Biertopic!

En toch vind ik dat prijsverschil het niet waard :) Lekker biertje maar Bernardus is al even lekker vind ik.
Ik moet ook niet per sé een bak hebben, al is het de prijs wel waard omdat je daarmee een waardevolle traditie overeind houdt bovenop het feit dat het lekker bier is. Ik betwijfel dat de traditionele trappistenbieren het nog generaties lang gaan rekken, toch zeker in eigen land.

En toch vind ik dat prijsverschil het niet waard :) Lekker biertje maar Bernardus is al even lekker vind ik.
Als je hem bij de bron kan kopen is de prijs zeker aanvaardbaar en niet duurder dan gelijkaardige quadrupels. Als je er 10€ de fles moet voor geven dan kan hij wel tegenvallen natuurlijk.
binnenkort weer Alvinne fellowship bieren :love2:
Sommige daarvan zijn (voor mij toch) bij de beste bieren, incl buitenlandse, die ik al gedronken heb.
Ook opnieuw besteld, de tasting dag met vrienden staat al vast. 🎉

Ja van WV12 moet je de prijs niet vergelijken die ze in sommige winkels erop plakken want dat is compleet van de pot gerukt. In een Prik&Tik al prijzen gezien van meer als 10 EUR/fles. Als je een bak koopt bij de abdij zelf, is het met leeggoed bijgeteld rond de 2,65 EUR/fles geloof ik.

Je doet er wat kilometers voor uiteraard (tenzij je in de buurt woont) maar voor sommige andere (duurdere) speciaalbieren die je bijlange niet overal vindt moet ik ook wel wat kilometers rijden naar Willems in Grobbendonk bijvoorbeeld.

Ik moest vanmorgen in Albert Heijn zijn en vond daar een IPA van Põhjala. Nice!
Ik moest rechtover de plaatselijke AH zijn en ook eens besloten om binnen te springen omdat ik weet dat ze er dikwijls wat buitenlandse bieren hebben.
Buitengekomen met weer veel te veel bier 😎
Pohjala, Moersleutel, founders, wat van uiltje, frontaal, goose island, to ol, lagunitas. Nog wat Duitse halve liters. Ik heb nog een zak moeten kopen want ik was niet zinnens zoveel mee te nemen 🤣

Ik heb ook een keer Heineken gedronken als ik in Nederland was. Dat beviel me nog redelijk maar een grote factor was dat het een heel warme dag was en ik veel dorst had. Dus ja op zo'n moment gaat dat nog en was het idd niet slechter als Jupiler tbh. Cristal was pas gortig.

Maar van pils blijf ik normaal ver weg.

Ik kan enkel inleiding lezen maar wat ze daar zegt is iets dat ik al jaren zeg (ik denk oa ook in dit topic al eens) en die mening is inderdaad niet zo populair. Jupiler is maar een waterig iets. Heineken is inderdaad niet beter of slechter. En ik ga verder gaan: wij als Belgen kunnen speciaalbieren maken als geen ander, maar een deftige pils maken dat kunnen we niet. Als ik op Untappd mijn lijst pilsbieren op rating rangschik dan gaan er niet veel Belgische Pilsen bovenaan staan. Geef mij maar een Duitse of eerder Tsjechische echte pils. Wat er in België nog het dichtste bij de echte pils komt qua smaak is Cristal.

De hoogst rated bieren uit dat artikel zijn blijkbaar: Estaminet Refined Lager, Bavik Super Pils en Cristal (allen 9+/10)

Bavik vond ik wel echt verrassend goed. Estaminet en Cristal zijn qua smaak nooit lang blijven hangen.

Weer een trappistenbrouwerij die er mee stopt. Niet levensvatbaar, maar had ook de indruk dat ze veel te veel soorten hadden. Sinds 2013 begonnen met brouwen maar ze hadden wel negen verschillende bieren.

Weer een trappistenbrouwerij die er mee stopt. Niet levensvatbaar, maar had ook de indruk dat ze veel te veel soorten hadden. Sinds 2013 begonnen met brouwen maar ze hadden wel negen verschillende bieren.
Spijtig nieuws :(.

Zonde maar Spencer heeft me wel nooit kunnen bekoren, beetje te flets en natuurlijk hier België meestal stevig aan de prijs.

Kort vraagje als bierliefhebber, doch geen kenner; zijn er aanraders die iets weg hebben van Duvel? Ik kan over algemeen zeer veel appreciëren, behalve te 'zoete' zaken zoals Cornet, Karmeliet,..etc. Maar als gij vraagt wat ik op een zomers terras wil drinken, zal op Duvel terugvallen. Vandaar mijn vraag om eens iets anders te proberen die in de zelfde lijn van smaak zit. Alvast bedankt!:thumb:

(had al eens zoekfunctie gebruikt, maar geen concreet antwoord gevonden hier)

Kort vraagje als bierliefhebber, doch geen kenner; zijn er aanraders die iets weg hebben van Duvel? Ik kan over algemeen zeer veel appreciëren, behalve te 'zoete' zaken zoals Cornet, Karmeliet,..etc. Maar als gij vraagt wat ik op een zomers terras wil drinken, zal op Duvel terugvallen. Vandaar mijn vraag om eens iets anders te proberen die in de zelfde lijn van smaak zit. Alvast bedankt!:thumb:

Tijdje geleden een bak Victoria gekocht en dat valt wel mee. Is ook de tegenhanger van AbInbev tegen Moortgat.

Hapkin, zeer lekker biertje dat even vlot drinkt als Duvel.

La Chouffe en la Chouffe IPA zou ik toch ook wel drinken op een terrasje in het zonnetje.

Moet wel zeggen: la Chouffe dit weekend nog eens 1 gedronken en dat smaakt mij echt niet meer sinds ik Corona gehad heb. De eerste na Corona smaakte naar Hoegaarden 🤨 en sindsdien nog een aantal geprobeerd en het kan mij niet meer bekoren. Smaakzin aangetast of zo wie zal het zeggen? En dat was een bier dat ik echt wel graag dronk.

Terug
Bovenaan