Beste werk fratsen/verhalen

giphy.webp
Haha 😂, als je oortjes zo mee naar buiten smokkelt zou ik die toch niet meer willen gebruiken 😝
 
Zoals hieronder al aangegeven, deels fouilleren en grotendeels metaaldetector. Ze hebben ook ooit getest met een scanner zoals op een luchthaven aan de douane, maar dat was te duur.
Mag dit wel tov de privacy wetgeving? Wat als zo'n tijdelijke werknemer enorm moeilijk doet, tegenspartelt en zegt: Raak mij niet aan, die mens verzet zich hevig zodat je met bruut geweld die mens moet beginnen fouilleren (omdat ie zo aggressief wordt). Mag dat dan zomaar?

Wat als door dat tegenspartelen die mens achterover valt en zich zwaar kwetst?

Allé de werkgever heeft naar mijn mening groot gelijk hé, maar ik vraag me af of dit allemaal zomaar mag, indien men zich letterlijk verzet daartegen. (vrijwillig fouilleren is natuurlijk geen probleem).
 
Als dat in de arbeidsovereenkomst staat dat "controle/scanning/fouille mogelijk is", en dat contract is door beide partijen getekend...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Allé de werkgever heeft naar mijn mening groot gelijk hé, maar ik vraag me af of dit allemaal zomaar mag, indien men zich letterlijk verzet daartegen. (vrijwillig fouilleren is natuurlijk geen probleem).
Dan zal het via de politie moeten gaan want dan zal er zeker vermoeden van diefstal zijn en dan zal het contract niet verlengd worden hoogstwaarschijnlijk.
 
Mag dit wel tov de privacy wetgeving? Wat als zo'n tijdelijke werknemer enorm moeilijk doet, tegenspartelt en zegt: Raak mij niet aan, die mens verzet zich hevig zodat je met bruut geweld die mens moet beginnen fouilleren (omdat ie zo aggressief wordt). Mag dat dan zomaar?

Wat als door dat tegenspartelen die mens achterover valt en zich zwaar kwetst?

Allé de werkgever heeft naar mijn mening groot gelijk hé, maar ik vraag me af of dit allemaal zomaar mag, indien men zich letterlijk verzet daartegen. (vrijwillig fouilleren is natuurlijk geen probleem).
Politie bellen bij zo iemand, wie zo moeilijk doet heeft iets gestolen.
 
Mag dit wel tov de privacy wetgeving? Wat als zo'n tijdelijke werknemer enorm moeilijk doet, tegenspartelt en zegt: Raak mij niet aan, die mens verzet zich hevig zodat je met bruut geweld die mens moet beginnen fouilleren (omdat ie zo aggressief wordt). Mag dat dan zomaar?

Wat als door dat tegenspartelen die mens achterover valt en zich zwaar kwetst?

Allé de werkgever heeft naar mijn mening groot gelijk hé, maar ik vraag me af of dit allemaal zomaar mag, indien men zich letterlijk verzet daartegen. (vrijwillig fouilleren is natuurlijk geen probleem).
Vrij zeker dat dit niet mag, maar dat zal wel in de arbeidsovereenkomst staan. Maar dan is het nog wel de vraag of het al dan niet wettelijk is.. En hoe ver mag je dan gaan met het fouilleren?
 
waarom zou dat niet mogen?
da's hetzelfde als een controle bvb aan een supermarkt oid, hoor.
er zijn reglementeringen aan, maar dat is zeker legaal. maar als de persoon controle weigert, kan je hem als privé-bewaker niet met fysiek geweld dwingen. dan moet je idd andere opties afwegen: in eerste instantie de baas van die persoon erbij halen, waarschijnlijk. hangt ook af van de afspraken met de klant, natuurlijk.
Politie bellen bij zo iemand, wie zo moeilijk doet heeft iets gestolen.
da's ook veel minder het geval als algemeen aangenomen wordt. veel mensen hebben gewoon issues met controles en uniformen.
of zijn zoals reacties hier "jullie hebben dat recht niet, dus ik laat dat niet toe"
 
Zoals hieronder al aangegeven, deels fouilleren en grotendeels metaaldetector. Ze hebben ook ooit getest met een scanner zoals op een luchthaven aan de douane, maar dat was te duur.
Tech data toch niet in aalst?
Heb daar ooit vakantiejob gedaan (wie niet als je van die streken bent) en dagelijks was dat bij het werk verlaten door de metaal detector en fouilleren door de bewakingsagent. (met zo een handscanner)
 
waarom zou dat niet mogen?
da's hetzelfde als een controle bvb aan een supermarkt oid, hoor.
er zijn reglementeringen aan, maar dat is zeker legaal. maar als de persoon controle weigert, kan je hem als privé-bewaker niet met fysiek geweld dwingen. dan moet je idd andere opties afwegen: in eerste instantie de baas van die persoon erbij halen, waarschijnlijk. hangt ook af van de afspraken met de klant, natuurlijk.
Hier was er toch een gerucht dat ze in de carrefour iemand betrapt hadden op diefstal, maar toen ze hem wilden fouilleren weigerde die klant. Die klant wilde toen doorgaan maar ze zeiden dat hij niet mocht vertrekken tot de politie er was.

