Biathlon

Général Zantas

Well-known member
Gelet op de lange discussie in het GOAT topic dacht ik dat het misschien de moeite is om een biathlon topic te houden.

Voor zij die het (nog) niet volgen, het is een aanrader. Skieen en schieten, races duren tussen de 30 minuten en het uur, altijd gratis livestream met engelse commentaar op de officiele Biathlon website (en de videos zijn achteraf ook streamable op de website) en tijdens het seizoen heb je bijna elke 2 weken 3 races om te volgen, dus een goeie flow.

Voor zij die het wel kijken, wie is jullie favoriet? Volgen jullie het Belgische team en hopen jullie ook op een stunt elke Relay race? Wat vinden jullie van de nationaliteitendans (Roesch, Claude), verbrodt dat het een beetje voor jullie of bezie je het net positief omdat er anders geen kwaliteit beschikbaar is?
Hoelang denken jullie dat Bo Laegreid en Dale van zich kan afhouden?
Wat een spervuur aan vragen.
 
Fantastische sport in ieder geval en dat zeg ik al enige tijd. Zit alles in wat topsport nodig heeft. Fysiek moet men top zijn, technisch ook, tactisch ook, stressbestendigheid is cruciaal. Misschien wel mijn favoriete wintersport :) .

Bij de vrouwen wel fan van Wierer, Italiaanse furie vaak hels schiettempo en al succes mee geboekt al is het niet meer zoals het vaak geweest is. Herrmann heeft ook iets, is zowat het omgekeerd als ex langlaufster snelheid genoeg maar al eens wisselvallig in het schieten.

Mannen favorieten: Ik ben wel fan van beide Boe's. Samuelsson mag van mij ook zeker nog verbeteren :) .

Relay volg ik veel minder dan de individuele wedstrijden, duurt me vaak iets te lang en vind daar het systeem van drie keer mogen missen voor een strafronde te krijgen niet zo tof.

Nationaliteiten dans same eigenlijk zoveel kan het me niet schelen, als we eerlijk zijn ook een gevecht voor in topdagen een top 20 plek ofzo.

En ik hoop dat Boe nog een tijd gaat meekunnen met de absolute top ik geloof daar ook wel in dat hij (zeker naar volgend seizoen toe) gaat willen bewijzen dat de jongere generatie niet zomaar kan overnemen. Al is zeker Laegreid dit seizoen hard binnengekomen.
 
Volgend seizoen zijn de Winterspelen natuurlijk, daar zal Johannes zeker naartoe willen pieken met misschien mindere prestaties in de weken voor de OS.
Als hij 2-3 gouden medailles haalt, zie ik de motivatie wel verminderen de seizoenen erna, misschien zelfs compleet wegvloeien.
 
Mooie Individuele Race vandaag, met een nieuw podium. Johannes Bo zag er weer niet goed uit vandaag.

Thierry Langer stond na 2 schietrondes zelfs aan de leiding, jammer dat hij in de laatste 2 schietrondes nog 5x mist zodat hij pas 70ste eindigde :(
 
Goh hoh, wat een race vandaag. JT Boe laat het eigenlijk al gans dit jaar afweten en Laegreid was al heel dicht genaderd, maar dan in de achtervolging vandaag gaat JT Boe voor 15/15 in de eerste schietronden en staat 1 minuut voor op Laegreid na zijn 13/15. En wat gebeurt er dan die laatste schietronde, JT Boe mist er 3! 3 strafronden en Laegreid is zowat de enige in de hele top-10 die wel 5/5 schiet en zo alsnog de achtervolging wint, voor JT Boe.

Morgen is de allerlaatste race van het seizoen, een Mass Start. JT Boe staat officieel 4 schamele puntjes voor in de rangschikking, maar omdat dit jaar de slechtste 4 prestaties doorheen het jaar geschrapt worden, staat Laegreid officieus aan de leiding met 1 punt verschil!

JT Boe wordt kampioen als hij voor Laegreid eindigt, ongeacht welke positie.
Laegreid wordt kampioen als hij voor JT Boe eindigt en hij minstens 9e wordt (omwille van die 4 slechtste resultaten die geschrapt worden).

Dat wordt nagelbijten morgen! :)
 
Terug
Bovenaan