betaalde front end dev opleiding bij bedrijf

Kode9

Member
Wie kent er bedrijven waar men betaalde Front end developer opleidingen geeft?

Enkele bedrijven die ik reeds ken, zijn Ordina en Cookie Crunchers. Zij bieden opleidingen aan, waarna je dan via hen aan de slag gaat. Ordina heeft helaas al langere tijd geen feedback gegeven en Cookie Crunchers hebben enkel opleidingen met nadien een vaste job in West-Vlaanderen, en ik woon in Antwerpen.

Heeft er iemand nog weet van gelijkaardige bedrijven? Of gewoon bedrijven waar ze starten met een interne opleiding of gewoon open staan voor mensen met basiskennis, zonder praktijkervaring? Liefst niet te lang rijden vanuit Antwerpen.

Dit is dat ding van Cegeka: https://www.switchfully.com/
Ge krijgt een intensieve opleiding en gaat daarna direct aan de slag bij een bedrijf.
Het bedrijf (uw toekomstige werkgever) sponsort de opleiding. En ik dacht dat ze u ook betaalden tijdens de opleiding.

Er is ook dit: https://www.multimedi.be/switch-2-it
Ik dacht dat dat gelijk was qua werking als Switchfully.

En https://becode.org/
Niet exact wat je vraagt, maar dit kan gecombineerd worden met een uitkering.
De opleiding is gratis en wordt gesubsidieerd door bedrijven. Je doet tijdens (deel van) de opleiding stage bij deze bedrijven.
Zou een hoge succes rate hebben van aangenomen te worden na de opleiding.

Note: Ik heb bij alle 3 gesolliciteerd om les te geven.

Laatst bewerkt:
Je kunt eens horen bij Cegeka (wel weer niet in Antwerpen): https://www.cegeka.com/nl-be/nieuws/cegeka-start-eigen-softwareschool

Wat bedoel je met basiskennis? Als in schoolverlater bachelor IT, want dan kun je bij elke consultancybureau toch solliciteren? In Antwerpen (Kontich) zijn de vele Cronos bedrijven dan mss wel iets. Zij nemen veel starters aan.

Welke programmeertalen kun je al?
Cegeka ga ik zeker checken! Bedankt voor de tip.
Ik doe nu een Java opleiding via VDAB, maar wil (indien ik de nodige opleiding/junior posities kan vinden) eigenlijk liever front end gaan doen. Deze voorkeur is pas tijdens de opleiding naar boven gekomen, vooral toen we de courante Front end talen leerden. Ik heb dus een stevige basis java mee gekregen intussen, en ook een basis HTML/CSS/JS. Ook heb ik een grafische achtergrond.

Bij front end vacatures vraagt men helaas overal minstens een paar jaar ervaring. Dit is vooral omdat de seniors nu vaak (grotendeels) thuis werken en ze hen dus niet naast een junior kunnen zetten (hoorde ik van meerdere recruiters). In principe kan dit weer snel shiften maar ik wilde toch op dit moment mijn opties al verkennen.

Binnen Cronos heb ik intussen contact met enkele mensen, zij kijken alvast mee uit voor mogelijkheden binnen hun clusters. Daar heb ik intussen ook een 2de gesprek dat er aan komt, maar ik wed graag op meerdere paarden voor het geval dat hier niets uit voort zou komen.

Realdolmen doet dit ook dacht ik.
Inderdaad, dat liet onze trainer ook al eens vallen (RD levert onze leerstof en trainers). Wel enkel voor java, voor zover ik weet. Ik ga eens horen of ze ook geen front end training geven.

Dit is dat ding van Cegeka: https://www.switchfully.com/
Ge krijgt een intensieve opleiding en gaat daarna direct aan de slag bij een bedrijf.
Het bedrijf (uw toekomstige werkgever) sponsort de opleiding. En ik dacht dat ze u ook betaalden tijdens de opleiding.

Er is ook dit: https://www.multimedi.be/switch-2-it
Ik dacht dat dat gelijk was qua werking als Switchfully.

En https://becode.org/
Niet exact wat je vraagt, maar dit kan gecombineerd worden met een uitkering.
De opleiding is gratis en wordt gesubsidieerd door bedrijven. Je doet tijdens (deel van) de opleiding stage bij deze bedrijven.
Zou een hoge succes rate hebben van aangenomen te worden na de opleiding.

Note: Ik heb bij alle 3 gesolliciteerd om les te geven.
Bedankt voor de tips, ik ga ze bekijken. Becode is inderdaad net iets anders dan wat ik zoek, ik zit nu sinds maart al in een opleiding met uitkering en zou graag weer gewoon bij een bedrijf aan de slag gaan en wat meer ademruimte krijgen.

Mijn plan b (indien ik nergens van de grond geraak met front end) is natuurlijk om in een Java positie te starten maar ik merk dat ik daar toch minder voeling mee heb en plezier in heb. Maar het is een goed backup plan en dan kan ik, als ik hier aan gewend ben, nog altijd kijken om meer naar front end te orienteren.

