besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Ach, wat weet test aankoop ervan.

Terugverdientijd 6-7y.

Terugverdientijd 22 jaar.

Ik wil de berekening van de terugverdientijd wel eens zien bij Test-Aankoop.

Wie maaltijdboxen gebruikt: regelmatig eens uitschrijven, waarna je vaak e-mails ontvangt met kortingscodes (en het toch weer een stuk voordeliger is).

De komende 7 dagen gaan we zitten met ongeveer minima van 8 tot maxima van 18 graden, ik denk niet dat we daar door raken zonder CV in te schakelen.

Ik lees dat koelkast best zit op 4 graden en vriezer -18. Maar bij mijn weten hebben koelkasten en vriezer niet een temperatuurinstelling maar wel gewoon een knop om aan te draaien zonder meer. Op welke stand ik die knop moet zetten om die minimale temperaturen te kunnen aanhouden, mogelijks zit daar ook een besparing in. Thermometertje in de koelkast leggen en wat opvolgen.
Minima van 8 en maxima van 18 graden kom je niet door zonder de cv in te schakelen? Is dat echt op meer plaatsen zo?
Bij ons gaat de cv pas aan in november en weer uit in februari. En nooit in de slaapkamer. Voorlopig werk en leef ik nog met minstens 1 raam open...

Minima van 8 en maxima van 18 graden kom je niet door zonder de cv in te schakelen? Is dat echt op meer plaatsen zo?
Bij ons gaat de cv pas aan in november en weer uit in februari. En nooit in de slaapkamer. Voorlopig werk en leef ik nog met minstens 1 raam open...
Maakt dat ook geen groot verschil dat jij in een appartement woont dat niet super zuinig is?
Mijn ex moest in zijn studio nooit de verwarming opzetten, zijn buren en onderburen waren bejaarden die stookten voor zot en dankzij gebrekkige isolatie verwarmenden die dus zijn kot mee. :s

Maakt dat ook geen groot verschil dat jij in een appartement woont dat niet super zuinig is?
Mijn ex moest in zijn studio nooit de verwarming opzetten, zijn buren en onderburen waren bejaarden die stookten voor zot en dankzij gebrekkige isolatie verwarmenden die dus zijn kot mee. :S

Dit is ook wel iets waar mensen zich aan zouden kunnen mispakken komende winter. Ik heb er al verschillende horen zeggen dat ze hun verwarming amper nodig hebben door de warmte die van bij de buren komt. Maar als die buren bij de mensen horen die hun verwarming nu een pak lager gaan zetten, gaat die warmte er niet meer zijn en ga je daar dus als buur ook veel minder van mee kunnen profiteren.

Hier halfopen bebouwing.
Huis van 1946 ,wel 14 jaar geleden alle ramen dubbelglas -buitendeuren vernieuwd.
Eerst zoldervloer geisoleerd daarna kinderkamer onderdak gestoken en zolder geisoleerd.
Spouwmuur laten isoleren heb ik mn twijfels bij voor vochtproblemen ,moet toch verstikkend zijn en slechter voor vocht?
Momenteel nu 22 graden beneden
Dit weekend 14 graden en guur dat word al nipt denk ik.
Verleden jaar 21 en dit jaar gaan we 20 aanhouden denk ik

Ik zou niet weten welk energielabel ik zou hebben😊 15 jaar geleden was er geen sprake van

Laatst bewerkt:
Mijn ex moest in zijn studio nooit de verwarming opzetten, zijn buren en onderburen waren bejaarden die stookten voor zot en dankzij gebrekkige isolatie verwarmenden die dus zijn kot mee. :S
Meer dan waarschijnlijk zal dat voor een groot stuk meespelen. Want het is hier niet geweldig geïsoleerd. Maar deze week niet doorkomen zonder de cv aan te zetten vind ik toch straf, eigenlijk!

Meer dan waarschijnlijk zal dat voor een groot stuk meespelen. Want het is hier niet geweldig geïsoleerd. Maar deze week niet doorkomen zonder de cv aan te zetten vind ik toch straf, eigenlijk!
Momenteel 20.5 bij mij, ik verwacht toch ook dat tegen zondag de verwarming, ingesteld op 19 graden, aan zal slaan...

Hier nog altijd 22.8 binnen.
Idem. Ook hier 22,8°C in de living en de schuifraam heeft hier vanmorgen ook nog een hele tijd volledig open gestaan om de warmte buiten te krijgen. Vroeger op het appartement was 22,5-23°C redelijk hier maar hier in huis voelt dat veel te warm aan. In de winter houden we hier in principe 21°C aan dat is sweet spot tussen niet te koud als je stil zit en niet veel te warm als je toch iets aan het doen bent.
Hier halfopen bebouwing.
Huis van 1946 ,wel 14 jaar geleden alle ramen dubbelglas -buitendeuren vernieuwd.
Eerst zoldervloer geisoleerd daarna kinderkamer onderdak gestoken en zolder geisoleerd.
Spouwmuur laten isoleren heb ik mn twijfels bij voor vochtproblemen ,moet toch verstikkend zijn en slechter voor vocht?

