Beste kredietkaart, met verzekering?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
Die verzekeringen bij die kaart zijn relatief minimaal hé (uiteraard wel meegenomen gezien gratis), maar kan je andere verzekeringen niet voor annuleren.
Eigenlijk enkel:
  • annulatieverzekering (max 5000€/gezin in geval van ziekte/ongeval).
  • een ongevallen verzekering, maar dit is enkel voor ongevallen met openbaar vervoer (tijdens de "verplaatsing") betaald met de kaart en in geval van dood of blijvende werkonbekwaamheid. Max 200,000€. Komt eigenlijk bijna neer op een vliegtuigcrash...
  • Reisbijstand, gelimiteerd to 25000€. Is medische kosten, repatriatie etc, al naargelang waar je zit kom je met 25000€ niet heel ver, om niet te zeggen nergens. Paar dagen in intensieve en wat onderzoeken/scans en het is al op in de meeste landen.
  • En de kleinere dingen zoals vetraagde baggage..
Als je bovenstaande vergelijkt met de "dure" Amex kaarten:
  • Annulatieverzekering: 20,000€/gezin bij Platinum, 15000€/gezin bij Gold
  • Ongevallenverzekering "travel" (dus ook enkel tijdens gebruik openbaar vervoer): 500,000€ bij Platinum, 250,000€ bij gold.
  • Reisbijstand: 3,000,000€ voor Platinum en 1,500,000€ bij Gold.
Dat is dus al een verzekering, zelfs bij de goedkopere Gold kaarten, waar je wel zowat alles wat je kan tegenkomen kan mee afdekken, zefs in de USA met hun waanzinnige medische kosten, kom je daar al een héél eind mee verder, met die 25,000€ van de Keytrade kaart heb je amper genoeg voor een gebroken teen!

Heb nog niet echt het aanbod van andere kaarten vergeleken, maar ik denk dat de meeste "premium" betaalde kredietkaarten ergens tussen de Keytrade en de Amex tussenin gaan vallen.

Geen aparte reisverzekering hebben wanneer je de Keytrade kaart gebruikt is stevig gokken hé (zeker voor een USA trip), en wanneer je dan wel een reisverzekering afsluit heb je niets aan je Keytrade verzekering, dubbel uitbetalen wordt niet gedaan!

Dit inderdaad, reisverzekeringen van amex zijn gewoon de tegenhanger van een aparte reisbijstand/annulatie etc.

Niet te vergelijken met de reisverzekeringen die je bij de kredietkaarten van de grootbanken krijgt.

Ik denk dat voor USA-reizen een afzonderlijke specifieke verzekering nog het beste is. De kost die je uitspaart door een goedkopere kredietkaart te nemen, kun je dan gebruiken om je goed te verzekeren.
Solidaris & Dkv = 100% gedekt voor medische kosten.

Solidaris is één van de weinige ziekteverzekeringen die nog een stukje dekken binnen de VS.
En Dkv heeft als voorwaarde dat ze enkel 100% dekking geven als de ziekteverzekering minstens 1 cent betaalt. Wat het geval is.

Die verzekeringen bij die kaart zijn relatief minimaal hé (uiteraard wel meegenomen gezien gratis), maar kan je andere verzekeringen niet voor annuleren.
Eigenlijk enkel:
  • annulatieverzekering (max 5000€/gezin in geval van ziekte/ongeval).
  • een ongevallen verzekering, maar dit is enkel voor ongevallen met openbaar vervoer (tijdens de "verplaatsing") betaald met de kaart en in geval van dood of blijvende werkonbekwaamheid. Max 200,000€. Komt eigenlijk bijna neer op een vliegtuigcrash...
  • Reisbijstand, gelimiteerd to 25000€. Is medische kosten, repatriatie etc, al naargelang waar je zit kom je met 25000€ niet heel ver, om niet te zeggen nergens. Paar dagen in intensieve en wat onderzoeken/scans en het is al op in de meeste landen.
  • En de kleinere dingen zoals vetraagde baggage..
Als je bovenstaande vergelijkt met de "dure" Amex kaarten:
  • Annulatieverzekering: 20,000€/gezin bij Platinum, 15000€/gezin bij Gold
  • Ongevallenverzekering "travel" (dus ook enkel tijdens gebruik openbaar vervoer): 500,000€ bij Platinum, 250,000€ bij gold.
  • Reisbijstand: 3,000,000€ voor Platinum en 1,500,000€ bij Gold.
Dat is dus al een verzekering, zelfs bij de goedkopere Gold kaarten, waar je wel zowat alles wat je kan tegenkomen kan mee afdekken, zefs in de USA met hun waanzinnige medische kosten, kom je daar al een héél eind mee verder, met die 25,000€ van de Keytrade kaart heb je amper genoeg voor een gebroken teen!

Heb nog niet echt het aanbod van andere kaarten vergeleken, maar ik denk dat de meeste "premium" betaalde kredietkaarten ergens tussen de Keytrade en de Amex tussenin gaan vallen.

Geen aparte reisverzekering hebben wanneer je de Keytrade kaart gebruikt is stevig gokken hé (zeker voor een USA trip), en wanneer je dan wel een reisverzekering afsluit heb je niets aan je Keytrade verzekering, dubbel uitbetalen wordt niet gedaan!

Ik heb KT Platinum maar als je in detail kijkt is bv. Argenta Mastercard Gold op sommige punten inderdaad beter.
Bv. annulering reis is bij KT enkel bij ziekte of ernstige schade, maar niet bij herexamens.
Huurwagen franchise is er ook niet bij KT.

Ik denk dat voor USA-reizen een afzonderlijke specifieke verzekering nog het beste is. De kost die je uitspaart door een goedkopere kredietkaart te nemen, kun je dan gebruiken om je goed te verzekeren.

Dit inderdaad, reisverzekeringen van amex zijn gewoon de tegenhanger van een aparte reisbijstand/annulatie etc.

Niet te vergelijken met de reisverzekeringen die je bij de kredietkaarten van de grootbanken krijgt.
Hmmmmmm fair point, zo in detail had ik ze nog niet bekeken.
Maar dan zou ik zeggen dat het feit dat je ze hebt, bij een gratis kaart, wel een voordeel is voor de kleinere reizen?
Voor de grotere reis neem je inderdaad nog best een aparte reisverzekering.

Zo'n reis verzekering hoeft ook niet super duur te zijn. Bij Belfius start dat rond de 70 euro met volledige dekking in USA en daarnaast ook enkele voordelen in België zoals fietsbijstand. Wij hebben dat als aanvulling op de KT platinum.

Solidaris & Dkv = 100% gedekt voor medische kosten.

Solidaris is één van de weinige ziekteverzekeringen die nog een stukje dekken binnen de VS.
En Dkv heeft als voorwaarde dat ze enkel 100% dekking geven als de ziekteverzekering minstens 1 cent betaalt. Wat het geval is.
Klopt, indertijd overgestapt naar Solidaris omdat die nog een wereldwijde MUTAS dekking hebben, enige ziekenbond in BE trouwens.

Voor hoelang nog, valt af te wachten....

Hmmmmmm fair point, zo in detail had ik ze nog niet bekeken.
Maar dan zou ik zeggen dat het feit dat je ze hebt, bij een gratis kaart, wel een voordeel is voor de kleinere reizen?
Voor de grotere reis neem je inderdaad nog best een aparte reisverzekering.
Idd,

snap ook al die hype van sommige users niet , steeds over hun USA reizen als voorbeeld aangrijpen.
De meesten gaan nooit naar daar op reis.

Als je dan met die "goedkopere kredietkaarten met verzekering", en je hebt MUTAS dekking via je ziekenbond (solidaris) en je hebt een relatief goede reisverzekering, moet je met niets inzitten.

Dus die paniekzaaierij, laat ik aan mij voorbij gaan.

En ga je toch naar USA of dergelijke? ga dan voor een reisverzekering voor die reis, ipv jaren aan een stuk voor een amex kaart blauw te betalen :rofl:

Jorgo,

Heb jij weet of de 4 keer lounge toegang van de gouden American Expresskaart te delen is met de partner waarmee je vliegt? Nogal sneu om alleen in de lounge te gaan zitten:p. Ik zou het dan eerder 2x2 gebruiken

Je krijgt een apart "priority pass" abonnement bij een Amex gold.
De eerste 4 loungetoegangen zijn gratis, daarna 30€ per stuk.
Je kan uiteraard je partner meenemen, voor de 2X2 zoals je zegt.
Opgelet! Dit is helaas verkeerde info.
De prioritypass van Amex Gold is 4x aan de kaarthouder. Dat wil zeggen dat je niet je partner kan meenemen, de kaarthouder is eigenaar van de PriorityPass.

In vergelijking met de Brussels Airlines Altitudekaart krijg je 3 The Loft vouchers als je met Brussels Airlines vliegt. Die mag je wel gebruiken voor andere personen mits jij als kaarthouder ook meereist.

Edit: mogelijks is het toch mogelijk om passen te gebruiken voor meerdere personen, die response van Berenod hieronder.

Laatst bewerkt:
De prioritypass van Amex Gold is 4x aan de kaarthouder. Dat wil zeggen dat je niet je partner kan meenemen, de kaarthouder is eigenaar van de PriorityPass.

In vergelijking met de Brussels Airlines Altitudekaart krijg je 3 The Loft vouchers als je met Brussels Airlines vliegt. Die mag je wel gebruiken voor andere personen mits jij als kaarthouder ook meereist.
Thanks, net op tijd, want wou ze bestellen. Ik vind de platinum net iets te duur en twijfel om deze te bestellen. Ik zou hem dan vandaag bestellen en ik vrees dat ik het niet in orde krijg voor mijn reis van volgende week. Dan kan ik misschien beter wachten tot voor een volgende reis of is jouw aanbieding echt de moeite?

Thanks, net op tijd, want wou ze bestellen. Ik vind de platinum net iets te duur en twijfel om deze te bestellen. Ik zou hem dan vandaag bestellen en ik vrees dat ik het niet in orde krijg voor mijn reis van volgende week. Dan kan ik misschien beter wachten tot voor een volgende reis of is jouw aanbieding echt de moeite?
De 150K punten is wel echt waardevol als sign-up bonus. Deze promo loopt idd slechts tot vanavond (of morgen).
Er is een kans dat die terugkomt maar is wederom geen garantie.
Het zal ne nipte worden of je PriorityPass zal hebben tegen volgende week maar niets is onmogelijk. Ik heb beide verhalen gehoord: personen die ze binnen de week toegekregen hadden en anderen die wekenlang hebben moeten wachten. Ik weet niet wat de trigger is van snelle afhandeling vs langere.

Edit: je zou voor de Platinumkaart kunnen gaan, die is het zeker waard met de sign-up bonus. Als je die dan opgesoepeerd hebt, kan je die later downgraden naar een Goldkaart.

Toch niet de info die ik heb!

afbeeldngen

Bij mijn platinum is het ongelimiteerde loungebezoeken met telkens één gast.
Ergens wat logisch dat ze hier de gasten beperken, bij gold maakt dat niet uit aangezien je maar 4 toegangen hebt doe je geen profijt om bijvoorbeeld 3 reisgezellen mee te nemen, dan zijn de 4 toegangen ineens op!

