Big Brother 2021

Big Brother 2021

Als we kijken naar het aantal inwoners, dan liggen de kijkcijfers in Nederland slechter dan bij ons.

Maar op de wikipedia pagina van BigBrother worden de kijkcijfers blijkbaar niet meer bijgehouden, alleen die van de allereerste aflevering (liveshow) staan er nog op.

Bij de eerste aflevering zat het over het miljoen kijkers, right?

Dit was de stand op woensdag 13 januari:
16.Big BrotherVIER292.859

Om effe te kaderen...herhalingen van Sara halen nog boven het half miljoen kijkers.

Sara is natuurlijk in primetime op VTM, Big Brother is op een later uur (21u30, vanaf 1 februari zelfs pas om 22u30) op VIER.

Geen idee eigenlijk wat de verwachtingen waren. Als ik vlug even random kijkcijfers van Temptation Island check, liggen die niet zo veel hoger terwijl dat maar één keer per week is (en dus makkelijker gevolgd kan worden) en toch ook nieuwe seizoenen kreeg/krijgt. Ik denk dat de cijfers van de live-uitzendingen overigens een betere graadmeter zullen zijn.

Over het programma zelf dan :D
De kloof tussen BE en NL begint wel alsmaar duidelijker te worden.

Als ik afgelopen dagen afstemde op de livestream dan zag ik ofwel een groep Belgen die gewoon gezellig wat aan het zeveren waren over allerhande onderwerpen, zo van die momenten waar bij ge er gewoon bij zou willen gaan zitten met een pintje in de hand.
Ofwel zag ge een afgezonderd groepje NL'ers die voornamelijk bezig waren met roddelen en plannetjes smeden, of hun frustraties onder elkaar uitwerken.

Als het er op aan komt dan zullen de Belgen natuurlijk ook wel tactisch (moeten) spelen, maar in de eerste plaats lijken zij er vooral een gezellige boel van te willen maken. Hopelijk keert dat "bondjes-gedoe" als een boemerang in het gezicht van die NL'ers., en hopelijk laten de toffe NL'ers (zoals Jill) zich niet daarin meeslepen. Qua nominaties kunnen ze zelf nog veel bepalen, maar op het stemgedrag van de kijkers hebben ze natuurlijk geen invloed en ik vermoed dat het olijke trio Nat-Daan-Els daar sowieso tegen eender wie het onderspit zal delven.

Is dat dan ook in Nederland dat dat uur veranderd vanaf februari?
Want het word nu toch in beide landen ongeveer op hetzelfde uur uitgezonden.

Is dat dan ook in Nederland dat dat uur veranderd vanaf februari?
Want het word nu toch in beide landen ongeveer op hetzelfde uur uitgezonden.

Zover ik weet verandert het daar niet. Zo veel maakt dat natuurlijk ook niet uit, grote "spoilers" kunt ge ook al weten via de livestream he.

De liveshow op donderdag blijft wel gewoon om 21u30.

Ik begrijp de reactie van sommige bewoners op de keuze van Nick totaal niet.
Ze doen alsof ze zelf een andere keuze gemaakt zouden hebben, maar ziet gewoon in hun ogen dat ze gewoon dezelfde keuze gemaakt zouden hebben. (Op Danielle na die misschien wel voor het huisdier gekozen zou hebben)

Ze doen alsof ze zelf een andere keuze gemaakt zouden hebben, maar ziet gewoon in hun ogen dat ze gewoon dezelfde keuze gemaakt zouden hebben. (Op Danielle na die misschien wel voor het huisdier gekozen zou hebben)
De sfeer is er in ieder geval niet aangenamer op geworden. Irritaties beginnen te groeien en de mijne ook. Ze vliegen daar direct op elkaar en dat kliekje dat constant bezig is over nominaties. Amuseer je, rebelleer, doe zot maar niet constant bezig zijn met die nominaties.

Het meest frappante was Nathalie haar reactie. Eerst tegen Nick zeggen dat ze dezelfde keuze gemaakt zou hebben om dan vijf minuten later hem buiten achter zijn rug zwart te gaan maken. Wat een arrogant schijnheilig mens.

Het meest frappante was Nathalie haar reactie. Eerst tegen Nick zeggen dat ze dezelfde keuze gemaakt zou hebben om dan vijf minuten later hem buiten achter zijn rug zwart te gaan maken. Wat een arrogant schijnheilig mens.

