & actua denk ik

Jullie willen het gewoon herleiden tot een simpele definitie wat niet mogelijk is. Zelfs antropologen zijn het niet eens over de definitie, maar jullie zouden die opeens vastleggen?

Want als ik de definitie opzoek spreken ze wel over systematische onderdrukking.

Soit, meer een topic voor pol & actua denk ik
Maar je weet toch ook niet als het bijvoorbeeld in Azië wel een systematische onderdrukking is. De uitspraak "Blanken kunnen geen racisme kennen" is een beetje kort door de bocht. Misschien in de westerse wereld zal dat inderdaad vaak niet geval zijn. Maar Nick had het expliciet over Azië. Het is goed mogelijk dat daar wel systematische onderdrukking van de blanken voorkomt, wat maakt dat je als blanke in Azië wel racisme meemaakt.

Mij stoort het gewoon dat iemand als Zoey vlakaf zegt "Dat bestaat niet" omdat dat hier en in haar omgeving niet (veel) voorkomt, zonder dat ze er zelf ook bij stilstaat dat dat mogelijks aan de andere kant van de wereld wél zo kan zijn.

In elke groep gaat er sowieso altijd een leider zichzelf naar voor schuiven of naar voren geschoven worden. Altijd. Helaas zijn dat vaak diegene die de grootste mond hebben, en daarom niet eens het meeste verstand. Hier vind ik dat niet zo. Als je Michel & Nick al als leiders zou kunnen bestempelen, zijn het gewoon ook goede leiders.
Nooit gesnapt waarom Zoey/Jill/Matt daar zo tegen kunnen zijn. Geeneen van die 3 is capabel om zelf leider te zijn. Matt is te soft. Zoey te bitchy. En we hebben ook gezien hoe goed Jill de druk van het huismeesterschap aan kon...
Ja kan ook niet over haantjesgedrag spreken, want dan waren Nick en Michel elkaar al lang in de haren gevlogen. Er kan immers maar 1 leider zijn.
Michel en/of Nick nemen gewoon de touwtjes in handen op momenten dat dat nodig is. Het is niet zo dat ze constant zitten te zeggen wat iedereen wel of niet mag doen.

Ben ik de enige die het wat raar vind om te stemmen met meerdere accounts?
Als de minst likeable mensen voor jullie smaak doorgaan, moet je mss gewoon je conclusies trekken over het programma? 😀

En al de laatste filmpjes over Zoey zijn ook ferm overdreven, kzou niet willen weten wie er overdag al is in zijn broek zit ZONDER zijn/haar handen nadien te wassen.
Nee, je bent niet de enige.
Als je grote fan bent van het programma en van een bepaald persoon dat erin zit, dan zou ik nog kunnen begrijpen dat je alles doet om die persoon te steunen.
Maar als ik de commentaar van die mensen dan lees, niks is goed aan dat programma, maar ze gaan wel meerder accounts maken om te kunnen stemmen :wallbash:
Als het u niet aanstaat, kijk dan niet en moei u ook niet met de gang van zaken!

Terug
Bovenaan