Biertopic!

Net ontdekt dat er niet zo veraf van ons een maïsdoolhof is plus fietscafe met een Chimay of gulden draak quadruppel voor 3,5€.
Dat vind ik precies nog een democratische prijs!

Net ontdekt dat er niet zo veraf van ons een maïsdoolhof is plus fietscafe met een Chimay of gulden draak quadruppel voor 3,5€.
Dat vind ik precies nog een democratische prijs!
Zet er dan toch bij waar! 3.5 euro voor een blauwe Chimay is dik OK.
Aan 't boswachtershuis in Westerlo is het 2.80 euro voor een Duveltje en daar is een grote speeltuin voor de klein mannen aan!

Aan 't boswachtershuis in Westerlo is het 2.80 euro voor een Duveltje en daar is een grote speeltuin voor de klein mannen aan!
Zedde gij van westel?

Tis in Paal...beetje ver voor u denk ik.

Bijlagen

• Screenshot_2022-07-08-16-17-52-323_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
    Screenshot_2022-07-08-16-17-52-323_cn.wps.xiaomi.abroad.lite.jpg
    524 KB · Weergaven: 18
Verdekke seg. Rochefort 6 op die kaart. Dat zie je meestal toch niet veel op de kaart staan. Alé, toch niet waar ik kom. Meestal enkel de 8 of de 10.

Vrienden van ons wonen in Beringen, eens voorstellen!
In de mijn? :tongue: Dan hebben ze in ieder geval een reden om Kompel te drinken (niet dat ik die bieren zo interessant vind)

Recent Kwak Rouge geprobeerd, tegen beter weten in. En wat een tegenvaller, zelfs vergeleken met de zoetere straffe fruitbieren (genre Kasteel Rouge, Cherry Chouffe). Zo wat aroma's erin gooien is toch nog een trap lager dan fruitsap bijkappen, en je merkt dat in het eindresultaat, zo'n chemische ondertoon buiten het feit dat het geheel me aan snoep deed denken door het overdreven zoete.

In de mijn? :tongue: Dan hebben ze in ieder geval een reden om Kompel te drinken (niet dat ik die bieren zo interessant vind)

Recent Kwak Rouge geprobeerd, tegen beter weten in. En wat een tegenvaller, zelfs vergeleken met de zoetere straffe fruitbieren (genre Kasteel Rouge, Cherry Chouffe). Zo wat aroma's erin gooien is toch nog een trap lager dan fruitsap bijkappen, en je merkt dat in het eindresultaat, zo'n chemische ondertoon buiten het feit dat het geheel me aan snoep deed denken door het overdreven zoete.
Mijn vrouw heeft mij een maand of 5 geleden ook eens 4 stuks van die Kwak Rouge en 4 van die Kwak Blond meegebracht. Nu zitten ze tegen de vervaldatum dus ik ga er eens werk van moeten maken om ze uit te drinken. Vind ze beiden niet goed. Ook weer een AB Inbev methode om een goed bier te gaan uitmelken met een hele lijn producten errond.

Mijn vrouw heeft mij een maand of 5 geleden ook eens 4 stuks van die Kwak Rouge en 4 van die Kwak Blond meegebracht. Nu zitten ze tegen de vervaldatum dus ik ga er eens werk van moeten maken om ze uit te drinken. Vind ze beiden niet goed. Heb nu gezien dat ze ook een Kwak Amber hebben maar ga hem toch niet proberen. Ook weer een AB Inbev methode om een goed bier te gaan uitmelken met een hele lijn producten errond.

Kwak Amber is (denk ik) toch gewoon de Kwak van vroeger? Dan zou ik er vanuit gaan dat die nog het beste is van de 3, tenzij ze ook daar aan de receptuur gesleuteld hebben.

