Finished BG's 15de bordspelquiz

llQHEYc.png


Deze quizvragen werden doorgestuurd door @Wacko Santa

15 vragen. Zowel meerkeuzevragen als juist/fout vragen. Daarnaast zitten er door het betalend Kahoot-account nu ook puzzels (juiste volgorde zetten) in verwerkt, zijn er meerdere antwoorden mogelijk, worden foto's stuk per stuk onthuld en kunnen afbeeldingen als antwoord gegeven worden.
Bij een goed antwoord krijg je punten. Hoe sneller je juist antwoordt, hoe meer punten je verdient.

Deze quiz kan door 50 personen worden ingevuld. Vol is vol.
Deelnemen kan tot en met dinsdag 21/4/2021.

BELANGRIJK: GEBRUIK JE BG NICKNAME! ALS IK JE NIET KAN TAGGEN, WORDT JE DEELNAME VERWIJDERD!

Deelnemen kan hier:

 
Veruit de kutste quiz in de geschiedenis der quizzen. En iedereen kan mijn gefaal zien want ik nam als eerste deel :'(
 
Lol, f*ck dit was moeilijk... ik snapte sommige vragen compleet niet. Alexander wie? Ik had ook het advies van de Lacerda encyclopedie vanbuiten te studeren moeten opvolgen... ik heb zelfs nog maar ooit één van die kerel z'n spellen gespeeld, leuk maar ook weer niet zo indrukwekkend. Als ik die zie passeren op Kickstarter is het meestal gewoon een hard pass omwille van de hoge prijs (€ 100 per stuk ofzo voor een base game met toegegeven fancy components).

Voorlopig wel eerste, haha. 🤣
 
Mja, het moet niet altijd eenvoudig zijn he :). Nekeer vloeken mag ook.
En how, der zit maar 1 Lacerda-vraag in ook, nu zo nie beginnen he :p
 
Lulz.



Geen enkel spel al gespeeld uit de 15 vragen, van de helft zelfs nog nooit gehoord en ik sta echt geen vijf seconden stil bij de namen van de ontwikkelaars of designers van de spellen die ik wel speel. 15 pure gokken dus :')
 
Ik heb de quiz nog niet gespeeld, maar heb er al genoeg opgesteld (ook buiten deze site) om te weten: een quiz is niet het ideale uithangbord om uw eigen kennis te etaleren :) ... eerder inschatten wat de "gemiddelde" deelnemer wel weet.
 
Ik heb de quiz nog niet gespeeld, maar heb er al genoeg opgesteld (ook buiten deze site) om te weten: een quiz is niet het ideale uithangbord om uw eigen kennis te etaleren :) ... eerder inschatten wat de "gemiddelde" deelnemer wel weet.
Als ge denkt dat dat de bedoeling is, dan zitte der wel naast. Het is niet de meest moeilijke quiz, heb geen onmogelijke vragen gesteld ze. Het betreft mssn gewoon wat zwaardere spellen, wat is daar nu mis aan? Wat is er mis met eens de andere spellen te zien? Er bestaat nog steeds meer dan Azul, Splendor, Wingspan en dergelijk he :S.

Bijna al deze spellen zijn max een paar jaar oud, staan hoog op BGG gerangschikt en zijn niet van die ongure spellen te zijn die niemand kent. In het topic Raad het Bordspel zie ik wel vaker titels passeren die echt bijna NIEMAND kent. Dat is hier niet het geval. Maar ben blij dat ik deze wijze les zomaar kreeg :S.
 
Ja zeg @Wacko Santa - graag moeilijkere vragen de volgende keer he!

Nee jong, ben al blij dat er mensen zijn die goesting hebben om dit op te stellen. Zou er mij zelf nooit mee bezig houden maar amuseer me wel met de vragen en leer ondertussen ook wat bij over onze hobby :)
 
Als ge denkt dat dat de bedoeling is, dan zitte der wel naast. Het is niet de meest moeilijke quiz, heb geen onmogelijke vragen gesteld ze. Het betreft mssn gewoon wat zwaardere spellen, wat is daar nu mis aan? Wat is er mis met eens de andere spellen te zien? Er bestaat nog steeds meer dan Azul, Splendor, Wingspan en dergelijk he :S.

Bijna al deze spellen zijn een paar jaar oud, staan hoog op BGG gerangschikt om niet van die ongure spellen te zijn die niemand kent. In het topic Raad het Bordspel zie ik wel vaker titels passeren die echt bijna NIEMAND kent. Dat is hier niet het geval. Maar ben blij dat ik deze wijze les zomaar kreeg :S

Graag gedaan :hug:

Nee, mijn reactie komt wat verkeerd over nu ik hem herlees en de quiz gespeeld heb, Mijn excuses. :cry:. De quiz viel eigenlijk best wel nog mee, behalve die gokvragen dan (aantal in top 100 van dit, rangschik dit volgens top 100 (niemand kent echt die top 100 vanbuiten toch?)).


Volgende week weer van jou? :love:
 
en leer ondertussen ook wat bij over onze hobby :)
Zo hoor ik het graag. In alle quizzen komende meest bekende spellen voor, terwijl er nog een hele resem spellen zijn die zeker de moeite zijn om onder de aandacht te brengen. Ik ben ook steeds bereid om deze spellen uit te leggen (en moest ik ze niet kennen, te leren en uit te leggen :p) aan zij die interesse hebben om dit eens (online) te spelen.
Volgende week weer van jou? :love:
Licht sarcasme? :p

En ja, was effe op de tenen getrapt, zeker omdat je oordeelde over wat je nog niet gezien had :). En neen, niemand kent die top 100 uit het hoofd, maar toch zitten er elke week zo vragen tussen :p. Mij storen ze alvast niet :).

Maar excuses aanvaard ;)
 
Nee, geen sarcasme hoor. :thumb:
Met graagte volgende week weer van jou, eens zien of ge leert van uw fouten! :unsure: :biglaugh:
 
  • Haha
Waarderingen: LezZ
Terug
Bovenaan