Biertopic!

Heb me 2 (veel te dure) flesjes Oak Aged La Trappe (batch 51) besteld. Heel benieuwd wat dat gaat geven 😅
Of ze veel te duur waren, dat zal je pas weten als je ze proeft. Waarom 2 als ze al zo duur waren?

Nee serieus, die La Trappe OA, daar zitten wel mooie bieren tussen, maar idd wel heel erg aan de prijs voor een barrel aged bier.

Of ze veel te duur waren, dat zal je pas weten als je ze proeft. Waarom 2 als ze al zo duur waren?

Nee serieus, die La Trappe OA, daar zitten wel mooie bieren tussen, maar idd wel heel erg aan de prijs voor een barrel aged bier.
Er waren geen aparte flesjes (meer) beschikbaar, dus moest zo'n pakket kopen (met onderzettertjes of een Memory spel of een kaasplank)
Dus 35 euro voor het pakket met 2 flesjes van 37,5cl en 9 onderzetters :D
't Is omdat voor de paters is 😇

Buiten in het zonneke aan het genieten van een Tervoerke tripel terwijl ik koers aan het kijken ben.

Er waren geen aparte flesjes (meer) beschikbaar, dus moest zo'n pakket kopen (met onderzettertjes of een Memory spel of een kaasplank)
Dus 35 euro voor het pakket met 2 flesjes van 37,5cl en 9 onderzetters :D
't Is omdat voor de paters is 😇
Oh, dat valt eigenlijk nog mee. Ik dacht dat je tegenwoordig al snel 20 euro voor een flesje kwijt was…

Oh, dat valt eigenlijk nog mee. Ik dacht dat je tegenwoordig al snel 20 euro voor een flesje kwijt was…

Wat imho serieus overdreven is voor 37,5 cl: genoeg uitstekende barrel aged bieren die eerder aan de helft van de prijs gaan, zelfs met Nederlandse prijzen.

Zo goedkoop is bier helaas niet meer. Die speciaalbieren in Albert Heijn kosten ook snel €4 à €5 ...

Ik vind dat over het algemeen Belgisch speciaalbier (op wat uitzonderingen na) belachelijk goedkoop is met bier uit NL, UK, FR,... en dan heb ik het over de prijzen in het land zelf, niet inclusief import/transport naar België.

Wat imho serieus overdreven is voor 37,5 cl: genoeg uitstekende barrel aged bieren die eerder aan de helft van de prijs gaan, zelfs met Nederlandse prijzen.
Ooit tijdens Corona natuurlijk eens een pakket van Jopen gekocht. 12 of 15 ofzo BA bieren was goed 50€. Intussen zal dat met paar oorlogen en inflaties natuurlijk ook wel al wat meer zijn. En die waren een voor een echt wel goed te noemen.

Heb ook enkele versies van die La Trappe gekocht maar voor 37,5 CL kan ik de prijs persoonlijk toch niet meer rechtvaardigen. Zeer goed bier, maar qua prijs is dat te voor mij.

Zo goedkoop is bier helaas niet meer. Die speciaalbieren in Albert Heijn kosten ook snel €4 à €5 ...
Dan moet je eens in Duitsland zitten. Natuurlijk echt speciaal bier is dat hier ook niet en meer pils/lager. (Hoewel er komen meer en meer specialere bieren die afwijken van het Reinheitsgebot). Zit in de streek van Rothaus tannenzapfle en deze week is er promo. Bak van 24x33cl. 13€. Bitburger zelfs 11€ voor bak van 20 halve liters, maar dat is ook het laatste dat nog meevalt van smaak vind ik persoonlijk. Als ge echt dingen wilt die niet lekker zijn dan kan je onder de 10€ ook nog wel een bak halve liters vinden. Maar vergelijk met onze Jupiler, dat gaat al goed 20€ voor een bak 33'ers zijn en die vind ik nog niet half zo goed als die Rothaus. Maar dat is ook totaal geen verrassing als ik de Bitburger/Warsteiner of dergelijke bij de plaatselijke drankenhandel bij ons in België ook al goedkoper kan krijgen dan een Jupiler.

Heb hier eens prijzen van paar whisky's bekeken en dat is ook weer serieus lager dan bij ons. Niet dat ik ze ga meepakken hier want ik passeer natuurlijk nog Luxemburg in het naar huis rijden. 😁

Heb net de Val-Dieu triple (9%) en de Val-Dieu blond (6%) eens geproefd maar vond dat ze weinig smaak hadden .
Dronk daardoor wel gemakkelijk weg maar zulke bieren moet ge toch kunnen proeven vind ik .

Heb nog een paar probeersels meegenomen maar dat gaat nietmeer voor vandaag zijn denk ik . ;)

Een fles Karmeliet open gedaan die 2 jaar over datum is. Hemels. Smaak is goed geëvolueerd.

Ik experimenteer er een beetje mee. Sommige bieren worden slechter, sommige beter, sommige extreem veel beter. Ik maak daar dan notities van om te weten welke ik bij kan houden.
Verschiet ik toch ook wel van. Ook al flesjes van 33cl gehad die ik echt vreemd smaken vind en gewoon weggegoten heb.
Hoe bewaard dan? In frigo? In Kelder?

Alle winnaars: https://www.worldbeerawards.com/winner-Beer/beer/2024/taste

Zo blijkt nog maar eens hoe subjectief al zo'n meningen zijn, ik en mijn omgeving vinden Jupiler 0,0 net één van de slechtste non alcoholische bieren... En hier wint dat dan een prijs voor beste bier te wereld lol.

Terug
Bovenaan