Beste BMW garages voor onderhoud privéwagens

Ik heb daar eens naar gebeld, maar kreeg te horen dat hij op pensioen was, maar dat zijn zoon de zaak over neemt. Bij mijn vorige tandarts heb ik dat ook eens geriskeerd, me laten doorverwijzen naar zijn zoon toen hij op pensioen ging. Laat ons zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb in dat soort successieverhalen... Ook geen officiële BMW garage, maar wat betekent dat eigenlijk?

Nog andere garage's in België die men mij kan aanraden?
Die ’eens’, wanneer was dat? Naar mijn weten loopt Guy daar al zeer lang rond en heeft al zeer lang de touwtjes in handen. Moet alles behalve onder doen voor zijn vader.
 
Zijn zoon is minstens even capabel dan de vader, hij werkt daar al jaren samen met zijn vader.
Ik denk zelfs dat de meer specialere werken zoals revisies ed de laatste jaren sowieso al door Guy(zoon) uitgevoerd werden.

Maar je moet wel geduld hebben, zoals hier al vermeld, zijn agenda zit altijd voor weken vol en dat wil ook al iets zeggen denk ik.
Bij de grote garages moet je toch ook gemakkelijk een maand wachten voor zelfs iets klein als remblokken vervangen
 
Ben bij gebrek aan andere optie op voldoende korte termijn bij een grote garage moeten gaan voor achterremblokken te laten vervangen. En ik zweer het, ik zie enkele krassen op mijn wielen die er niet waren. Hebben die mannen Parkinson of een alcoholprobleem misschien als ze daar hun sleutels opzetten. De doorsnee persoon zou dit waarschijnlijk niet opmerken, het is niet het soort kras dat je ziet zonder naast uw wiel op de grond te gaan zitten en de zaak duidelijk te bestuderen. Maar ik heb gisterennacht mijn wielen nog uitvoerig gewassen, dus ik weet dat wel zeker dat ik het me niet inbeeld.


Waarom is dat werkvolk zo onbekwaam en ronduit waardeloos? Hoe kunnen die mensen in de spiegel kijken vraag ik me af?
 
Ik vind dat nu weer een goed voorbeeld van wat er mis is met de maatschappij. Zorg dragen voor dingen en daar een zekere fierheid in hebben is iets zeldzaam en het wordt eerder afgekeurd dan aangemoedigd. Het past niet in het hersendode consumer model, het enige dat telt is nieuwe met veel toeters en bellen en vanaf de volgende dag liefst al naar een automatische car wash die de lak in stukken scheurt, tegen de stoep parkeren met de wielen, wat botsauto spelen bij het parkeren en we zijn er. Dat maakt het ook minder lastig om die auto verder te beschadigen bij het eerste onderhoud. En het personeel moet ook goed gedrild zijn zodat ze met (on)gepaste arrogantie het clienteel hun wagens zo snel mogelijk beginnen verbaal (naast fysiek in het atelier) af te breken en te devalueren bij elke gelegenheid om zo snel mogelijk voor een nieuwe verkoop kunnen gaan :)
 
Echt waar sorry meneer zonder gebruikersnaam. Het was echt niet mijn bedoeling.

Maar je moet het begrijpen meneer. Allez ik voelde mij zo een, ja zo een man uit de F1! Lekker met die bouleunse spelen, BRRRRRT PSSSSST! Hoe kon ik nu weten dat uw velgen van China import nu zo snel zouden krassen! Ik ben al blij dat u niet kwaad bent over het feit dat ik te weinig olie in uw motor heb gedaan. En uw koeler geperforeerd heb. Dat stelt me toch nog een beetje gerust!
 
Echt waar sorry meneer zonder gebruikersnaam. Het was echt niet mijn bedoeling.

Maar je moet het begrijpen meneer. Allez ik voelde mij zo een, ja zo een man uit de F1! Lekker met die bouleunse spelen, BRRRRRT PSSSSST! Hoe kon ik nu weten dat uw velgen van China import nu zo snel zouden krassen! Ik ben al blij dat u niet kwaad bent over het feit dat ik te weinig olie in uw motor heb gedaan. En uw koeler geperforeerd heb. Dat stelt me toch nog een beetje gerust!
volgens mij zit dit dichter bij de realiteit dan we zouden willen.

hoe kan ik trouwens weten of ik nep velgen heb? er hangen daar wel nummertjes in, maar wat betekenen die of wat kan ik daarmee opzoeken?
 
Bij bmw garage Meersman heb ik soms de indruk dat ze met mij lachen. Een marter had de plank binnen in (vooraan motor) kapot gebeten, offerte kwam op €600. Mijn batterij moest vervangen worden: offerte kwam op €850. 2x vriendelijk bedankt 😊
 
Ik vind dat nu weer een goed voorbeeld van wat er mis is met de maatschappij. Zorg dragen voor dingen en daar een zekere fierheid in hebben is iets zeldzaam en het wordt eerder afgekeurd dan aangemoedigd. Het past niet in het hersendode consumer model, het enige dat telt is nieuwe met veel toeters en bellen en vanaf de volgende dag liefst al naar een automatische car wash die de lak in stukken scheurt, tegen de stoep parkeren met de wielen, wat botsauto spelen bij het parkeren en we zijn er. Dat maakt het ook minder lastig om die auto verder te beschadigen bij het eerste onderhoud. En het personeel moet ook goed gedrild zijn zodat ze met (on)gepaste arrogantie het clienteel hun wagens zo snel mogelijk beginnen verbaal (naast fysiek in het atelier) af te breken en te devalueren bij elke gelegenheid om zo snel mogelijk voor een nieuwe verkoop kunnen gaan :)
En dan hebben ze wss uw bouten er nog eens goed ingeramd met de impactsleutel, goed uw draad naar de frut doen. :coolbrows: :coolbrows: :fingerguns:
 
Terug
Bovenaan