Biertopic!

sinds de heropening van de horeca is het schandalig hoeveel ze vragen voor een pintje.

hier net buiten brugge, betaal je al gauw 2,30 euro voor een simpele pint. en das dan vaak nog eens primus of cristal alken.... pfff

ik ben dan ook overgeschakeld, en drink liever een tripel karmeliet of westmalle. deze is prijs / kwaliteit toch veel beter,
vaak betaal je daar maar 3,5 euro voor, is meteen 33 centi liter , en je drinkt die dan ook veel trager op. na een stuk of 3 ben je dan toch wel boven je theewater, en stop je automatisch :)

voor mij geen gewone pintjes meer. das voor thuis met maten.

Die code is van al een paar maanden geleden dus die zal idd al wel vervallen zijn.

Code was van kleine twee weken geleden dus die actie wordt geregeld herhaald blijkbaar. Ik werd toen via een ander forum getipt, ik zal hier een seintje geven indien ik hoor de actie er opnieuw is.

sinds de heropening van de horeca is het schandalig hoeveel ze vragen voor een pintje.

hier net buiten brugge, betaal je al gauw 2,30 euro voor een simpele pint. en das dan vaak nog eens primus of cristal alken.... pfff

ik ben dan ook overgeschakeld, en drink liever een tripel karmeliet of westmalle. deze is prijs / kwaliteit toch veel beter,
vaak betaal je daar maar 3,5 euro voor, is meteen 33 centi liter , en je drinkt die dan ook veel trager op. na een stuk of 3 ben je dan toch wel boven je theewater, en stop je automatisch :)

voor mij geen gewone pintjes meer. das voor thuis met maten.

Ik drink zelden nog gewone pils tenzij met maten op cafe.

Maar een terrasje doen met de vriendin en de kindjes drink ik ook altijd zwaardere bieren maar die prijzen zijn idd serieus gestegen.

Duvel hop betaal je hier bijna €5, cola’ke is zelfs bij sommige café’s €3 en plat water ook...

Enigste probleem is dat ik zwaar bieren even vlotjes drink als pintjes. :unsure:

Hier van een kennis pale ale van brouwerij De Kroon gekregen. Eerste keer pale ale, maar ik vind het wel echt lekker. Iemand nog aanraders hierin? Ben niet echt een bierdrinker, maar het is langzaamaan aan het keren :p

Orval is IMO de uber-pale ale.

… en als je pale ale breed bekijkt dan kan ik ook de Viven Imperial IPA en Viven Master IPA aanraden, alsook de Troubadour Magma.

Laatst bewerkt:

Deze man weet waarover hij spreekt :bow:

Ik heb voor het eerst Rochefort Tripel gekocht, vooralsnog geen even grote fan als van de 8 of 10.
Zeer veel bezinksel heb ik ook gemerkt, is dat iets wat andere ook gemerkt hebben of is het toevallig m'n batch?

Deze man weet waarover hij spreekt :bow:

Ik heb voor het eerst Rochefort Tripel gekocht, vooralsnog geen even grote fan als van de 8 of 10.
Zeer veel bezinksel heb ik ook gemerkt, is dat iets wat andere ook gemerkt hebben of is het toevallig m'n batch?

Niet gemerkt

Bij mij zat in er in de Rochefort Tripel ook redelijk veel bezinksel bij de eerste die ik dronk. Nu recent nog enkele flesjes gekocht maar nog niet naar gekeken.

… en als je pale ale breed bekijkt dan kan ik ook de Viven Imperial IPA en Viven Master IPA aanraden, alsook de Troubadour Magma.
Orval en Troubadour Magma, wat een absoluut genot om die bieren te drinken. Gewoon al om rond te walsen in je mond om al je smaakpapillen te doen ontwaken. Morgenmiddag moet ik even langs Delhaize, ik zal me nog eens een voorraadje inslaan.

Bij mij zat in er in de Rochefort Tripel ook redelijk veel bezinksel bij de eerste die ik dronk. Nu recent nog enkele flesjes gekocht maar nog niet naar gekeken.

Het is nu niet dat ik moest kauwen op m'n bier maar het presenteerde vooral niet echt. :D

Orval en Troubadour Magma, wat een absoluut genot om die bieren te drinken. Gewoon al om rond te walsen in je mond om al je smaakpapillen te doen ontwaken. Morgenmiddag moet ik even langs Delhaize, ik zal me nog eens een voorraadje inslaan.

Is Orval zo makkelijk te krijgen bij jou? Ik moet al m'n contacten vragen of ze mee een oogje in het zeil houden voor nen bak...
Die Troubadour moet ik eens checken dan, die ken ik niet.

Troubadour Magma en Orval hebben ze beiden niet hier in mijn plaatselijke Delhaize. Ik ga altijd naar de plaatselijke craft beer zaak (Hopduvel of Geers, hier in het Gentse).
@shiftyke verwacht zeker geen Orval. Ook al valt de troubadour magma strikt genomen onder de ruime classificatie van Pale ale, een IPA is wel iets compleet anders dan een Orval (zo is er maar een).

@shiftyke verwacht zeker geen Orval. Ook al valt de troubadour magma strikt genomen onder de ruime classificatie van Pale ale, een IPA is wel iets compleet anders dan een Orval (zo is er maar een).

Zo is er inderdaad maar één ;)

Maar dat wil niet zeggen dat de Troubadour niet lekker kan zijn e :scream:

Orval is toch ook een van die bieren dat ik ontzettend graag drink, allemaal begonnen door Willy's en marjetten. Super trappist.

Die Rochefort triple heb ik geen vlokken/bezinksel in gezien, toch niet dat ik mij kan herinneren. Heb er nog ergens 1 staan, zal hem binnen kort nog eens nuttigen. Ik drink bijna alle trappisten graag, zelfs die buiten België. Die Oostenrijkse trappisten vind ik ook niet slecht.

En die troubadour magma is ook wel een ontzettend lekker biertje.

Tegenwoordig drink ik graag blauwe Chimay en tripel d’anvers.

Heb van elks 2 bakken in huis, gratis gekregen van iemand die in een drankencentrale werkt :crazy:

Ik drink bijna alle trappisten graag, zelfs die buiten België. Die Oostenrijkse trappisten vind ik ook niet slecht.
Betekent dat dan dat je alle trappisten al gedronken hebt en er een paar daar van niet lekker vindt?
Of dat je niet alle trappisten die je dronk lekker vond?
Welke vond je minder lekker?

Ik vind die Oostenrijkse bijvoorbeeld echt niet zo geslaagd. Recent nog een aantal nieuwe varianten van gedronken en die waren ook niet om over naar huis te schrijven. Vooral die Nivard vond ik echt niet lekker.

Terug
Bovenaan