Als er iemand nog andere bedrijven kent, laat maar horen ! Alvast bedankt iedereen :bow:

Bij front end vacatures vraagt men helaas overal minstens een paar jaar ervaring. Dit is vooral omdat de seniors nu vaak (grotendeels) thuis werken en ze hen dus niet naast een junior kunnen zetten (hoorde ik van meerdere recruiters). In principe kan dit weer snel shiften maar ik wilde toch op dit moment mijn opties al verkennen.
FE developpers die niet remote met elkaar kunnen werken? Wij doen quasi niets anders dan pair/mob programming en door corona alles remote. Juiste tools (kosten mss wel wat geld) maar voor de rest is dat allemaal prima mogelijk dus beetje vreemde uitleg imo

Kijk maar voornamelijk naar Angular en React, dat zullen de meest voorkomende frameworks zijn (maar natuurlijk hebt ge html/js kennis nodig om hier mee te werken)
Inderdaad, die komen in quasi elke vacature terug. Ik ben beiden ook alvast aan het bekijken in mijn weinige vrije tijd, vooral dan met Udemy courses. Maar helaas is voor de meeste werkgevers (op dit moment dan toch) wat kennis niet voldoende, en vragen ze echt praktijkervaring...
Vandaar dat ik dus een bedrijf zoek waar men mij kan begeleiden of opleiden tijdens de eerste weken (maanden?).

Die geven momenteel ook Angular als onderdeel van de training maar het blijft een full-stack opleiding met een stevige nadruk op Java dus dat is dan minder je ding denk ik gezien je puur frontend wil doen.
Voor mij hoeft het niet puur front end te zijn, maar ik begrijp je punt. We krijgen ook enkele dagen les over Angular binnen enkele weken, maar een echte frontend developer wordt je daar niet van.

FE developpers die niet remote met elkaar kunnen werken? Wij doen quasi niets anders dan pair/mob programming en door corona alles remote. Juiste tools (kosten mss wel wat geld) maar voor de rest is dat allemaal prima mogelijk dus beetje vreemde uitleg imo
Dat vond ik er ook van, klinkt eerder alsof ze geen tijd / geld willen steken in de inwerkperiode van een junior. Maar ergens begrijp ik wel dat face to face wat vlotter werkt als iemand echt nul praktijkervaring heeft.

Er is nog altijd een verschil tussen face to face opleiding en alles remote doen.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel jullie dagrate bedraagt als de werkgever hele tijd pair programming wilt sponsoren :o

Die geven momenteel ook Angular als onderdeel van de training maar het blijft een full-stack opleiding met een stevige nadruk op Java dus dat is dan minder je ding denk ik gezien je puur frontend wil doen.
Wel ideaal om frontend ervaring op te doen. Na een jaartje kan je dan switchen naar een frontend job.

Er is nog altijd een verschil tussen face to face opleiding en alles remote doen.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel jullie dagrate bedraagt als de werkgever hele tijd pair programming wilt sponsoren :eek:
Opleiding mss maar junior en senior samen gaat imo perfect remote.

Geen idee wij werken meer op projectbasis.
Maar werkgever staat er wel om bekend voor pair-programming te doen (zijn er zo nog), al proberen we als team daar wel pragmatisch mee om te gaan en als het echt basic stuff is dan swarmen we wel.
Voordeel is wel dat we amper bugs hebben :p
En ik drive zelden dus kan ik veel op BG zitten :unsure:

Klant heeft wel ineens eens aangekaart of we niet beter geen pair-programming zouden doen omdat er budget tekort is en we vertraging hebben. Alleen ligt de vertraging voornamelijk door zaken bij de klant zelf :laugh:

Het laatste antwoord hier was op 17 augustus 2021, maar ik kwam hier toevallig terecht en wou toch nog even antwoorden.

Ik ben zelf één van de trainers bij Switchfully, mocht je (of iemand anders) vragen hebben omtrent onze opleiding, dan mag je dat gerust doen in deze post of in DM. Het concept van Switchfully werd hier eerder al correct uitgelegd. Bedrijf X geeft je een contract en jij mag vier maanden bij ons een opleiding volgen alvorens je start in een softwareteam binnen bedrijf X. Tijdens de opleiding sta je wel degelijk op de payroll van dat bedrijf, geen uitkeringen of dergelijks meer dus.

Het laatste antwoord hier was op 17 augustus 2021, maar ik kwam hier toevallig terecht en wou toch nog even antwoorden.

Ik ben zelf één van de trainers bij Switchfully, mocht je (of iemand anders) vragen hebben omtrent onze opleiding, dan mag je dat gerust doen in deze post of in DM. Het concept van Switchfully werd hier eerder al correct uitgelegd. Bedrijf X geeft je een contract en jij mag vier maanden bij ons een opleiding volgen alvorens je start in een softwareteam binnen bedrijf X. Tijdens de opleiding sta je wel degelijk op de payroll van dat bedrijf, geen uitkeringen of dergelijks meer dus.
Merci, vooral misschien handig voor anderen die dit topic vinden in de toekomst. Ik heb zelf intussen een job gevonden als junior front end dev met opleiding op de werkvloer 🥳

Terug
Bovenaan