besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Ik zou persoonlijk nog niet te vroeg roepen om eerlijk te zijn. Zodra het eens goed vriest of goed koud wordt, ga je een opstoot krijgen. Laat ons hopen dat dat niet gebeurd voor eind december...
De voorraden zijn overal zeer goed aangevuld, koppel dat aan een véél lager verbruik zowel door overheid als particulieren en ik zie de gasprijs niet meer zo pieken als eind augustus. Ik denk dat je hier de dalende vraag niet mag onderschatten, werkelijk overal wordt de broeksriem aangetrokken.

De voorraden zijn overal zeer goed aangevuld, koppel dat aan een véél lager verbruik zowel door overheid als particulieren en ik zie de gasprijs niet meer zo pieken als eind augustus. Ik denk dat je hier de dalende vraag niet mag onderschatten, werkelijk overal wordt de broeksriem aangetrokken.
Oh dat zal ik niet zeggen. Maar verwachten dat de prijzen naar <110€/mwh gaan droppen lijkt mij serieus twijfelachtig. Rond de 150 - 250 gaat het in mijn ogen toch schommelen.

Al is en blijft dat evengoed een bedrag dat ik trek van waar de zon niet schijnt.

De dagelijkse temperatuur update hier nog doen.
Vanmorgen maar 19 graden bij het opstaan, dat was toch fris om zo uit bed te komen.
Ondertussen terug 21 graden dankzij wat zon!

Hangt wederom van een aantal factoren af natuurlijk.
Broodmix of niet, zo ja dewelke? En met welk brood vergelijk je het, een brood van 800gr uit de supermarkt van €0.8 (gene zever, bestaat echt) of ééntje van de bakker aan €3 ;)
Met eetbaar brood :unsure:

Bakker is 2 euro 80 en met een dure mix zit ik aan 2 euro ongeveer
Grote zakken -> goedkoper maarja dat pakt veel plek in en lijkt me niet zo praktisch

Ik koop mijn brood bij een koude bakker (aan de fabriek zelf). 2euro voor 800gr. 1euro in de namiddag als het van de ochtendbatch is (ze bakken continu volgens mij). Het 1 euro brood is er wel maar 1/5 keer gok ik. Ik ben er zeker van dat 95% van het dorp geeneens weet dat je daar als particulier terecht kan

Vanmorgen maar 19 graden bij het opstaan, dat was toch fris om zo uit bed te komen.
22,6 nog steeds binnen. Wel de houtstoof savonds al eens aangestoken. Kwestie van ons huis niet teveel te laten afkoelen. Ik hou vol tot december!!!!

Wij gebruiken ook altijd propere handdoeken hoor. Hoeveel van die droogrekken hebben jullie staan in de badkamer??
Ik gebruik 2 handdoeken, mijn vrouw 3, dochter 2. Dat zijn 7 handdoeken die daar moeten te drogen hangen?

En zoals al gezegd, het is niet dat je enkel proper water af kuist he, waarom zou je anders uw handdoeken ooit wassen?
Er is wel nog heel wat ruimte tussen elke keer je handdoek wassen, en wachten tot die zijn eigen ecosysteem ontwikkelt en zelf in de wasmachine kruipt terwijl hij "kill meee" kreunt hé.

Overigens hebben wij hier twee grote handdoeken voor ons twee, en we gebruiken gewoon dewelke droog is. Het is mijn vrouw, ik denk dat een beetje dode huidcellen zowat het minste is dat ik van haar ga krijgen. Uiteraard worden die geregeld gewassen vervangen, maar dat zal dan eerder wekelijks zijn.

Laatst bewerkt:
Er is wel nog heel wat ruimte tussen elke keer je handdoek wassen, en wachten tot die zijn eigen ecosysteem ontwikkelt en zelf in de wasmachine kruipt terwijl hij "kill meee" kreunt hé.

Overigens hebben wij hier twee grote handdoeken voor ons twee, en we gebruiken gewoon dewelke droog is. Het is mijn vrouw, ik denk dat een beetje dode huidcellen zowat het minste is dat ik van haar ga krijgen. Uiteraard worden die geregeld gewassen, maar dat zal dan eerder wekelijks zijn.
Hier ligt er 1 op de grond (wij hebben geen gortig badmatje liggen) en 1 voor u af te drogen. Die op de grond ligt, is doorweekt nadien, dus die gaat gewoon de was in.
Wij doen trouwens ook maar 1 wasmachine met handdoeken per week hoor. Dus je bespaart daar niks mee :p.

Hier nemen we elke keer nieuwe handdoeken.
Wist zelfs niet dat dit een ding was, handdoeken meerdere keren gebruiken alvorens te wassen...
Dit beide zo mee gekregen van thuis ook en nooit vragen bij gesteld.

Eens voorleggen aan mijn halve trouwboek, dit is een besparing én minder werk. :D

elke dag een nieuwe handdoek :wtf::wtf::wtf:

je komt normaal toch proper de douche uit, hoe kan die handdoek dan vuil worden?
Hang gewoon ergens op om te laten drogen tot volgend gebruik? :unsure:

Hier ligt er 1 op de grond (wij hebben geen gortig badmatje liggen) en 1 voor u af te drogen. Die op de grond ligt, is doorweekt nadien, dus die gaat gewoon de was in.
Wij doen trouwens ook maar 1 wasmachine met handdoeken per week hoor. Dus je bespaart daar niks mee :p.
Ja, ik bedoelde wekelijks vervangen, niet wassen, hebben natuurlijk wel meer handdoeken. Ik ga geen machine laten draaien voor twee handdoeken. Soms steek ik ze ook wel gewoon bij de andere kledij aan 30 °C, zie niet in waarom die altijd 60 °C nodig hebben.

Wij hebben de boiler van het water eens teruggebracht van 65 naar 50 graden, met 1 keer in de week opwarmen naar 70 tegen salmonella.
Waar we voorheen 50 kWh gas per week verbruikten is dit nu 25 kWh. Aan 14 eurocent per kWh toch al een besparing van 175 a 200€ per jaar voor iets wat geen comfortverlies geeft.
Bedoel je echt salmonella of moest dat legionella zijn?

Ik heb nog nooit gehoord dat de salmonella bacterie in boilers voorkomt... Serieuze vraag hoor.

Hoop je dat je in een hotel een propere handdoek krijgt, of eentje van de vorige bezoeker? :p
Compleet niet hetzelfde hé, in de meeste hotels vragen ze ook aan te geven of die handdoeken nu wel iedere keer moeten gewassen worden tijdens je verblijf omdat dit een verspilling is.

Laatst bewerkt:
Ik heb de chauffage al 2 keer moeten aan zetten. 1 keer 's ochtens een paar uur en daarna uit, 1 keer een hele middag omdat we ook volk hadden. Het was maar 18 in huis en met de kleien vonden we dat net té koud.

Hangt er ook een beetje vanaf op welke manier je u afdroogt.
Ik pak elke keer een bad en ik stap kurkdroog op onze badmat.

Mijn partner doucht zich elke keer en stapt zeiknat op de handdoek waar ze haar vorige keer mee afdroogde en die gaat dan in de was.

Mss eens een verbod op strijken invoeren - minder werk, minder energie, functioneel weinig meerwaarde
Tenzij je redelijk formeel naar het werk moet (genre geklede broek en hemd), is dat ook amper nodig uiteindelijk. Mijn moeder destijds deed tijdens de strijk zowat alles, nu zet ik het strijkijzer amper aan.

Terug
Bovenaan