Een Amex kaart heb je sowieso nooit op een week!
Ergens tussen 10 dagen en 3 weken is gangbaar.
Zelfs als je ze ontvangen hebt, moet je eerst de bijdrage betalen (kan niet eerder want je moet je kaartnummer als referentie gebruiken), en dat duurt 2 à 3 dagen voor ze die verwerkt hebben, pas dan kan je ze ook gebruiken!

Toch niet de info die ik heb!

afbeeldngen

Bij mijn platinum is het ongelimiteerde loungebezoeken met telkens één gast.
Ergens wat logisch dat ze hier de gasten beperken, bij gold maakt dat niet uit aangezien je maar 4 toegangen hebt doe je geen profijt om bijvoorbeeld 3 reisgezellen mee te nemen, dan zijn de 4 toegangen ineens op!
Ik vind conflicterende info op het internet maar het lijkt er toch op dat je toch gelijk hebt @berenod.
Dus @Tits, het zou mogelijks wel kunnen lukken. Ik had de 4-lounge pass policy van een andere kredietkaart gekregen via PriorityPass (zelfde principe) en toen mocht het niet, vandaar ik achte dat dit idem zou zijn voor Amex Gold.

Ik vind conflicterende info op het internet maar het lijkt er toch op dat je toch gelijk hebt @berenod.
Dus @Tits, het zou mogelijks wel kunnen lukken. Ik had de 4-lounge pass policy van een andere kredietkaart gekregen via PriorityPass (zelfde principe) en toen mocht het niet, vandaar ik achte dat dit idem zou zijn voor Amex Gold.
Besteld via jouw link, toch maar voor de gold gegaan. Twijfelde nog met de booster voor Platinum, maar die punten zouden sowieso traag gaan, waardoor ik het verschil moeilijk terug verdien vermoed ik.

Heb nu een terugbetaling gekregen van paar honderd euro op mijn BEOBANK creditcard.

bij andere creditcards moet je dan naar mijnkaart.be gaan, en een formulier in vullen, om dat geld terug op je zichtrekening te krijgen. Anders blijft dit voor maanden op je CC staan, tot je ooit aan dit bedrag uitgeeft, om zo op nul te komen.

Hoe zit dat juist bij Beobank? Gezien die niet via het standaard CC principe werken, maar die kaart/contract wordt eerder als "lening" gezien.
Iemand die dit weet?

Via de eerstgenoemde manier lukt het alvast niet:
Als ik daar wil invullen, en eerste cijfers ingeven van mijn creditcard, staan mijn eerste cijfers "54xx" alvast niet in het keuzemenu.

Hoe zit dat juist bij Beobank? Gezien die niet via het standaard CC principe werken, maar die kaart/contract wordt eerder als "lening" gezien.
Iemand die dit weet?
Rechtstreeks van de website:
Cash Transfer: Geld overschrijven van uw kredietkaart naar een betaalrekening in België

Cash Transfer laat u toe om geld over te schrijven van uw kredietkaartrekening naar een betaalrekening naar keuze in België (de uwe of een andere, bij Beobank of elders)*. Het is een handige manier om uw zichtrekening aan te vullen of een grote uitgave te financieren.

De terugbetaling verloopt op dezelfde manier als bij andere uitgaven met uw kredietkaart.

500 euro en meer

U kiest zelf het bedrag dat u wilt overschrijven. Het minimumbedrag is 500 euro, al hangt het uiteraard af van het beschikbare saldo op uw rekening.

Wilt u een Cash Transfer uitvoeren?

Dan kunt u ons bereiken op het nummer 0800 99 259, van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u en op zaterdag van 9u tot 12u30. Of vanuit het buitenland op +32 2 622 20 00.
*Een geldoverschrijving naar een rekening kan enkel door de houder van de hoofdkaart worden aangevraagd, mits de kredietopening minimum 1.250 euro bedraagt. Hij mag geen betalingsachterstand hebben gehad tijdens de laatste 12 maanden. Het maximum over te schrijven bedrag wordt bepaald in functie van het beschikbare saldo van de kredietopening, met een minimum van 500 euro en een maximum van 5.000 euro per dag. Na de uitvoering van de overschrijving mag het totaal opgebruikte bedrag van de kredietopening niet hoger zijn dan 90% van de kredietopening. Via Beobank Online en Beobank Mobile is het maximale overdraagbare bedrag 1000 euro per dag. Via Beobank Service Center is het minimumbedrag 500 euro.

