besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Tot de schakelbak van uw auto het plots begeeft en ge die moet laten herstellen omdat ge niet zonder auto kunt en uw auto niet genoeg meer waard is om te verpatsen zonder uw broek eraan te scheuren :D
In dat uitzonderlijk geval verkoop je 5000 euro indexfonds en de dag erna staat het op uw rekening?
En defensief rijden helpt misschien ook wel voor zoiets... Ik ken werkelijk niemand in mijn uitgebreide kennissenkring die ooit een volledig kapotte schakelbak had.

En als kers op de taart is het dan ook vaak nog zo dat een promo op een merkproduct nog altijd duurder is het dan het huismerk zonder promo...
Inderdaad, nog nooit van mijn leven mij bezig gehouden met promo's voor eten/drinken.
Koop gewoon de private labels van lidl/aldi of huismerk, en krijg permanent gemiddeld 60% korting :)

(Ps. kut ceo van aldi die de strategie veranderde en de winkel vol zette met zelfs tweederangs merken om lidl wat na te bootsen)

- op zondag bij mijn ouders gaan eten en nog restjes meenemen voor dag nadien + groenten uit de tuin meenemen
- twee dagen per week geen vlees eten
- was die niet onmiddellijk gewassen moet zijn meenemen naar mijn ouders (zonnepanelen + waterput)
- in de winter fitness abo nemen van 25€/maand en 4 avonden per week daar doorbrengen ipv thuis
- douchen op het werk als het uitkomt
- nieuwe job gezocht waar ik een wagen heb + hoger loon
- flexijob in het weekend (1-2 dagen) waardoor ik weer bespaar op verwarming/elektriciteit/uitgaven en een extra inkomen heb
- kleine woning gekocht (lage hypotheek, verzekeringen, verwarmingskosten, onroerende voorheffing, ...)

Freeway cola zero of Pepsi Max al geprobeerd? (ik ga precies Freeway ambassadeur moeten worden)
Ja, Freeway vond ik de gewone ook goed, nog lekkerder dan River inderdaad, echt even goed als Coca Cola. Maar hun zero variant smaakt me ook niet.
Pepsi Max zie ik aan 65 cent per blikje momenteel, waar Cola Zero aan 73 cent staat, dat maakt niet veel verschil he.
Ik vind Nutella alleszins totaal niet speciaal, bijna elke private label is voor mij gelijkwaardig. (Gelijkwaardig, niet per se compleet hetzelfde)
Vind ik inderdaad ook, het is me een raadsel waarom Nutella ermee weg komt om 5,33€/kg te vragen en vb Everyday € 2,74/kg.
Smaakt niet hetzelfde nee, maar even lekker.
Of je vindt op de duur zelfs dat het het 'origineel ' is dat raar smaakt!
Precies, het is maar wat je gewend bent! Zoals met die choco dus ook.

Sommige mensen roepen dan: ja ik smaak het verschil hoor, ik zou het blind ook proeven hoor! Maar dat zeg ik ook niet, ik zeg dat het even goed is als je het gewend bent van smaken. Ik zou ook het verschil proeven tussen wat ik altijd eet en wat er 95% op lijkt, daar gaat het niet over, ik vind het gewoon niet 'minder' maar 'anders' smaken.

Als ik 2 seconden op mijn gsm kijk tijdens het avondeten dan moet ik al gaan verantwoorden dat ik mijn "quality time thuis" van het avondmaal aan het verbrodden ben en die gsm weg moet steken, laat staan dat ik dat moment elke dag ga gebruiken om reclamefolders te lezen. Is dus voor mij weldegelijk een deel van "levenskwaliteit".

Allez bon, kzal de "verhalende toon" achterwege laten want het is natuurlijk niet zo dat ik élke avond bij iedere maaltijd die folders zit te lezen. Punt is, die folders komen binnen, die worden gelezen op een bepaald moment wanneer het uitkomt (dus niet iedere keer bij het avondeten maar variërend tussen "al schijtend op de pot", "bij het avondeten" of "met een half oog als ik wat sta te lummelen in het halfuur dat ik eens niet kinderen van of naar hobby's breng".

punt is dat eens bladeren in een folder bezwaarlijk aan verlies aan levenskwaliteit kan genoemd worden. 'tis er zelfs zo erg over dat ik er dus tegen reageer. Als je als coladrinker weet dat om de zoveel tijd de prijs gigantisch zakt en dat bijgevolg even passief in de gaten houdt omdat die folders toch voor uw neus liggen op een bepaald moment zou je gek moeten zijn om het niet te doen.

