Beurtbalkje aan de kassa

Waar plaats jij het verdeelbalkje?

• Voor mijn boodschappen

Stemmen: 7 6,0%
  • Na mijn boodschappen

Stemmen: 86 73,5%
  • Wisselt af

Stemmen: 24 20,5%

• Totaal aantal stemmers
    117
Afhankelijk van de situatie; is er iemand voor mij en ligt er nog geen balkje dan leg ik er een voor mij. Als er ook iemand achter mij staat terwijl ik het balkje pak, dan neem ik er direct 1 extra om het achter mijn boodschappen te leggen.

Enkel achter mijn boodschappen.
Ligt er geen balkje achter de boodschappen van mijn voorganger, zorg ik dat er een beetje plaats is tussen onze boodschappen.
Meestal is dit duidelijk genoeg voor de kassierster en zo niet krijgt mijn voorganger altijd de vraag "Is dit ook nog van jou?" waarop mijn voorganger dan negatief antwoordt en ik hem/haar zie denken "k Had beter een balkje gelegd".

Hier heb ik nu in de verste verte nog nooit bewust over nagedacht of mee bezig geweest 🤣.

Waar ik winkel lijkt dat precies allemaal gewoon logisch. Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit al druk gemaakt hebt in't feit dat iemand zo'n balkje niet legt of verkeerd zou leggen.

Achter, enigste that makes sense, de kassier is bezig met een klant (nummer 1), als die al het balkje achter gelegd heeft is het al 100% duidelijk, meestal is er zo een tussenpersoon, de persoon dus die al op de band aan het leggen is terwijl diegene die aan beurt is (klant 1) aan het afronden is...(klant nummer 2 dus) Ligt het balkje er al van klant nummer 1 is er helemaal geen verwarring meer en zet klant nummer 2 ook zijn balkje Achter zijn boodschappen, dan is het zo klaar als een klontje voor klant nummer 3 (jezelluf dus)

Leg jij ook het balkje achter, is de wereld een stapje dichter bij de ideale wereld...

Tl:dr

who gives a shit Eigenlijk?

Wat wel als opgejaagd worden aanvoelt is het feit dat klant nr 3, die net aan de band kan, al een balkje zet en al begint af te laden op de band, terwijl klant nr 2 dit ook bezig is... Zolang ge Gilles de Bilde maar niet voor u hebt kan dat allemaal niet teveel kwaad zeker??

Ik zet mijn balkje altijd achter mijn boodschappen. Dat balkje dient ten slotte om aan te tonen: ik ben klaar, de volgende mag zijn boodschappen op de band leggen. Als de persoon voor mij geen balkje legt, dan ben ik wel zo petty om mijn boodschappen er gewoon achter te leggen zonder balkje. Soms worden er dan dingen van mij gescand bij de vorige persoon, chaos alom, en als ze naar mij kijken, is mijn standaard antwoord steeds: oei, had je geen balkje gelegd?

Ze moeten het leren!

Ik zet mijn balkje altijd achter mijn boodschappen. Dat balkje dient ten slotte om aan te tonen: ik ben klaar, de volgende mag zijn boodschappen op de band leggen. Als de persoon voor mij geen balkje legt, dan ben ik wel zo petty om mijn boodschappen er gewoon achter te leggen zonder balkje. Soms worden er dan dingen van mij gescand bij de vorige persoon, chaos alom, en als ze naar mij kijken, is mijn standaard antwoord steeds: oei, had je geen balkje gelegd?

Ze moeten het leren!
Amen, beter verwoord dan mezelluf

De logica klopt 100%, je geeft je beurt af aan de volgende... Niet van : ik ga hier even mijn beurt claimen, een balkje voor leggen en mij van niets anders aan trekken (niet meer achterom kijken). Je geeft letterlijk een beurt af aan de volgende klant in lijn...

Edit, ik ga mij deze uitspraak nog beklagen in zwam

Laatst bewerkt:
Kassierster: da's 5 euro (2 seconden) en 34 cent (3 seconden).

Klant: da's dan 35 euro (67 seconden om de briefjes van 5 en 10 euro uit elkaar te prutsen en te hertellen vooraleer je ze aan de kassierster geeft) en 78 (78 seconden om alle muntstukken op de band te gooien, te tellen, te hertellen, de overige stukken terug op hun plaats te steken) centjes, astemblieft!

Ik zie nu -gelukkig- al op meerdere plaatsen zelfbetaalautomaten opduiken voor cash geld. Dezelfde die ze waarschijnlijk gebruiken voor zelfscan, maar dan gewoon aan elke kassa.
Cash geld erin en dat ding geeft blijkbaar altijd gepast terug.

Intussen al gezien bij Delhaize en bij een bakker.
Vooral die laatste vind ik fantastisch. Niks zo ergerlijk dan een bediende die de rosse muntjes moet tellen van uw voorganger en dan daarna uw croissantjes in de zak moet doen.

Zelf wel nog nooit gebruik gemaakt van die dingen.
Ik loop altijd cashless rond en wil dat graag zo houden…😊

Dan ligt er geen balkje, vraagt die kassierster ‘is dat van u’ dan zeg je toch gewoon ‘ah, ja inderdaad’. Beetje duur maar power move.

Ge zet het balkje achter uw koopwaar en ge knikt eens naar de persoon achter u met een uitgestreken gezicht. Zo doen we dat en niet anders.

In België maakt men daar ook geen drama van hoor, ik denk dat je de ernst van deze thread niet moet overschatten :)
Again : behalve als Gilles de Bilde voor u staat en ge legt het balkske zelf achter zijn boodschappen

Ik zou u maar uit de voeten maken op dat moment :unsure:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan