Biertopic!

La Chouffe en la Chouffe IPA zou ik toch ook wel drinken op een terrasje in het zonnetje.

Moet wel zeggen: la Chouffe dit weekend nog eens 1 gedronken en dat smaakt mij echt niet meer sinds ik Corona gehad heb. De eerste na Corona smaakte naar Hoegaarden 🤨 en sindsdien nog een aantal geprobeerd en het kan mij niet meer bekoren. Smaakzin aangetast of zo wie zal het zeggen? En dat was een bier dat ik echt wel graag dronk.

Hoe lang is dat geleden dat ge Corona hebt gehad? Want ik heb toch gemakkelijk een maand of twee na besmetting echt grote smaakverschillen gehad in bier. Duvel bijvoorbeeld smaakte wel normaal maar gewone pils zoals Jupiler proefde echt naar niks. Is ondertussen al wel in orde

Hoe lang is dat geleden dat ge Corona hebt gehad? Want ik heb toch gemakkelijk een maand of twee na besmetting echt grote smaakverschillen gehad in bier. Duvel bijvoorbeeld smaakte wel normaal maar gewone pils zoals Jupiler proefde echt naar niks. Is ondertussen al wel in orde
4 maand. Moet zeggen het is de enige waar ik echt verschil smaak. Ook bij eten en zo is er niets waar ik abnormale dingen smaak. Echt raar. Dit weekend gezien dat er wel koriander in zit dus ga dat eens zo proberen eten. Veel mensen smaken dat anders dus misschien dat dat de oorzaak is.

ik vind die SOMMERSBY eigenlijk wel niet slecht.

ja het is misschien een vrouwenbiertje, maar als het erg warm is, zoals gisteren bijvoorbeeld, kan die toch net iets beter smaken dan een doorsnee pils.

ik vind die SOMMERSBY eigenlijk wel niet slecht.

ja het is misschien een vrouwenbiertje, maar als het erg warm is, zoals gisteren bijvoorbeeld, kan die toch net iets beter smaken dan een doorsnee pils.

Dat is geen bier, maar appelcider.

ok je hebt gelijk. ik heb het wel leren kennen, doordat het onder de category "bier" stond op een lokaal cafétje hier niet ver vandaan :D

Goh, ik drink dat af en toe (zeker bij warm weer) ook eens graag hoor. Wel vrij snel beu, dat heb ik met bier niet :).

Daarrnet in de Delhaize een doos gekocht met 10 oude geuzen, een initiatief van Toer De Geuze. Dat wordt smullen :drool:

Kort vraagje als bierliefhebber, doch geen kenner; zijn er aanraders die iets weg hebben van Duvel? Ik kan over algemeen zeer veel appreciëren, behalve te 'zoete' zaken zoals Cornet, Karmeliet,..etc. Maar als gij vraagt wat ik op een zomers terras wil drinken, zal op Duvel terugvallen. Vandaar mijn vraag om eens iets anders te proberen die in de zelfde lijn van smaak zit. Alvast bedankt!:thumb:

(had al eens zoekfunctie gebruikt, maar geen concreet antwoord gevonden hier)

Waarom zou je op zoek gaan naar "iets dat weg heeft van Duvel"? Drink dan gewoon Duvel! Dat vind je overal, zelfs op een zonnig terras. ;)
Nee serieus, wat spreekt je precies aan in Duvel? Zo kunnen we meer gerichte suggesties geven.
Zoek je iets "zoals Duvel" om te drinken of zoek je iets om op een zomers terras te drinken? Daar hoeft niet per se een verband tussen te zitten. Daarnaast zeg je dat je veel kan appreciëren.

Als het gaat over een zomers terras dan is mijn to go bier altijd en overal Orval (en dat ligt mijlenver van Duvel). Dat of een frisse 3 Fonteinen Geuze.

Afgelopen weekend nog eens een Westvleteren 12 gedronken. Had een sixpack gekregen tijdens de feestdagen. Blijf toch wel iets verdomd lekker. En toch anders dan een St. Bernardus abt 12.
Goh, ik drink het wel, maar als ik moet kiezen, geef mij qua trappist dan maar altijd een Rochefort 10 of eventueel Chimay Blauw.
Daarrnet in de Delhaize een doos gekocht met 10 oude geuzen, een initiatief van Toer De Geuze. Dat wordt smullen :drool:
Vrienden van mijn ouders zijn van die streek, ik heb hier een hoop geuzes/krieken staan van 5 a 12 jaar oud. Maar heb van deze Tour De Geuze het volgende laten meebrengen:

- 3 flessen Megablend
- 3 flessen Hanssens Oude Geuze
- 3 flessen Hanssens Oude Schaerbeekse Kriek

:drool:

Trouwens, vorige week Ne Flierefluiter (Hop Hop Hoera) gedronken en dat was zeer lekker.

Jammer dat die Hanssens altijd zo inconsistent zijn qua kwaliteit. De ene keer heb je een goeie, de andere keer zo zuur als pure azijn.
Ik heb er 3 jaar geleden eens eentje gedronken uit 2008 en die was wel mooi zacht, maar ik weet natuurlijk of het een azijnbatch was of niet. Maar ze kunnen alleszins mooi oud worden.

Vorig weekend naar Leuven Innovation Beerfestival geweest. Het was mijn 2de keer (in 2019 voor de eerste keer gegaan) en weer leuke dingen gedronken. Echter waren ze nu naar de Velodroom verhuist, een buitenlocatie in Leuven terwijl het vroeger in De Hoorn doorging (de oude Stella fabriek). Hopelijk dat ze volgend jaar toch terugkeren naar die oude locatie, aangezien die veel gezelliger is en veel meer charme heeft.

Jammer dat die Hanssens altijd zo inconsistent zijn qua kwaliteit. De ene keer heb je een goeie, de andere keer zo zuur als pure azijn.
Ik heb er 3 jaar geleden eens eentje gedronken uit 2008 en die was wel mooi zacht, maar ik weet natuurlijk of het een azijnbatch was of niet. Maar ze kunnen alleszins mooi oud worden.

Dit weekend Hanssens Oude Geuze soldaat gemaakt en die was best lekker, deze was wel gebotteld in 19 of 20 (kon niet goed zien op etiket) dus niet heel oud. Best zuur maar op een aangename manier.

Dit weekend Hanssens Oude Geuze soldaat gemaakt en die was best lekker, deze was wel gebotteld in 19 of 20 (kon niet goed zien op etiket) dus niet heel oud. Best zuur maar op een aangename manier.
Ik heb vorige zomer 1 van mijn Marriage Parfaits opengedaan van 2011, eventjes getwijfeld, maar geen spijt van gehad.
:drool:

Heb je dan het karakter om ze 10 jaar te laten liggen of koop je die zo oud?
Karakter om ze te laten liggen, al is dat niet altijd even makkelijk. Ik wou van mijn Vat 77 flessen er ook minstens 2 een jaar of 10 laten liggen, maar da’s niet gelukt :unsure:.

Terug
Bovenaan