beveiligingscamera

the_dr@gon

Member
Crowdfunder FE
Hi Beyond Gamers,

Door het alweer aanrijden van mijn vader zijn wagen vannacht en zonder een melding te maken, zou mijn vader graag een camera plaatsen.
helaas heb ik hier geen verstand van en er is zoveel keus.

Wat ik wel weet is dit
  • een Dome model en geen Bullet.
  • goede IR functie om nummerplaten te kunnen lezen als het donker is.
  • Budget van 200€
Ik heb dit toestel al gevonden via Google, is dit wat?

Alvast bedankt.
 
Volgens mij heb je daar een NVR voor nodig, bovenop de camera, tenzij je al een NAS of zo hebt waarop dat mogelijk is.
Hou er wel rekening mee dat Hikvision door de US geblacklist is omdat ze vermoeden dat die brand (zoals het meer bekende Huawei) linken heeft met de chinese overheid en mogelijk naar huis belt...

Basis is dat je
OF een systeem met NVR + IP camera's hebt (+PoE voor de voeding, met een injector of PoE switch)
OF een systeem met cloud upload zoals Google NEST of zo. Die hebben meestal een adapter voor in het stopcontact

Ik gebruik Unifi Protect, maar de instapkost is daarvan hoger als je budget omdat je NVR én camera én PoE nodig hebt.
 
Volgens mij heb je daar een NVR voor nodig, bovenop de camera, tenzij je al een NAS of zo hebt waarop dat mogelijk is.
Hou er wel rekening mee dat Hikvision door de US geblacklist is omdat ze vermoeden dat die brand (zoals het meer bekende Huawei) linken heeft met de chinese overheid en mogelijk naar huis belt...

Basis is dat je
OF een systeem met NVR + IP camera's hebt (+PoE voor de voeding, met een injector of PoE switch)
OF een systeem met cloud upload zoals Google NEST of zo. Die hebben meestal een adapter voor in het stopcontact

Ik gebruik Unifi Protect, maar de instapkost is daarvan hoger als je budget omdat je NVR én camera én PoE nodig hebt.

Hi Zephir,

Alvast bedankt voor het snelle replay.

Ik heb een Synology nas staan, dus dit zou geen probleem mogen geven.
Bedankt voor het melden i.v.m. Hikvision dat geblacklist staat in de us, dan kijk ik voor een ander merk, Better safe than sorry.

I.v.m. POE, dat zou al geen probleem mogen zijn, hier staat al 1 switch van Unifi dat POE ondersteund, maar een Unifi camera valt helaas af wegens budget omdat ik nog een NVR moet aanschaffen.
 
Die switch is PoE (802.3af). Dat is meestal voldoende voor een camera. Er zijn er ook die PoE+ nodig hebben (802.3at), pas op dat je de juiste koopt...

De goedkoopste NVR van UBNT is de Cloudkey Gen2+. Nieuw zit je daarmee al aan 200+ € maar soms kan je die wel online vinden voor een prikje...
 
met Hikvision app kan je dat, die camera is opzich wel OK maar verwacht geen wonderen...
2.8mm is ook redelijk breedbeeld dus de auto gaat al vrij kort moeten staan

heb zelf 3x 4mp 4mm hikvision colorvu's staan met NVR.

met SD kan je beperkt beelden opnemen. maar toch best via NVR...
 
het kan in principe met evt onvif of dergelijke, zelfs hikvision protocol als je poorten openstaan zie ik net op mijn NVR\
MAAR, denk wel dat je dan een camera hebt die 24/7 data binnensleurt op je WAN en dat wil je toch niet...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan