Biertopic!

Goh. Je noemt er nu net 2 op waarvan ik de lichte bieren niet zo super vind. :p

De Chimay Goud (4,8%) daarentegen vind ik zeer smakelijk en drinkt vlot weg.
Kijk ja, smaken verschillen 😅

Nee maar ik vind de lichte St Bernardus en Westmalle toch wel goed gelukt. Een goed bittertje en lekker frisse afdronk. Beiden niet te zoet, hoe ik het graag heb.

Die Chimay nog niet geprobeerd. Eens zien of ik die eens kan vinden in Gent en omstreken

Het reinheitsgebot helpt niet tegen stinkende bierscheten hoor :lol:

Ongezond van mezelf geworden deze ochtend na er gisterenavond es goed ingehangen te hebben :lol:

Weet iemand waar je tegenwoordig Orval kan kopen? Oost Vlaanderen/ Vlaams Brabant

Vandenabeele drankenhandel in Aalst.

Vroeger was dat, afhankelijk van voorraad, x aantal euro spenderen op een vaste dag in de maand (bv. eerste zaterdag, ik zeg maar iets) = 1 bak orval kopen.

Vorige week Mok Master #05 Heaven Hill - Laphroaig BA gedronken. Zeer lekker.

Dit weekend Duvel Barrel Aged Irish Whiskey gedronken. Geen grote fan van. Er zat iets zurigs in de smaak die niet helemaal mijn ding was/is.

Binnen 2 weken opnieuw Billie's Craft Beer festival :love:

Vorige week Mok Master #05 Heaven Hill - Laphroaig BA gedronken. Zeer lekker.
Brouwerij De meester is voor mij 1 van de beste Brouwerijen van België voor mij. En zijn stouts en Barrel aged bieren zijn van een zeer grote kwaliteit en dit allemaal aan deftige prijzen!
Samen met de bieren van Brambrass maar die brouwt ze bij De meester 😁

Brouwerij De meester is voor mij 1 van de beste Brouwerijen van België voor mij. En zijn stouts en Barrel aged bieren zijn van een zeer grote kwaliteit en dit allemaal aan deftige prijzen!
Samen met de bieren van Brambrass maar die brouwt ze bij De meester 😁

Helemaal akkoord!

En Galea vind ik ook indrukwekkend, al moet ik er nog meer van proberen om een goed beeld te krijgen, brouwt ook heel uiteenlopende stijlen.

En Totem niet te vergeten, die heeft ook beesten van stouts :)

Helemaal akkoord!

En Galea vind ik ook indrukwekkend, al moet ik er nog meer van proberen om een goed beeld te krijgen, brouwt ook heel uiteenlopende stijlen.

En Totem niet te vergeten, die heeft ook beesten van stouts :)

Galea idd top, met de dorpsdag en het winterdorp in Brasschaat staan die er dikwijls met een standje.

Zeer verschillende bieren, hun Dark Nun is fantastisch en die hebben ook enkele koffiestouts.

Van stout an sich geen grote fan maar die hun koffiestouts zoals de Black Pope zijn echt wel lekker.

Die hun Galea Grand Cru gaat er zeer vlotjes in, blond bier van 9,5%.

En dan nog eens wat Duveltjes. Dronk ik vroeger regelmatiger dan nu, maar blijft gewoon een lekkere blonde.

Akkoord, Duvel blijft gewoon goed in wat het doet :)

Ik snap niet dat bv. ABInBev er niet in slaagt met hun Victoria om daar een deftig alternatief voor te bieden, terwijl middelgrote brouwerijen dat wel kunnen (Omer, Hapkin)

Akkoord, Duvel blijft gewoon goed in wat het doet :)

Ik snap niet dat bv. ABInBev er niet in slaagt met hun Victoria om daar een deftig alternatief voor te bieden, terwijl middelgrote brouwerijen dat wel kunnen (Omer, Hapkin)
Omdat ze zich bij ABinbev gewoon te sterk focussen om een kopie te willen zijn van Duvel. De naam alleen al... Duvel is ook ooit begonnen als "Victory Ale" rond het einde van WO1. En dan die reclame campagnes: een engel die binnenkomt in een café vol duivels. De Duvel druipt er gewoon af bij Victoria. :unsure:

Omdat ze zich bij ABinbev gewoon te sterk focussen om een kopie te willen zijn van Duvel. De naam alleen al... Duvel is ook ooit begonnen als "Victory Ale" rond het einde van WO1. En dan die reclame campagnes: een engel die binnenkomt in een café vol duivels. De Duvel druipt er gewoon af bij Victoria. :unsure:

True. Helaas is alle aandacht naar het marketing verhaaltje gegaan en niet naar het brouwen van een goed bier :p

Als ik me goed herinner, was Victory Ale trouwens donker, het is pas in de jaren '60 of zo dat Duvel blond werd.

Terug
Bovenaan