Rechtstreeks van de website:

Ok maar minimumbedrag is 500 euro.
Zoveel is het nu net ook niet.

Zal niet veel opzitten zeker om dat daar maanden op te laten parkeren? en maar hopen dat ze dit overnemen elke maand.

Lijkt me nu ook beetje absurd om te zitten spenderen gelijk zot om het deze maand op te krijgen.
En aankopen in de colruyt werkt niet aan de kassa daar :( :( . Anders zou je kunnen zeggen: doe deze maand uw winkel aankopen met die kaart...

Via de eerstgenoemde manier lukt het alvast niet:
Als ik daar wil invullen, en eerste cijfers ingeven van mijn creditcard, staan mijn eerste cijfers "54xx" alvast niet in het keuzemenu.
Mijnkaart.be is een Wordline frontend, en dient voor management van kaarten uitgegeven door Worldline. Beobank geeft z'n kaarten zelf uit, niet via Worldline.

Het is wel zeer verwarrend dat Worldline een site met de generieke "MijnKaart" naam hanteert - ook op de site zelf is het niet duidelijk dat ze eigenlijk "Mijn grootbank kaart, uitgegeven door Worldine" bedoelen (als je op de details let natuurlijk wel). Velen laten zich zo leiden door informatie die niet op hun kaart van toepassing is.

Soit, je kan toch altijd de Beobank klantendienst contacteren en vragen om het naar uw rekening over te schrijven? Als het een positief saldo is, is dat uw geld eh, dat geld is niet van de bank. Die 500 EUR limiet telt dan ook niet, dat is enkel voor naar andere rekeningen.
En aankopen in de colruyt werkt niet aan de kassa daar :( :( . Anders zou je kunnen zeggen: doe deze maand uw winkel aankopen met die kaart...
Neem een gratis Curve kaart, koppel uw Beobank kaart daaraan, en je kan dan via Curve wel betalen met uw Beobank kaart. Curve gebruikt MasterCard debit, wat Colruyt sinds kort aanvaard. "Credit" varianten zoals die van Beobank aanvaarden ze idd niet, maar Curve aanvaardt dat dan weer wel.

Laatst bewerkt:
Ok maar minimumbedrag is 500 euro.
Zoveel is het nu net ook niet.

Zal niet veel opzitten zeker om dat daar maanden op te laten parkeren? en maar hopen dat ze dit overnemen elke maand.
Dus dan schrijf je 500 euro over, en betaal je de rest terug bij de maandelijkse afrekening?
Dan heb je toch je kleinere bedrag over?

Klopt, indertijd overgestapt naar Solidaris omdat die nog een wereldwijde MUTAS dekking hebben, enige ziekenbond in BE trouwens.

Voor hoelang nog, valt af te wachten....
Pas hier trouwens serieus mee op. Ik heb al gemerkt dat het een ondoorzichtig woud is van uitzonderingen en mitsen en maren. Waarbij het erop neerkwam dat mijn ziekenkas en de SocMut beiden bleven volhouden dat we gedekt waren in de VS, maar in de praktijk blijft daar niets van over. Want ja, je bent gedekt, maar slechts voor het bedrag dat zo'n ingreep in BE zou kosten, geloof ik. En dat is nogal een verschilletje als je geen bijkomende verzekeringen hebt. Dit niet aannemen als waarheid, maar het wel even goed uitzoeken.

Ik neem het zekere voor het onzekere en beschouw de medische dekking buiten EU als niet bestaand bij de mutualiteiten.

Terug
Bovenaan