Biertopic!

True. Helaas is alle aandacht naar het marketing verhaaltje gegaan en niet naar het brouwen van een goed bier :p

Als ik me goed herinner, was Victory Ale trouwens donker, het is pas in de jaren '60 of zo dat Duvel blond werd.
Klopt inderdaad. Begonnen als bruin Victory Ale, vervolgens Duvel geworden en pas later Blond.

Langs de andere kant: Duvel is gewoon niet de kopiëren. Die zijn top of the class. Wat is er allemaal niet: Judas? Sloeber? Satan? Toch heel wat zaken met een duidelijke link naar Duvel. Niet dat die echt slecht zijn maar als het er op aan komt kies je toch voor een Duvel.

Klopt inderdaad. Begonnen als bruin Victory Ale, vervolgens Duvel geworden en pas later Blond.

Langs de andere kant: Duvel is gewoon niet de kopiëren. Die zijn top of the class. Wat is er allemaal niet: Judas? Sloeber? Satan? Toch heel wat zaken met een duidelijke link naar Duvel. Niet dat die echt slecht zijn maar als het er op aan komt kies je toch voor een Duvel.

En deze Franse klassieker *kuch*:
belzebuth-pink-25-33-cl.jpg

Brouwerij De meester is voor mij 1 van de beste Brouwerijen van België voor mij. En zijn stouts en Barrel aged bieren zijn van een zeer grote kwaliteit en dit allemaal aan deftige prijzen!
Samen met de bieren van Brambrass maar die brouwt ze bij De meester 😁
Lang geleden (2019) dat ik nog iets van De Meester gedronken heb. Ik geloof hun Quadrupel en Dark Master. Nu net hun website eens bekeken. Is dat nu maar een gedacht of is die hun gamma serieus uitgebreid de laatste jaren? Toendertijd (2019) dacht ik dat er maar enkele bieren op hun site stonden.

Recente goeie dingen die ik gedronken heb zijn: Doom & Gloom van De Molen, quadrupel van Den Druppel en Prearis Grand Cru Laphroaig Whisk BA :drool:.

Voor het eerst N'ice Chouffe gedronken. Damn, da's lekker! En het is er het weer voor! Wel 10%
Manneke, daar heb ik in dat cafétje ginder met dat open vuur in 't midden er eens een paar van gedronken. Toen ik buitenkwam was het ineens donker, allez, voor mij dan toch.

Vorig weekend in Rochefort gezeten op weekend, we zullen stellen dat ik zeer uitgebreid geproefd heb :unsure:.

Manneke, daar heb ik in dat cafétje ginder met dat open vuur in 't midden er eens een paar van gedronken. Toen ik buitenkwam was het ineens donker, allez, voor mij dan toch.

Vorig weekend in Rochefort gezeten op weekend, we zullen stellen dat ik zeer uitgebreid geproefd heb :unsure:.

jaaaa, da café met da vuur. Ik heb daar die grillschotel gegeten met 12 soorten vlees, en paar houblon chouffes achtergegoten.

Ik wil terug! zijn we weg?

Dilemma.

Everzwijnstoverij met blauwe Chimay klaarmaken, voor morgen. Een flesje erin. Ander flesje bewaren voor morgen of straks al opdrinken en morgen een stevige rode wijn?

Dilemma.

Everzwijnstoverij met blauwe Chimay klaarmaken, voor morgen. Een flesje erin. Ander flesje bewaren voor morgen of straks al opdrinken en morgen een stevige rode wijn?

Ik maak stoofvlees altijd klaar met een fles van 75cl. De helft voor het vlees, de andere helft voor mij voor bij het koken.

Ik maak stoofvlees altijd klaar met een fles van 75cl. De helft voor het vlees, de andere helft voor mij voor bij het koken.
Ik een flesje bier en wildfond. Maar beiden wel erin. Had wel zin in een stevige rode wijn maar misschien hou ik die voor een stuk hert. En blauwe Chimay bijhalen is niet verkeerd. Moet morgen toch nog naar de winkel.

Ik een flesje bier en wildfond. Maar beiden wel erin. Had wel zin in een stevige rode wijn maar misschien hou ik die voor een stuk hert. En blauwe Chimay bijhalen is niet verkeerd. Moet morgen toch nog naar de winkel.

Pak es een N'ice chouffeke mee. Het is echt wel ... nice.

Veel verschil met de gewone Gulden Draak? Ik heb me nog niet aan de Gulden Draak op vaten gewaagd (buiten de Brewmaster), nog teveel 75 cl's in mijn kelder.
Het is er nog eentje van 2020, maar ik had er twee aangekocht waarvan ik er een had gekraakt bij de geboorte van mijn dochter e´ die was wel lekker.

Het is er nog eentje van 2020, maar ik had er twee aangekocht waarvan ik er een had gekraakt bij de geboorte van mijn dochter e´ die was wel lekker.
Ik heb tijdens covid zo'n fles gekraakt in het bos tijdens een wandel apero met vrienden... Heerlijk biertje, de bourbon versie is ook niet slecht, maar mist toch het rokerige van whisky.

Terug
Bovenaan