Bestaat er een gpu voor micro cases?

Lefman

Active member
Ik heb een HP EliteDesk 805 G6 en G8. Is het mogelijk daar een GPU in te steken? Ik denk dat er momenteel niets insteekt buiten dan de standaard gpu op de CPU chip, maar die kan jammer genoeg geen basic gaming aan. Heb er mijn homecinemapc van gemaakt en zou er ook graag wat duo zetel games op willen spelen zoals "it takes two" en mario kart op de switch emulator.
Enig advies?
 
Die case lijkt mij veel te klein voor een GPU. Mobo is ook een custom HP, dus 9 van de 10 geen PCIe slot. PSU zal ook veel te weinig zijn voor een betere GPU.

Beste oplossing lijkt mij eerder een GPU met externe behuizing. Die heeft ook zijn eigen PSU ingebouwd.

Zoiets bvb.

Andere oplossing is een HTPC bouwen waar plaats in is voor een GPU. Maar dan kom je wel een pak duurder uit.
 
zoals ASCARI hierboven reeds zei, is een externe GPU met psu de enige oplossing als je de elitedesk wil gebruiken.
Moest je alsnog opteren van een compleet andere build te maken, dan kan je eventueel wat euro's recupereren door de elitedesk(s) te verkopen.
Over het algemeen zijn compacte builds niet de goedkoopste.

zo een RAZER Core X behuizing vind je al gemakkelijk links of rechts 2dehands voor een 200€, en een 3060 hoeft ook echt niet.
Dat mag gerust ook bv een 1660 (Super of Ti) of 2060 zijn.
Die eveneens 2dehands gemakkellijk te vinden voor een redelijke prijs. (tss 150-200€)
 
Laatst bewerkt:
zoals ASCARI hierboven reeds zei, is een externe GPU met psu de enige oplossing als je de elitedesk wil gebruiken.
Moest je alsnog opteren van een compleet andere build te maken, dan kan je eventueel wat euro's recupereren door de elitedesk(s) te verkopen.
Over het algemeen zijn compacte builds niet de goedkoopste.

zo een RAZER Core X behuizing vind je al gemakkelijk links of rechts 2dehands voor een 200€, en een 3060 hoeft ook echt niet.
Dat mag gerust ook bv een 1660 (Super of Ti) of 2060 zijn.
Die eveneens 2dehands gemakkellijk te vinden voor een redelijke prijs. (tss 150-200€)
Die 3060 was gewoon een voorbeeld. Een 1660Ti of S of zelfs een 2060 zal ook zeker goed zijn. Merendeel van de mensen willen geen tweedehands GPU kopen.
 
Ik heb een HP EliteDesk 805 G6 en G8. Is het mogelijk daar een GPU in te steken? Ik denk dat er momenteel niets insteekt buiten dan de standaard gpu op de CPU chip, maar die kan jammer genoeg geen basic gaming aan. Heb er mijn homecinemapc van gemaakt en zou er ook graag wat duo zetel games op willen spelen zoals "it takes two" en mario kart op de switch emulator.
Enig advies?
Yep, dat lukt.
Zo een 'kale' AMD RX550X 4GB.
Is +/- te vergelijken met de Nvidia 1050. Vraagt maar 50W.

Info:
AMD RX 550X

Ideaal voor een basic game-pc/party games/mediacenter.
Qua resolutie zou ik niet hoger gaan dan 1080p.
 
Ik heb een HP EliteDesk 805 G6 en G8. Is het mogelijk daar een GPU in te steken? Ik denk dat er momenteel niets insteekt buiten dan de standaard gpu op de CPU chip, maar die kan jammer genoeg geen basic gaming aan. Heb er mijn homecinemapc van gemaakt en zou er ook graag wat duo zetel games op willen spelen zoals "it takes two" en mario kart op de switch emulator.
Enig advies?

Ja, dat kan in beiden, maar dat zijn speciale mezzanine kaarten.

Die modellen hebben een Flex port, rechts boven achteraan als je naar de achterkant kijkt. Voor de G6 en de G8 bestaat er een GTX1660Ti discrete GPU-module die past op voorwaarde dat je een 35W CPU hebt in die versie (de 65W heeft niet genoeg koeling). Zie hier voor alle mogelijke toeters en bellen op de G6 model.

Voor de G8 kan je hier kijken.

Meestal zijn die expansion cards bij aankoop nog wel te doen, maar in retrofit relatief heel erg duur.