Op zich niets mis met een range te bouwen rond een bestaand bier, veel brouwerijen doen dat en dat kan best OK zijn... Maar niet op de manier die ze op Kwak toegepast hebben :tongue:

Kwak Amber is (denk ik) toch gewoon de Kwak van vroeger? Dan zou ik er vanuit gaan dat die nog het beste is van de 3, tenzij ze ook daar aan de receptuur gesleuteld hebben.

Op zich niets mis met een range te bouwen rond een bestaand bier, veel brouwerijen doen dat en dat kan best OK zijn... Maar niet op de manier die ze op Kwak toegepast hebben :tongue:
Mijn Frank viel ook de moment dat ik het gepost had dat amber misschien wel de oude Pauwel Kwak was. Vandaar dat ik mijn originele bericht nog (net te laat) aangepast had. :tongue:

Maar kom: Bosteels heeft veel van zijn pluimen gelaten sinds Inbev dat overgenomen heeft en ben er niet van overtuigd dat hun Kwak Amber exact dezelfde Pauwel Kwak zal zijn. Nadat Inbev Bosteels overgenomen heeft in 2016 is er wat veranderd aan de Tripel Karmeliet ook. Die kan mij ook niet meer bekoren gelijk voor de overname. Ik vind die smaak in die periode ook serieus veranderd.

Mijn Frank viel ook de moment dat ik het gepost had dat amber misschien wel de oude Pauwel Kwak was. Vandaar dat ik mijn originele bericht nog (net te laat) aangepast had. :tongue:

Maar kom: Bosteels heeft veel van zijn pluimen gelaten sinds Inbev dat overgenomen heeft en ben er niet van overtuigd dat hun Kwak Amber exact dezelfde Pauwel Kwak zal zijn. Nadat Inbev Bosteels overgenomen heeft in 2016 is er wat veranderd aan de Tripel Karmeliet ook. Die kan mij ook niet meer bekoren gelijk voor de overname. Ik vind die smaak in die periode ook serieus veranderd.

:)

Ik kan het niet zeggen, ik heb nog geen Kwak Amber en maar 1 keer een Tripel Karmeliet gedronken sinds de overname, maar het zou me niet verbazen dat ze iets veranderd hebben aan grondstoffen, receptuur of proces.
Al zouden ze dat voor zo'n lang bestaande merken eigenlijk beter niet doen, sowieso zitten de marges goed op die producten en als je daarmee het risico loopt om die merknaam en je reputatie om zeep te helpen...

Al eens over gelezen. Kan je daar ter plaatse of zo hun bieren proeven? Of enkel in de winkel te koop?
Durf ik niet te zeggen. Ik ben er zelf nog niet geweest. Ben wel fan, net als mijn vrienden. Bijna alles is wel lekker wat ze hebben.

Al eens over gelezen. Kan je daar ter plaatse of zo hun bieren proeven? Of enkel in de winkel te koop?
Verschillende café's, winkels in Limburg verkopen het gewoon. Vooral de mijn regio's dan.
Ik ben fan van de nostalgia collectie ( speciallekes zoals een quadruppel, grand Cru...).
De kompel prion des fleurs (Honingbier) vind ik ook goed

Verschillende café's, winkels in Limburg verkopen het gewoon. Vooral de mijn regio's dan.
Ik ben fan van de nostalgia collectie ( speciallekes zoals een quadruppel, grand Cru...).
De kompel prion des fleurs (Honingbier) vind ik ook goed
Prion des fleurs vind ik de beste. Ook de l'or noir is zeer lekker.

Juist een Orval van 5j oud gedronken. Dju dat was lekker. Die dat ik thuis staan heb, moeten daar nog veel te lang voor rijpen. Ik vrees zelfs dat ze zo oud niet gaan geraken 😭

Gisteren een paar toppers gedronken;

Kiss your neighbours wife. Zuur en verfrissend, ideaal zomerbier .

Gouden carolus cuvée sauvage. Lekker zoet, drinkt vlot ondanks de 9,8%

Dark Sister. Is een black IPA, smaakt als een lichte Stout.

Oude geuze cuvé René. Verfrissend en lekker zuur

Terug
Bovenaan