besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

En correctie die €1000 was voor alle schoonmaakproducten. Iets te enthousiast :rofl:
Zelfs dat niet hoor:
Vaatwas: https://www.ibood.com/be/nl/product-specs/00000/694681/372x-sun-allin1-vaatwastablet/ = 40€/jaar
Wasmachine: https://www.ibood.com/be/nl/product-specs/00000/694682/208x-lenor-allin1-pods-capsule/ = 61€/jaar
Handzeep: https://www.ibood.com/be/nl/product-specs/00000/694711/6x-dettol-lhs-care-zeep-250-ml/ = 11€/jaar (volgens mij zelfs veel minder)
Tandpasta: https://www.ibood.com/be/nl/product-specs/00000/692566/12x-prodent-tp-freshgel-tandpasta-75-ml/ = 10€/jaar

Ge gaat al héél veel moeite moeten doen om 200€/jaar aan schoonmaakproducten uit te geven. Laat staan 1000€ te besparen...

Zelfs dat niet hoor:
Vaatwas: https://www.ibood.com/be/nl/product-specs/00000/694681/372x-sun-allin1-vaatwastablet/ = 40€/jaar
Wasmachine: https://www.ibood.com/be/nl/product-specs/00000/694682/208x-lenor-allin1-pods-capsule/ = 61€/jaar
Handzeep: https://www.ibood.com/be/nl/product-specs/00000/694711/6x-dettol-lhs-care-zeep-250-ml/ = 11€/jaar (volgens mij zelfs veel minder)
Tandpasta: https://www.ibood.com/be/nl/product-specs/00000/692566/12x-prodent-tp-freshgel-tandpasta-75-ml/ = 10€/jaar

Ge gaat al héél veel moeite moeten doen om 200€/jaar aan schoonmaakproducten uit te geven. Laat staan 1000€ te besparen...
Maar dat zijn nu eenmaal ook niet de merken die ik zou kopen als ik merken zou kopen :)
Dat is net dezelfde discussie als met goedkoop fabrieksbrood. Als het mij niet zou interesseren dan zou ik alles zo goedkoop mogelijk kopen, mijn kont afvegen met reclamepapier dat hier gratis in de brievenbus te vinden is (want hey dat is goedkoop) en mijn tanden een keer per week poetsen. Dit is mijn manier om om te gaan met kosten zonder in te boeten aan kwaliteit. Dat het niet past in uw logische kram is uw goed recht. Ik merk het verschil financieel zonder in te boeten aan kwaliteit en dat is goed voor mij. Voor een alleenstaande die één pak wasproduct per jaar gebruikt is de aankoop van ingrediënten om eigen wasproducten te mengen hoogstwaarschijnlijk niet interessant. Voor een gezin met veel kinderen, hoogstwaarschijnlijk wel.
Zelfs aan die prijzen (ibood was vroeger gekend voor verkoop van namaak en laat cosmetica en schoonmaakproducten net de producten zijn waar namaak zeer vaak voorkomt) zouden wij rond de €300 op jaarbasis zitten voor enkel vaatwas- en wasmachineproduct. Reken daar allerlei schoonmaakartikelen bij voor vloeren, wc's, ramen, spiegels, enz en het tikt aan. Nu is dat maar een zeer zeer kleine fractie en de tijd om het te maken is verwaarloosbaar. Tandpasta valt bij mij niet onder schoonmaakproducten net zoals handzeep. De tandpasta die wij gebruiken koop ik nog steeds in de winkel of apotheek en de handzeep is vaak een vast blok zeep dat zeer lang meegaat.

Edit: trouwens de Lenor all in is 1 pod voor +-5kg vulgewicht. Ik denk dat de meeste huishoudens eentje hebben van 8-10kg dus 2 pods per wasbeurt voor een wenselijk resultaat. De meeste wasmachines die verkocht worden beginnen vanaf 8kg vulgewicht. Voor hard water (zoals hier) raden ze zelfs aan om 2pods per 5kg te gebruiken maw 3-4 pods voor een 8-10kg wasmachine. Dat is rap op hoor. Dus die eerdere €300 op jaarbasis begint er al meer uit te zien als €600 op jaarbasis.

Laatst bewerkt:
Feeling personally attacked.
Op 's ochtends melk na, drink ik uitsluitend kraantjeswater als ik thuis ben.

Als er bezoek is ga ik iets halen om te drinken natuurlijk.
Was niet de bedoeling om iemand te schofferen.

Het idee om een voorraad in te slaan gaat op voor eender welke frisdrank-/bier-/koffie-/thee/... -drinker.

Als je een alcoholprobleem hebt loont het ook van es de grens over te gaan. hurrr

Deze week stond ik in DE in de winkel en nam een fles Aperol mee. 10,99 bij Rossmann in Duitsland. Hier kost dat 18 euro at least.

Als je een alcoholprobleem hebt loont het ook van es de grens over te gaan. hurrr
Deze week stond ik in DE in de winkel en nam een fles Aperol mee. 10,99 bij Rossmann in Duitsland. Hier kost dat 18 euro at least.
Met Luxemburg is dat verschil de laatste jaren kleiner en kleiner geworden, zeker voor duurdere whiskey's of wodka's.

en nog ter verdere nuancering:

De ideale kweekvijver voor legionale is ergens tussen de 30 en de 45.

