Beyond drinking: alcoholgebruik

Hoeveel eenheden alcohol drink je gemiddeld per week?

• Geheelonthouder

Stemmen: 51 14,7%
  • 0-5

Stemmen: 177 51,0%
  • 6-10

Stemmen: 56 16,1%
  • 11-20

Stemmen: 36 10,4%
  • >20

Stemmen: 27 7,8%

• Totaal aantal stemmers
    347
Onlangs ne alkoholvrije pisang bij iemand gedronken. Dat was precies een suikerbom of zo, dat was echt niet te drinken, zo slecht! Volgens mij was dat goedkope brol van den Aldi of zo.

Ik wil best alkoholvrije drankjes drinken, maar het mag natuurlijk niet zo slecht smaken dat ik ervan moet kokhalzen hé. De kwaliteit moet ook goed zijn natuurlijk.

Heeft dat er ook niet mee te maken dat pisang op zich al een vrij zoete drank is? Ik kan me voorstellen dat dit bij een alcoholvrije Amaretto ook het geval zou zijn.

Funny pisang? Want dat bestaat al lang ze :p. Smaakt (voor mij) ook exact als de alcoholische variant

Op een warme zomerdag had ik zo ooit eens zin in mojito. Naar de winkel op zoek naar 'ready to serve' mojito. I know, dat trekt meestal op niet veel i.v.m. als je hem zelf zou maken. Maar ik had geen zin om zelf ene te maken.

Zo'n voorgemaakte brol kost ook redelijk veel geld voor hetgeen het maar is. Plots zie ik dat staan aan een heel scherpe prijs, dus ik nam een paar flessen mee.

't Was Funny Mojito... zo funny vond ik dat allemaal toch niet.

Op een warme zomerdag had ik zo ooit eens zin in mojito. Naar de winkel op zoek naar 'ready to serve' mojito. I know, dat trekt meestal op niet veel i.v.m. als je hem zelf zou maken. Maar ik had geen zin om zelf ene te maken.

Zo'n voorgemaakte brol kost ook redelijk veel geld voor hetgeen het maar is. Plots zie ik dat staan aan een heel scherpe prijs, dus ik nam een paar flessen mee.

't Was Funny Mojito... zo funny vond ik dat allemaal toch niet.
Ik vind dat heel geschikt als basis om te verdunnen met ~50% rum 👌

Heeft dat er ook niet mee te maken dat pisang op zich al een vrij zoete drank is? Ik kan me voorstellen dat dit bij een alcoholvrije Amaretto ook het geval zou zijn.
Ja, volgens mij zijn zaken zoals Pisang of Passoa sowieso al suikerbommen. Misschien dat de alcohol dat een beetje maskeert in vergelijking met alcoholvrije varianten, maar "in mijnen tijd" was dat toch ook wel vooral de drank voor wie bier te bitter vond.

Ja, volgens mij zijn zaken zoals Pisang of Passoa sowieso al suikerbommen. Misschien dat de alcohol dat een beetje maskeert in vergelijking met alcoholvrije varianten, maar "in mijnen tijd" was dat toch ook wel vooral de drank voor wie bier te bitter vond.
Ja, die dingen zijn nu sowieso al niet bepaald "hartig" van smaak ofzo he. Dat is gewoon puur suiker...

Ik heb hier de alcoholvrije whiskey eens geprobeerd, ik vond het niet lekker (maar ik vind whiskey ook niet echt lekker), maar het is niet zoet ofzo. De meeste alcoholvrije wijn trekt ook wel op niks...

Alcoholvrije Mojito is hier trouwens ook standaard in huis. Dat is geniaal lekkere limonade eigenlijk :D

Maar die Martini is mogelijks nog wel te drinken, maar het is wel héél bitter, dus mengen met bvb tonic lijkt me ook geen goed plan. Misschien gewoon eens verdunnen met water...

WTF alcoholvrije whisky? 🤷
Dat is voor alle duidelijkheid geen whiskey waar ze de alcohol uithalen, maar gewoon een drank met een hoop kruiden in die wat smaakt naar whiskey.
alcoholvrije-drank-met-whiskysmaak-aldi-3649336.jpg

Dat is voor alle duidelijkheid geen whiskey waar ze de alcohol uithalen, maar gewoon een drank met een hoop kruiden in die wat smaakt naar whiskey.
alcoholvrije-drank-met-whiskysmaak-aldi-3649336.jpg

Sorry, maar sommige zaken laten ze dan beter gewoon gerust. Of ge drinkt alcohol, of ge drinkt het niet. Maar als ze al beginnen met alcoholvrije whisky. Ik geloof niet dat dat ook maar in de buurt kan komen van een echte whisky (vanwege het hoge alcoholpercentage). Andere zaken genoeg om te drinken zonder alcohol.

