besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Slechte move omdat je op die manier je onderbewustzijn leert stromend water associeren met plassen. Momenteel geen probleem als je jong en gezond bent, maar doe dit 30 jaar en wanneer je grijs bent en je bekkenbodemspieren verzwakken, kan je plots met een natte broek staan tijdens de afwas.
Dan kan je ook water besparen tijdens je afwas :unsure:

Daarom dat uw kinderen beiden gigantische dure amandelmelk (2.15 euro per liter stockprijs) drinken die jij dan op jaarvoorraad moet inslaan in de solden zeker. Je moet al moeite doen om iets te drinken dat nog duurder is dan dat.
Niks moet, mijn ouders wonen op enkele honderden meters van de Colruyt in Kortrijk, is dus geen extra moeite.

En ja, de grillen van mijn kinderen waren zo erg dat ze als baby al lastig deden als mijn vrouw moedermelk gaf waar ze door paprikachips te eten lactose in meegaf. Stoute kinderen!

Ze kunnen evengoed lactose intolerant zijn, een vegan gezin zijn,... 🤷🏼

aAenrjL_700bwp.webp

Ik ben de enige melkdrinker hier maar we maken zelf onze havermelk. Allesbehalve moeilijk en spotgoedkoop.

Slechte move omdat je op die manier je onderbewustzijn leert stromend water associeren met plassen. Momenteel geen probleem als je jong en gezond bent, maar doe dit 30 jaar en wanneer je grijs bent en je bekkenbodemspieren verzwakken, kan je plots met een natte broek staan tijdens de afwas.
Heb je daar ook een bron voor? Kan best zijn dat het klopt, maar ik ben toch eerder kritisch tegenover dat soort 'weetjes'.

Dan plas je toch gewoon in de pompenbank. Probleem opgelost.

Laat ik het zo zeggen: als de telefoon tweedehands even veel zou kosten als diezelfde telefoon nieuw, zou je die dan ook tweedehands kopen? Als het antwoord "neen" is, waarom niet? Omdat je liever een nieuwe hebt? Waarom? Omdat je daar nog meer van zou genieten dan van een gebruikte? Daar moeten we eerlijk in zijn toch. Er is dan toch echt wel een verschil in levenskwaliteit als het op de gsm aankomt.
1) iets 2dehands kost nooit zoveel als een nieuw product. Ook al is het als nieuw.
2) indien het toch zo is dan kun je inderdaad beter nieuw kopen voor het gemak van de garantie.
Maar de 2dehands verkoper zal zijn product nooit verkocht krijgen voor nieuwprijs tenzij het om iets uitzonderlijk gaat waar er schaarste in is. Bv xbox series x bij launch.
Dus je vergelijking houdt geen steek imo.

Natuurlijk kan je met dat uitgespaard geld dan weer iets anders kopen waardoor voor u uw levenskwaliteit in het algemeen misschien wel stijgt. Ik kan ook genieten van een dikke spaarrekening. Dat is heel subjectief uiteraard. Ik ben zelf ook iemand dat daar heel veel mee bezig is maar niet iedereen vind het OK om tweedehands horloges etc te dragen zonder dat een inboeting op hun levenskwaliteit te noemen.
Dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.
Maar om daarom besparen door 2dehands spullen te kopen zoiezo als inboeten in levenskwaliteit te beschouwen en off topic te noemen is een brug te ver.

Heb je daar ook een bron voor? Kan best zijn dat het klopt, maar ik ben toch eerder kritisch tegenover dat soort 'weetjes'.

Maar ik had het zien voorbijkomen via Facebook, en die link vind ik niet meer terug dus bovenstaande via google gevonden.

Maar ik had het zien voorbijkomen via Facebook, en die link vind ik niet meer terug dus bovenstaande via google gevonden.
Mja, ik heb er ook nog even verder op gegoogled en veel verder dan enkel bekkenfysiotherapeuten die beweren dat het "eventueel zou kunnen" een invloed hebben, indien je het dagelijks doet bij elke douche, kom ik niet. Geen enkel wetenschappelijk bewijs voor gevonden. Sta me toe het met een grove korrel zou te nemen. :smile:

Tot 800 blikjes cola kopen per jaar? Dat klinkt nu echt als iets wat onnodig veel afval te weeg brengt, onnodig ongezond is en veel meer kost dan cola uit flessen. Waar wordt dat allemaal voor gebruikt? Geef jij uw kinderen elke dag een blik cola mee ofzo?
Er zijn 365 dagen op een jaar hé en dat is zowel voor mij als voor mijn partner als voor bezoek.

Onze kinderen drinken vooralsnog geen frisdrank. Ze zijn 5 en 6, op termijn komt dat waarschijnlijk nog wel.

Bruis gaat er bij grote flessen te snel uit naar mijn goesting, dat vind ik geen alternatief.

Drink jij 24/7 water van de kraan misschien?

Mja, ik heb er ook nog even verder op gegoogled en veel verder dan enkel bekkenfysiotherapeuten die beweren dat het "eventueel zou kunnen" een invloed hebben, indien je het dagelijks doet bij elke douche, kom ik niet. Geen enkel wetenschappelijk bewijs voor gevonden. Sta me toe het met een grove korrel zou te nemen. :smile:

Zeker, ik sta het u toe. Blijf gerust verder pissen in de douche.

In deze thread gaat het erom "geld sparen zonder een impact op de kwaliteit van je leven te hebben".
Als jij zegt dat je geld kan besparen door een oudere horloge te kopen in plaats van nieuw, wel dan heeft dat dus wel een impact, want je toont net zelf aan dat als die gebruikte horloge even veel zou kosten als een nieuwe, niemand hem zou kopen, omdat een nieuwe beter is en dus hoger staat op de kwaliteitsladder dan een gebruikte. Met andere woorden: er is weldegelijk een kwaliteits impact.
Maar de impact van de tevredenheid over de betaalde prijs is gewoon groter. 🤷🏼

In deze thread gaat het erom "geld sparen zonder een impact op de kwaliteit van je leven te hebben".
Als jij zegt dat je geld kan besparen door een oudere horloge te kopen in plaats van nieuw, wel dan heeft dat dus wel een impact, want je toont net zelf aan dat als die gebruikte horloge even veel zou kosten als een nieuwe, niemand hem zou kopen, omdat een nieuwe beter is en dus hoger staat op de kwaliteitsladder dan een gebruikte. Met andere woorden: er is weldegelijk een kwaliteits impact.
Je begrijpt het volledig verkeerd :wallbash:

je kan dat ook anders bekijken:

- stel dat je geen geld hebt voor een nieuwe horloge, maar wel een 2de hands
- jij koopt een nieuwe horloge van 250 €, ik koop een recente 2de hands horloge van 250 €: wie heeft nu de beste horloge

Daar ga je geen geld mee uitsparen. De topic is "besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten".

Nog een foutje in je redenering: objectief gezien heb je dan allebei een even goede horloge, want ze kosten even veel. Als de ene tweedehandse beter zou zijn dan de nieuwe dan zou de markt zorgen dat die tweedehands prijs omhoog zou gaan tot de kostprijs terug in verhouding staat tot de kwaliteit.
Totaal fout, die laatste zin. Want 'beter' is niet voor iedereen hetzelfde. Ik vind cola zero beter dan een fles Angelus, om maar een voorbeeld te geven. En daar is nochtans een aanzienlijk prijsverschil...

Er is een link tussen kwaliteit en prijs, maar da's slechts een beperkte link en er zijn nog vele andere. Anders zou een nieuwe auto niet na 1 dag al enkele duizenden euro's minder waard zijn. En kwaliteit is natuurlijk subjectief.

Jij vind vast een fles cola zero ook beter dan een fles champagne. Maar je zou geen 10€ betalen voor een fles cola zero. Omdat champagne nu eenmaal een hogere kwaliteit heeft.
Neen, ik vind cola zero niet beter dan champagne, gij heiden.
Ik lust gewoon geen rode wijn ;-)

In het voorbeeld van de sporthorloges: tweedehands kan je voor 250 EUR misschien een sporthorloge met zwemfunctie kopen, nieuw vind je die niet voor die prijs. Dan is die tweedehands voor iemand die wilt zwemtrainingen monitoren beter dan een nieuwe.

Alle, het heeft weer lang geduurd alleer het topic in een semantische discussie verzeild is geraakt. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde denkwijze's over comfort, (levens)kwaliteit of andere begrippen.

Daar ga je geen geld mee uitsparen. De topic is "besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten".

Nog een foutje in je redenering, vooraleer je zou zeggen dat je dan met niks extra te betalen toch extra kwaliteit krijgt: objectief gezien heb je dan allebei een even goede horloge, want ze kosten even veel. Als de ene tweedehandse beter zou zijn dan de nieuwe dan zou de markt zorgen dat die tweedehands prijs omhoog zou gaan tot de kostprijs terug in verhouding staat tot de kwaliteit.
Er is niet noodzakelijk een directe correlatie tussen prijs en kwaliteit hé.

Ik heb mijn koptelefoon 2de hands gekocht voor 100€ in zo goed als nieuwstaat (misschien 2 keer gebruikt). Dat was toen een sennheiser PXC 550. Nieuwzijnde koste die nog 250€. Er is geen discussie over het feit dat als ik 100€ had gespendeerd aan een koptelefoon in nieuwstaat dat ik dan dezelfde kwaliteit had gekregen. Want dat was gewoon niet het geval.

Noch heb ik aan kwaliteit ingeboet in mijn opinie omdat ik 2de hands kocht. Wat niet noodzakelijk wil zeggen dat dit niet kan, maar zeker is dit niet.

Mensen hebben gewoon een verschillende inschaling over kwaliteit.

Terug
Bovenaan