Ik ben trouwens op zoek naar 35W Elitedesk mini, moest je overwegen eentje weg te doen mag je me altijd een sein geven.
 
Die case lijkt mij veel te klein voor een GPU. Mobo is ook een custom HP, dus 9 van de 10 geen PCIe slot. PSU zal ook veel te weinig zijn voor een betere GPU.

Beste oplossing lijkt mij eerder een GPU met externe behuizing. Die heeft ook zijn eigen PSU ingebouwd.

Zoiets bvb.

Andere oplossing is een HTPC bouwen waar plaats in is voor een GPU. Maar dan kom je wel een pak duurder uit.
Had hier een Optiplex 3050 staan en daar was dat inderdaaad minder een probleem, maar mijn tv meubel is net zo gemaakt dat de mini er perfect inpast en een dikkere SFF niet. Ziet er ook gewoon cleaner uit. Vandaar de vraag of het mogelijk was, liefst hou ik gewoon die mini case ipv terug te gaan naar het lompere model. Ik ga die externe GPU eens verder onderzoeken. Was daar ook al op gestoten toen ik op zoek was naar gpu voor laptop.
Ja, dat kan in beiden, maar dat zijn speciale mezzanine kaarten.

Die modellen hebben een Flex port, rechts boven achteraan als je naar de achterkant kijkt. Voor de G6 en de G8 bestaat er een GTX1660Ti discrete GPU-module die past op voorwaarde dat je een 35W CPU hebt in die versie (de 65W heeft niet genoeg koeling). Zie hier voor alle mogelijke toeters en bellen op de G6 model.

Voor de G8 kan je hier kijken.

Meestal zijn die expansion cards bij aankoop nog wel te doen, maar in retrofit relatief heel erg duur.

Ik ben trouwens op zoek naar 35W Elitedesk mini, moest je overwegen eentje weg te doen mag je me altijd een sein geven.

Hoe vind ik terug dat het om de 35W gaat?never mind, terug te vinden op uw link. Kan u mss wel helpen aan eentje. Ga uw oplossing ook eens onderzoeken. Opteer liefst voor interne gpu dan externe of naar een grotere pc gaan..
 
ok, ik kan met de beste wil van de wereld de wattage niet terug vinden :p, niet in eigenschappen als hardware als in BIOS. Ik heb adhv serienummer als productcode gezocht en altijd kom ik uit welke "mogelijkse hardware erin zit" Het gaat om de 2q294AV, maar de voeding geeft 65W aan dus ik denk dat het dus om de 65 gaat.
 
Kijk welke CPU dat is en zoek dat op. Een Intel 35W is een CPU met een "t" achteraan, en de 65W modellen hebben een geperforeerde bovenkant. Die zijn ook zeldzamer.

Als je voeding 65W is, het het zeker geen 65W model want die hebben een externe powerbrick van 90-150W als het een originele is... Je CPU is niet de enige verbruiker, de SSD, het moederbord, de USB bus hebben allemaal ook eigen stroom nodig en de adapter moet die op maximum belasting kunnen leveren...

Er zijn ook 10 of 15W modellen geloof ik trouwens.
 
Kijk welke CPU dat is en zoek dat op. Een Intel 35W is een CPU met een "t" achteraan, en de 65W modellen hebben een geperforeerde bovenkant. Die zijn ook zeldzamer.

Als je voeding 65W is, het het zeker geen 65W model want die hebben een externe powerbrick van 90-150W als het een originele is... Je CPU is niet de enige verbruiker, de SSD, het moederbord, de USB bus hebben allemaal ook eigen stroom nodig en de adapter moet die op maximum belasting kunnen leveren...

Er zijn ook 10 of 15W modellen geloof ik trouwens.

AMD Ryzen 5 PRO 4650GE zegt mijn pc|eigenschappen, kan jij het daarmee afleiden of moet ik in BIOS nog ets checken?

Device name MediaPlayerPC
Processor AMD Ryzen 5 PRO 4650GE with Radeon Graphics 3.30 GHz
Installed RAM 16,0 GB (15,3 GB usable)
Device ID BAC58A14-C72F-4353-A1E9-E214F7352B1F
Product ID 00325-97264-91304-AAOEM
System type 64-bit operating system, x64-based processor
Pen and touch No pen or touch input is available for this display
 
Ik heb nog zo een Razer Core Chrome externe GPU box. Een tijdje gebruikt in combinatie met een Intel Nuc. Mocht je interesse hebben, geef maar een seintje ;)
 
Terug
Bovenaan