Ik heb dat met vegetariërs die alles kopen in worst-, hamburger-, enz. vorm ook.

Wat is 't volgende? Digitale sigaretten? Ha ha. :unsure:

Sorry, maar sommige zaken laten ze dan beter gewoon gerust. Of ge drinkt alcohol, of ge drinkt het niet. Maar als ze al beginnen met alcoholvrije whisky. Ik geloof niet dat dat ook maar in de buurt kan komen van een echte whisky (vanwege het hoge alcoholpercentage). Andere zaken genoeg om te drinken zonder alcohol.

Ik heb dat met vegetariërs die alles kopen in worst-, hamburger-, enz. vorm ook.

Not sure if serious?
Vapen_-_Pixabay.jpg

Maar inderdaad, die alcoholvrije whiskey moet voor mij niet. Maar "limonades" met wat andere smaken dan zoet, bitter of zuur, zou wel eens mogen.

We rammen er gewoon zoveel suiker in da ge nimeer proeft da er geen alcohol in zit! Hah, veel gezonder! :unsure:

Die Palm NA vind ik even goed als de echte Palm.

Ik vind palm NA beter dan de gewone.

Na dergelijke bewieroking kon ik natuurlijk niet anders dan de gok wagen en een flesje van het voonoemde brouwsel kopen. Omdat ik het een eerlijke kans wou geven, heb ik de fles een dag lang in de "bierschuif" laten afkoelen. Vandaag was dan eindelijk het "degustatiemoment" aangebroken.

De bevindingen: de smaak is zeer flets en lichtjes klef. Ik vermoed dat de spoelbak van een café aan het eind van de avond een gelijkaardig bouquet bereikt. Als ik al iets positiefs kan zeggen, dan is het dat het "gelukkig" niet even misselijkmakend ranzig is als het brakke water dat door Jupiler onder het 0,0% label wordt gebotteld. Ik ben tot halverwege het glas geraakt (een prestatie!), de rest is in de afvoer geëindigd. Daarna heb ik het trauma weggespoeld met de "real deal".

Kortom, een dikke teleurstelling. Geen idee hoe jullie dit even goed of zelfs beter kunnen vinden dan het "origineel". We zullen het er maar op houden dat smaken verschillen, en op dat vlak waren er al tekenen aan de wand :biglaugh::

ik drink 5 a 6 liter per dag van Leuvens kraantjeswater. In de zomer nog een pak meer.

Maar Martini was zowat de enige alcoholische drank die ik écht lekker vind

Na dergelijke bewieroking kon ik natuurlijk niet anders dan de gok wagen en een flesje van het voonoemde brouwsel kopen. Omdat ik het een eerlijke kans wou geven, heb ik de fles een dag lang in de "bierschuif" laten afkoelen. Vandaag was dan eindelijk het "degustatiemoment" aangebroken.

De bevindingen: de smaak is zeer flets en lichtjes klef. Ik vermoed dat de spoelbak van een café aan het eind van de avond een gelijkaardig bouquet bereikt. Als ik al iets positiefs kan zeggen, dan is het dat het "gelukkig" niet even misselijkmakend ranzig is als het brakke water dat door Jupiler onder het 0,0% label wordt gebotteld. Ik ben tot halverwege het glas geraakt (een prestatie!), de rest is in de afvoer geëindigd. Daarna heb ik het trauma weggespoeld met de "real deal".
Ben je Palm NA nu aan het vergelijken met andere alcoholvrije bieren of met gewone (alcohol) bevattende bieren? Ik heb de indruk dat je het laatste aan het doen bent, dat is appelen met peren vergelijken. Als je andere alcoholvrije bieren kent die kunnen concurreren met Palm NA hoor ik het graag ;-).

Ben je Palm NA nu aan het vergelijken met andere alcoholvrije bieren of met gewone (alcohol) bevattende bieren? Ik heb de indruk dat je het laatste aan het doen bent, dat is appelen met peren vergelijken. Als je andere alcoholvrije bieren kent die kunnen concurreren met Palm NA hoor ik het graag ;-).
- Het is inderdaad het minst slechte NA bier dat ik al gedronken heb. Of dat een compliment is...
- Uiteraard vergelijk ik het met alcohol bevattende bieren - dat is immers de opzet van dat soort "bieren" en dat doe jij ook door te stellen dat het even goed is als gewone Palm

Terug
Bovenaan