Wel goed dat ze in de uitzending nu ook eens duidelijk op die manier wordt getoond want wie de streams volgt zag dat gedrag al constant, maar ik had de indruk dat ze het er in de uitzendingen op tv nog relatief goed van afbracht. Die roddeluurtjes onder elkaar vinden dus echt meermaals constant plaats elke dag, vaak dan ook nog eens op een fluisterende manier zodat ge hen amper verstaat.

Ik hoop dat BB toch eens een bommetje dropt door zulke beelden aan de groep te tonen.

Wel gek. Peter vertelt letterlijk ‘in plaats van spannende bedtime stories sluiten de bewoners de dag af met een twerk sessie’. Klein detail maar dat ze enkele minuten daarvoor allemaal hun prive leven open en bloot gegeven hebben en allemaal zitten bleiten hebben 😅

Wel gek. Peter vertelt letterlijk ‘in plaats van spannende bedtime stories sluiten de bewoners de dag af met een twerk sessie’. Klein detail maar dat ze enkele minuten daarvoor allemaal hun prive leven open en bloot gegeven hebben en allemaal zitten bleiten hebben 😅

Yep viel me ook op, vond dat nochtans een van de strafste uren die we gezien hebben in BB. Anderzijds snap ik ook wel dat dat gewoon niet past binnen het soort televisie dat men dagelijks met Big Brother wil maken.

Nathalie....... die haar kop, haar gedrag en haar manier van praten... Zum kotsen met grote K ! Hopelijk wordt die heel snel genomineerd, aan de rest erger ik mij eigenlijk (nog) niet zo. En Nickske mag BB winnen se.

Nathalie....... die haar kop, haar gedrag en haar manier van praten... Zum kotsen met grote K ! Hopelijk wordt die heel snel genomineerd, aan de rest erger ik mij eigenlijk (nog) niet zo. En Nickske mag BB winnen se.
Second that, wat een kutmens... snapje
Nick is idd de sympathieksten dat er tussen zit, spijtig dat ze hem zo afstraffen met z’n keuze. Ik vrees wel dat we als Belgen wel eens het onderspit gaan kunnen delven.

Nick is idd de sympathieksten dat er tussen zit, spijtig dat ze hem zo afstraffen met z’n keuze. Ik vrees wel dat we als Belgen wel eens het onderspit gaan kunnen delven.
Dat NL/BE gedoe is gewoon een drama... bij Expeditie Robinson vond ik dat ook al vreselijk, ook al won er een Belg (terecht btw)

Ik volg tussendoor ook wat de discussies over Big Brother op het FOK-forum. Dat gedrag van de Nederlanders stoort ook het Nederlandse publiek terwijl de meeste Belgen daar best wel op sympathie kunnen rekenen. De nominaties kunnen de Nederlanders zelf mss wel sturen door "bondjes" te smeden, maar wanneer ze zelf genomineerd zouden zijn en het moeten opnemen tegen een van de Belgen dan staan de Belgen er imo beter voor qua kansen bij het publiek.

Gisteren ook nog eens gekeken (nvdr: want over 't algemeen geen reet te beleven).
Hoe reageren die allemaal wel niet op die keuze van Nick.
Mij lijkt dat nu net het meest logische om op uit te komen.
Bij 1 ga je nooit stoppen.
Bij 2de had hij eventueel kunnen stoppen (al ging er dan sowieso volk lastig geweest zijn dat hij niet voor geld gegaan was). Maar stel je voor dat 't dan inderdaad een vis, een schildpad,...is. Mensen denken direct aan hond of kat, maar evengoed was het dat niet.
Vanaf dan sturen ze je rechtstreeks naar 5 (3 is - geld, 4 is eigen nominatie).
En dan krijg je inderdaad de keuze waar hij voor stond. Perfect te begrijpen redenering van hem om dan toch maar dit te kiezen. Als laatste ineens -2,5k is, dan waren ze pas kwaad geweest.

man man wat een degoutant mens is mij dat. En dan toch Nick beschuldigen van schijnheilig te zien.🤡

En dan krijg je inderdaad de keuze waar hij voor stond. Perfect te begrijpen redenering van hem om dan toch maar dit te kiezen. Als laatste ineens -2,5k is, dan waren ze pas kwaad geweest.
Het laatste ging volgens mij geld geweest zijn. Ik denk dat BB rekende op de logica "ik zal maar dit pakken want stel.."

Terug
Bovenaan