@Five-seveN

Uiteindelijk is de enige manier om niet aan levenskwaliteit te moeten inboeten aangaande dit topic gewoon er niet aan moeten denken.
Of gewoon de dingen doen die uw persoonlijke levenskwaliteit niet beinvloeden. Het is nu niet alsof de zaken die voor levenskwaliteit in steen gebeiteld staan en voor iedere gelijk zijn natuurlijk.

Of gewoon de dingen doen die uw persoonlijke levenskwaliteit niet beinvloeden. Het is nu niet alsof de zaken die voor levenskwaliteit in steen gebeiteld staan en voor iedere gelijk zijn natuurlijk.
Tuurlijk daarom ook dat ik hem tag, als even in een reclamefolder kijken al inboeten aan levenskwaliteit is dan ligt de lat zo laag dat gewoon nog maar moeten denken aan besparen een probleem wordt.

Het eerste wat in me opkwam is: pipi doen tijdens het douchen, om niet de wc door te moeten trekken. Bespaart tamelijk veel water. Je moet wel goed richten natuurlijk.

En als uw kind morgen beslist dat hij niet graag amandelmelk meer drinkt maar liever iets anders hip, dan zit jij daar met uw jaar-voorraad van 80 flessen amandelmelk. Je kan inderdaad geld uitsparen door uw vrijheden te verminderen, maar dan boet je wel enige levenskwaliteit of flexibiliteit in.
1) ik heb meer dan 1 kind die amandelmelk drinkt. Kans dat ze beide plots geen amandelmelk meer drinken is heel klein.

2) als mijn kinderen plots geen amandelmelk meer willen drinken, zullen ze dit nog wel een eind lang moeten opdrinken. Je moet niet elke gril van een kind volgen.

3) als er echt een goeie reden zou zijn, dan verkoop je dat toch gewoon tweedehands? Wss zelfs nog met winst.

@Five-seveN

Uiteindelijk is de enige manier om niet aan levenskwaliteit te moeten inboeten aangaande dit topic gewoon er niet aan moeten denken.
Tenzij je je net beter voelt door bewust bepaalde aankopen te doen, dan ben je tevreder dan er niet bij stilstaan :)

Ik heb bv. dikwijls een goed gevoel bij private label cola zero kopen, in de zin van "haha coca cola heeft mij weer lekker niet liggen met hun advertising, aangezien ik hun ganse geschiedenis ken en hun jaarrapporten gelezen heb bij wijze van oefening inzake bedrijfsanalyses".
Dubbele jackpot als iemand aan de kassa jou bekijkt als een pauper 😬

Ja, ik heb niet veel nodig om plots een tevreden gevoel te krijgen :sneaky:

Tenzij je je net beter voelt door bewust bepaalde aankopen te doen, dan ben je tevreder dan er niet bij stilstaan :)

Ik heb bv. dikwijls een goed gevoel bij private label cola zero kopen, in de zin van "haha coca cola heeft mij weer lekker niet liggen met hun advertising, aangezien ik hun ganse geschiedenis ken en hun jaarrapporten gelezen heb bij wijze van oefening inzake bedrijfsanalyses".

Ja, dat heb ik ook altijd al ik mijn glas vul aan de kraan :unsure:

Niemand die zegt dat dat slaapkamers moeten blijven natuurlijk. Sommigen investeren in een infraroodsauna, zetten een biljart, maken een naaikamer enz. Dan is die extra plek natuurlijk altijd handig.
Ik heb als eerste de ouderlijke woning verlaten en de laatste doos was mijn kamer nog niet uit of het stond al vol met fitnesstoestellen 😆

Een paar kruiwagens vullen met OXY bijvoorbeeld.

Waar ik wel tijd in wil steken is dingen kopen tweedehands. Maar dat is off-topic alsook want de titel luidt “zonder in te voeren aan levenskwaliteit”.
Waarom is 2dehands spullen kopen inboeten aan levenskwaliteit?
Als het gaat om oude brol kopen die onmiddelijk kapot gaat ben ik akkoord.
Maar als je iemand anders zijn miskoop die zo goed als nieuw is kan overkopen voor een fractie van de prijs is dat toch een mooie besparing zonder inboeten levenskwaliteit.

Het eerste wat in me opkwam is: pipi doen tijdens het douchen, om niet de wc door te moeten trekken. Bespaart tamelijk veel water. Je moet wel goed richten natuurlijk.

Slechte move omdat je op die manier je onderbewustzijn leert stromend water associeren met plassen. Momenteel geen probleem als je jong en gezond bent, maar doe dit 30 jaar en wanneer je grijs bent en je bekkenbodemspieren verzwakken, kan je plots met een natte broek staan tijdens de afwas.

Terug
Bovenaan