Beste internetaanbieder

westelboy5

New member
Hey

Ik heb pas een eigen appartementje gekocht en ben nu op zoek naar een internetaanbieder.

Telefonie gebruik ik via het abonnement van mijn ouders en tv heb ik niet echt nodig omdat ik vaak online kijk, maar eventueel voor een kleine meerprijs mag een digibox wel.

Ik gebruik mijn internet voor opzoekingswerk en YouTube te bekijken, maar ga het ook gebruiken voor iptv en netflix en eventueel over een jaar koop ik een pc of Playstation maar momenteel teveel werk.

Wat zouden jullie mij aanraden. Ik woon in Antwerpen

Als je fiber kunt pakken denk ik dat Edpnet het beste is qua prijs kwaliteit.

Voor 36 EUR hebt ge 150 down 50 up, ruimschoots voldoende voor wat je wil doen.

Ok, dat klinkt wel goed, er is een fiber aansluiting. Ik kan inloggen op het yelo tv account van mijn vader. Is dit ook mogelijk vanop een andere lijn als Telenet. Mijn router moet ik die zelf kopen?

Bij Edpnet is de router idd zelf aan te kopen, maar dat kan je meteen doen als je het abo besteld, en dan sturen ze 'm op met Bpost.
't Tis even een meerkost, maar omdat het abo schappelijk geprijsd is haal je dat er wel uit op termijn.

Als je toch zelf een router moet kopen, zou ik precies iets anders kopen dan die Fritzbox (?) die ze daar verkopen... Afhankelijk van hoe groot de ruimte is, kan je met 1 (ingebouwd) WiFi AP toekomen of kan je anticiperen op een 2e AP ergens verderop...

Die fritzbox heeft een handig voordeel, hij kan een degelijk mesh netwerk onderhouden, bijkomende fritz-repeaters (ap's) voeg je toe aan de mesh en je toestellen gaan quasi seamless overdragen aan een sterker signaal wanneer je door het huis beweegt.

extra vote voor edpnet. Het is identiek aan het proximus internetaanbod, maar goedkoper. In dat opzicht is het aanbod van mobilevikings wat overbodig. Het is technisch hetzelfde internet, over hetzelfde medium aan dezelfde snelheden, maar voor een prijs tussen standaard Proximus en edpnet.
Enkel op fiber bieden ze een paar snellere profielen aan (1Gbps/500Mbps en 5Gbps/1Gbps, waar edpnet stopt bij 500Mbps/100Mbps), maar ook aan stevig hogere prijzen.

Bij mij komt internet toe in de kelder dus ik heb niet veel aandacht besteed aan de isp-router en zijn wifi-capaciteiten. Dat is gewoon de standaard fritzbox en daarachter staan mijn eigen router, switches en AP's.

Kan die fritzbox in modem-only / bridge mode gezet worden of is double NAT geen issue voor jou?
dubbele NAT. Ik heb er nog geen nadelen van ondervonden.
Ik heb enkel één poort forward nodig om mijn lokaal-gehoste VPN te bereiken, en daarvoor doe ik gewoon tweemaal een port forward (een keer in de fritzbox, een keer in mijn eigen router) en dat werkt.

edit: maar het kan wel https://www.edpnet.nl/nl/support/in...ik-fritzbox-in-bridge-modus-configureren.html

Laatst bewerkt:
In dat opzicht is het aanbod van mobilevikings wat overbodig.
MV is idd duurder met hetzelfde aanbod maar je hebt wel de vikingpunten waardoor het hier in de praktijk goedkoper is dan EDPnet. Het komt niet vaak voor maar EDPnet heeft wel iets vaker last van outages omdat hun corenetwerk minder dens is. Ergens de verkeerde fibers geraakt en een hele regio ligt plat, hebben ze toch al een paar keer voorgehad, niet dat het problematisch is.

Terug
Bovenaan