Best / worst games played in een bepaald genre?

Ik ga cheaten en een oudere post recyclen:


Het zijn niet altijd strikte genres, maar bon ...
Ik zal later dit wel eens omvormen tot een best/worst list van echte genres. Maar de "best" gaan sowieso uit deze lijst komen :tongue:.
Ok, heel cool! Kan me in ieder geval in veel van je keuzes vinden :D. De korte uitleg erbij is ook goed haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Volgende lijst is helemaal gebaseerd op ervaring developers, budget en niveau (AAA games of niet).

Open World Action
Best: Red Dead Redemption (2010) --> Soepele gameplay, atmosfeer, soundtrack, replayability
Worst: Far Cry 3 & 4 --> Super repetitief, glitches, amper replayability waarde (Far Cry 4 leek ook veel te veel op FC3)

Grootste underdog: True Crime L.A.

Third Person Shooter
Best: Tomb Raider (2013) --> soepele gameplay, constante opbouwende moeilijkheidsgraad, atmosfeer, sound design
Worst: Max Payne 3 --> BS AI (Zelden constant, vaak overpowered of underpowered), meer cutscenes dan effectieve gameplay (zijn ook niet skipable)

Grootste underdog: MAFIA II (semi open world)

Racing
Best: Driver San Francisco --> mooie map, "Easy to learn, hard to master" gameplay, unieke wagenselectie, leuke side missions
Worst: Gran Turismo 5 --> Te grote grind (Ja, het is GT maar in de vorige games hingen er tenminste nog "nuttige" beloningen aan vast), domme Rep. systeem in career, wagens pas kunnen komen in bepaald level, endurance races pas unlockable laat in de game, grafische glitches, GT5 Prologue zag er beter uit (belichting, frame-rate, detail) Gran Turismo 5 was een van de grootste teleurstelling die ik ooit zag. Na al die jaren te moeten wachten kreeg je een game die extreem traag geladen werd, de kans op systeem crashes was te hoog...

Grootste underdog: Ferrari Challenge Trofeo Pirelli

Sport
Best: Virtua Tennis 3 --> Leuke career mode, custom character
Worst: PES 2016 --> Droge en saaie ervaringen, gameplay zelf was goed maar er was weinig reden om meer tijd in deze game te steken dan in de "slechtste" FIFA's

Grootste underdog: Tennis en golf in GTA V --> voor een game waar de focus overal ligt buiten sports, was dit een aangename verrassing. Ik zou zelfs willen discussiëren dat beide hier beter werden uitgevoerd dan vele dedicated sport games.
Van Gran Turismo 5 mijne kop zot gemaakt en die dure signature edition gekocht. Ik heb da spel een paar uur gespeeld. Het is idd één saaie grind.
 
Terug
Bovenaan