Momenteel nu 22 graden beneden
Dit weekend 14 graden en guur dat word al nipt denk ik.
Verleden jaar 21 en dit jaar gaan we 20 aanhouden denk ik
Áls je u spouwmuur laat isoleren moet je echt ventilatie steken in je hele huis. Anders ga je gegarandeerd problemen krijgen met vocht.

Áls je u spouwmuur laat isoleren moet je echt ventilatie steken in je hele huis. Anders ga je gegarandeerd problemen krijgen met vocht.
Wij gaan in december onze spouwmuur laten isoleren en daar is niets van gezegd.
Het is nochtans een gekende en betrouwbare firma die dit komt doen.
Zijn enigste advies was elke dag een aantal ramen open doen om te verluchten, zoals je nu in principe ook al doet.

Ze gebruiken minerale wolvezels URSA Pure Floc KD
- slorpt geen vocht op en vormt geen vochtbruggen
- is waterafstotend maar dampopen en laat de muren dus nog ademen

Wij gaan in december onze spouwmuur laten isoleren en daar is niets van gezegd.
Het is nochtans een gekende en betrouwbare firma die dit komt doen.
Zijn enigste advies was elke dag een aantal ramen open doen om te verluchten, zoals je nu in principe ook al doet.

Ze gebruiken minerale wolvezels URSA Pure Floc KD
- slorpt geen vocht op en vormt geen vochtbruggen
- is waterafstotend maar dampopen en laat de muren dus nog ademen
Uiteraard gaan ze daar niks van zeggen, dat is een vrij ingrijpende (en dus kostelijke) renovatie want je moet overal ventilatiebuizen gaan trekken.

Maar hij heeft gelijk: je kan ook elke dag een aantal ramen open zetten om te verluchten. De vraag die je u daarbij natuurlijk wel moet stellen in hoeverre je die ramen nog gaat open zetten als het buiten 5°C is... en dan begint de miserie.

Uiteraard gaan ze daar niks van zeggen, dat is een vrij ingrijpende (en dus kostelijke) renovatie want je moet overal ventilatiebuizen gaan trekken.

Maar hij heeft gelijk: je kan ook elke dag een aantal ramen open zetten om te verluchten. De vraag die je u daarbij natuurlijk wel moet stellen in hoeverre je die ramen nog gaat open zetten als het buiten 5°C is... en dan begint de miserie.
Mss nogal een idiote opmerking maar kan je niet gewoon ventilatieroosters type A installeren boven je ramen ipv heel dat gedoe met ventilatiebuizen etc?

Als het bij jullie allemaal nog zo warm is nu, was het in de zomer dan niet véél te warm tijdens de hittegolven? Of is het in jullie huizen altijd aangenaam 22 graden geweest?

De komende 7 dagen gaan we zitten met ongeveer minima van 8 tot maxima van 18 graden, ik denk niet dat we daar door raken zonder CV in te schakelen.

Woon jij in een kartonnen doos ofzo?
Hier staat de venster nog altijd 24*7 open en het is hier voor de moment 23 graden.

Vorig jaar heb ik mijn verwarming pas aangezet ergens in Oktober/November

Mss nogal een idiote opmerking maar kan je niet gewoon ventilatieroosters type A installeren boven je ramen ipv heel dat gedoe met ventilatiebuizen etc?
Je kan volgens mij niet zomaar even roosters steken in bestaande ramen. Dus tenzij je huidige ramen reeds ventilatieroosters hebben is dat niet echt een optie denk ik.
Als het bij jullie allemaal nog zo warm is nu, was het in de zomer dan niet véél te warm tijdens de hittegolven? Of is het in jullie huizen altijd aangenaam 22 graden geweest?
26-27°C op de piek. Niet warmer dan in de meeste andere huizen zonder airco denk ik. We hebben wel een beetje het effect van de glaspartijen op het NW onderschat. We hadden gedacht dat daar weinig zon zou opkomen maar dat valt in praktijk vies tegen vanaf ~mei tot ~half augustus.

De vraag die je u daarbij natuurlijk wel moet stellen in hoeverre je die ramen nog gaat open zetten als het buiten 5°C is... en dan begint de miserie.
Nog altijd elke dag een paar uur, tenzij je al ventilatie hebt veronderstel ik dat de meeste mensen dit wel doen.

26° beneden en 28° boven, een vloek in de zomer maar met de winterzon halen we daar ook ons voordeel uit.

Terug
Bovenaan