Vanaf 50-55 vermenigdvuldigt ze niet meer en boven de 60 sterft ze af.

Als je bijgevolg een normaal gebruik van je water hebt (geen weken stilstaand) dan zie ik weinig gevaar in bv. 50 graden (los van een legionellacyclus)

Als je uw boiler op bijvoorbeeld minimum 50 graden instelt, dan gaat uw ketel er voor zorgen dat deze temperatuur gehandhaafd blijft, ook al heb je weken op een bepaalde plaats geen verbruik.

Maar hoe is de situatie dan in de leidingen zelf en het eventueel restwater dat er is in blijven staan?
Stel dat je dan na pakweg een maand op een kraan voor het eerst warm water aftapt, kan je daar dan een legionellavorming hebben?

Samen douche met de partner bespaart water/opwarmen van het water.

Misschien dat vlak na elkaar douchen ook beter is voor het verbruik ipv ene om 7 en ene om half 10 ?

Persoonlijke tip, blikjes frisdrank Cola bijv kopen bij zo’n handelaar die Deense import doet.

Betaal je 0,45€ voor een blikje cola van 33cl en dat zijn de traditionele blikjes die teminste deftig in een bekerhouder passen.

(Geen 6 blikjes per dag drinken zou natuurlijk ook een besparing zijn.). (Het is nu 6.33 en mijn eerste cola is al op)

Watblieft, 7.39€ voor 50? Je bent veel goedkoper door zelf aluminiumfolie te vouwen tot het bakjes zijn!
Ahnee, bakpapier in vouwen, als alles diepgevroren is: bakpapier+ eten eruit en hergebruiken tot in de eeuwigheid! :unsure:

(Herbruikbare potjes zijn ook altijd een optie, maar ik vind dit veel praktischer omdat ik ze gewoon in de airfryer kan zwieren en dat kan niet met plastiek potjes en het is niet evident borden te vinden die in een airfryer passen én er zonder morsen uitgehaald kunnen worden)

Hier staat beneden alles ook open op 5 in de leefruimte.
De gang staat op 0, de slaapkamers draai ik rond 16u op 3 en terug helemaal toe als ik ga slapen.

Wat ik nu ga doen: thermostatische kranen op de slaapkamers boven zetten zodat ik met een app kan instellen wanneer ze op hoeveel graden moeten verwarmen. Is wel een investeringske, maar dat haal ik er aan huidige prijzen wel op 2-3j uit denk ik.

Ik heb van die mousse strips in mijn deur kaders beneden gehangen zodat ik daar geen extra warmte verlies, gezien aan allebei de deuren een radiator hangt.

Ik heb een thermostaat die ik instel met tijdszones en heb vorige winter goed gekeken wat wel of niet comfortabel aanvoelt. Ik heb echt regelmatig gespeeld met die tijdszones en de temperatuur. Zo moet het voor mij 's morgens warmer zijn dan overdag, dus gaat vanaf 8u de verwarming naar 19 graden (ik werk van thuis uit, bureau en zetel staan op minder dan 2m van een radiator. )
Maar heb je echt verwarming nodig op de slaapkamers? Die radiatoren hebben hier in 9j tijd nog nooit opgestaan, een goeie donsdeken is toch perfect het hele jaar door? :)

Maar heb je echt verwarming nodig op de slaapkamers? Die radiatoren hebben hier in 9j tijd nog nooit opgestaan, een goeie donsdeken is toch perfect het hele jaar door? :)
Da's tof voor u, maar ik stel toch de thermostaat in op 16 graden op de slaapkamers waar het deze winter maar 11 graden was.

en bij mij liggen er 2 donsdekens op en ik slaap in pyjama

Da's tof voor u, maar ik stel toch de thermostaat in op 16 graden op de slaapkamers waar het deze winter maar 11 graden was.

en bij mij liggen er 2 donsdekens op en ik slaap in pyjama
Je doet maar hoor, het was een oprechte vraag.

Je doet maar hoor, het was een oprechte vraag.
Hangt van de isolatie af etc, in de vorige woning hing de radiator ook maar wat nutteloos tegen de muur te hangen. 🤷🏼

Ik was daarnet aan het zeggen tegen mijn pa dat ik dikke gordijnen ging hangen boven en beneden etc: "gohja, het effect van uw rolluiken zou eigenlijk groot genoeg moeten zijn denk ik?"
-> die gebruik ik enkel om de slaapkamers te verduisteren, dus die beneden heb ik op een jaar tijd mss 5x gebruikt? 🙈 Wordt dus ook een nieuwe routine volgende maand. 😁

Als we samen douchen staan we doorgaans wel langer onder die douche :)

Das nog niets, vriendin van me liet haar stuk zeep vallen - gevolg (niet ongewenst maar zeker ongepland) zwanger, en dan nog een tweeling (hadden al 2 kindjes) - resultaat: nieuwe wagen en woning moeten kopen, gestopt met werken :ROFLMAO: - daarna wel beslist om haar man onvruchtbaar te maken, het was dat of niet meer samen douchen!

Terug
Bovenaan