Bezwaarschrift onroerende voorheffing

stevenV1

Active member
Graag had ik hulp gehad bij de volgende situatie.

Ik heb een tijd terug een nieuwbouwappartement gekocht en woon hier al 2 jaar in. Ik heb vorig jaar in oktober het aanslagbiljet van mijn onroerende voorheffing gekregen en dit ook betaald als goede burger. Nu heeft een medebewoner mij verteld dat hij een bezwaarschrift heeft ingediend tegen dit aanslagbiljet omdat de bouwvergunning van het appartement is uitgereikt in 2013. Doordat mijn EPC 49 is, hebben we 5 jaar lang recht op 50% korting op de onroerende voorheffing. Ik wou graag online bezwaarschrift indienen, maar nu blijkt dat je daar maximaal 3 maanden na verzending onroerende voorheffing tijd toe hebt. Ergens anders vind ik dan weer dat ik blijvend bezwaarschrift kan indienen (schriftelijk dan) wanneer het gaat om een rekenfout. Imo is dit een rekenfout van de kant van de overheid, niet?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Kan zijn dat je het eerste jaar toch moet betalen en de 5 jaar pas erna beginnen. Was bij mij ook zo. Had bezwaarschrift ingediend maar dit was geweigerd omwille van die reden. Jaar erop kwam er dan correct een 0 rekening.
 
Kan zijn dat je het eerste jaar toch moet betalen en de 5 jaar pas erna beginnen. Was bij mij ook zo. Had bezwaarschrift ingediend maar dit was geweigerd omwille van die reden. Jaar erop kwam er dan correct een 0 rekening.
Bij mij dan net weer het omgekeerde: bezwaarschrift werd aanvaard en het was dan aan -50%. Nuja, eigenlijk maakt dit niet zoveel uit, zolang je maar 5x die korting krijgt :)
 
Bij mij dan net weer het omgekeerde: bezwaarschrift werd aanvaard en het was dan aan -50%. Nuja, eigenlijk maakt dit niet zoveel uit, zolang je maar 5x die korting krijgt :)

Ik had een <E20 dus ik kreeg 100% korting. Maar om 1 of andere reden was het dus het eerste jaar niet. Zal wel zien dat ik dus 5j het niet moet betalen 😝
 
Hier was de uitleg het eerste jaar ook dat het administratief nog niet verwerkt was. Ze hadden "maar" 6 maanden gehad... Alleen kreeg ik vorig jaar opnieuw een aanslag. Na enkele keren bellen en bezwaar in te dienen is het wel in orde gekomen.
 
Terug
Bovenaan