Die klant zei blijkbaar blijf van mijn lijf af, ik vertrek en daarmee basta! En die wandelde doodleuk gewoon weg, inclusief met de gestolen spullen.

Naar het schijnt konden ze die mens niet tegenhouden en konden ze toen alleen maar de diefstal aangeven aan de politie die het daarna verder moest afhandelen.

Dat gerucht zou dan wel eens waar kunnen zijn? Géén idee wat de uitkomst nadien was.
 
als daar enkel een geüniformeerde privé-bewaker stond, kan dat kloppen.
maar normaal komt daar een winkel-detective bij, die mag net iets meer (die mag u een uur (of 2?) op zijn bureau houden, bvb)
 
als daar enkel een geüniformeerde privé-bewaker stond, kan dat kloppen.
maar normaal komt daar een winkel-detective bij, die mag net iets meer (die mag u een uur (of 2?) op zijn bureau houden, bvb)
Niemand mag je een uur of 2 op zijn bureau houden bij diefstal. Wat wel mag is je tegenhouden als je op heterdaad betrapt bent om dan direct de politie te verwittigen. Maar dat mag iedereen doen, niet enkel winkeldetectives.
 
neen, een winkel-detective (of winkelinspecteur) mag je vasthouden. hij mag u niet opsluiten, da's iets anders, maar hij mag meer dan u "tegenhouden", want dan kan je nog altijd gewoon gaan lopen.

maar goed, dan treden we verder in detail dan de bedoeling is hier.
 
nog even deze thread heroppikken omdat ik van't weekend een oude bekende zag wandelen.

een man van eind de 50 kwam soms het hotel binnen om een koffie te drinken.
Probleem was dat hij seksueel aangetrokken was tot onze barkrukken (parafilie?). meer bepaald één specifieke. die begon er dan echt ook "sensueel" over te wrijven etc

Hij was niet langer welkom toen ie de barkruk meenam naar het toilet voor een kwartiertje. :unsure:
 
Hier op mijn werk ook zoveel verhalen meegemaakt dat ik een boek kan vullen.


- een studentenfuif met enkel 15 knappe studentes... Moesten daar zijn voor geluidsoverlast.. Kreeg ik de vraag of ik na mijn dienst wou terugkomen met mijn uniform aan... Met de boodschap dat ik mocht kiezen wie ik wou.

- een bekende vrouwelijke BV die strontzat de politie had gebeld voor vermoedelijke inbrekers. Bleek niets van aan... Wil ik naar buiten gaan greep ze mij ineens in mijn kruis met de vraag of ik wil blijven.

- rustig aan het patrouilleren. Valt mijn oog op een gekend appartementsblok waar ik naar aan het kijken was en me ondertussen afvroeg hoe het nog met persoon x was die daar woonde. Zie ik ineens van het 14e verdiep een vrouw naar beneden vliegen.. Zelfmoord.
 
neen, een winkel-detective (of winkelinspecteur) mag je vasthouden. hij mag u niet opsluiten, da's iets anders, maar hij mag meer dan u "tegenhouden", want dan kan je nog altijd gewoon gaan lopen.

maar goed, dan treden we verder in detail dan de bedoeling is hier.
Een winkeldetective die iemand tegen houdt speelt met zijn job. Dat staat gelijk aan vrijheidsberoving en daar staan zwaardere straffen op dan diefstal hoor. Eens die een strafblad zou krijgen hierdoor mag hij zijn job niet meer uitvoeren. Ik werk in de bewaking, dus ik ben zeker van mijn stuk hoor.
 
Een winkeldetective die iemand tegen houdt speelt met zijn job. Dat staat gelijk aan vrijheidsberoving en daar staan zwaardere straffen op dan diefstal hoor. Eens die een strafblad zou krijgen hierdoor mag hij zijn job niet meer uitvoeren. Ik werk in de bewaking, dus ik ben zeker van mijn stuk hoor.
12 jaar security, 3 jaar douane. ik ben ook zeker van mijn stuk hoor.

art 123 van de wet gepubliceerd in 2017:

Art. 123.Onmiddellijk nadat hij de van diefstal verdachte persoon heeft aangesproken, deelt de bewakingsagent hem mee dat hij het recht heeft:

1° de aanwezigheid van een getuige te eisen;

2° te bekomen dat de plaats waar wordt vastgesteld dat goederen niet betaald zijn en waar eventueel een dadingsovereenkomst tot betaling van deze goederen kan worden afgesloten of waar hij in afwachting van de komst van de politie zal worden opgehouden, een lokaal is buiten het zicht van het publiek.Een voorafgaande observatie door een bewakingsagent van de betrokken klant of een waarschuwingssignaal afkomstig van een detectiedispositief bij de uitgang van de winkel, zijn voldoende elementen om het vermoeden in de zin van artikel 124, tweede lid, 2°, te staven.

is vrij duidelijk: een winkeldetective kan iemand, die reglementair betrapt is, in een kamer bij zich houden tot de politie gearriveerd is.
 
Terug
Bovenaan