Je kan toch perfect een gebouw op een lagere temperatuur verwarmen om schimmelkweek tegen te gaan?Nee, wel als je graag terugkomt in een huis zonder schimmel.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kan toch perfect een gebouw op een lagere temperatuur verwarmen om schimmelkweek tegen te gaan?Nee, wel als je graag terugkomt in een huis zonder schimmel.
Wij hebben ongeveer gelijke setting, met dat verschil dat de badkamer apart verwarmd wordt op 22 graden 's ochtends.Idem. Gasketel is net aangeslaan voor een graadje extra. Ramen hebben wel een week opengestaan omdat we met ene met een snotvalling zaten en goed wilden ventileren.
Hoe zijn de thermostaten bij iedereen voor de winter ingesteld?
Bij ons:
's nachts: 17°C
Overdag in de week: uit
Overdag weekend: 19°C
's avonds: 20°C
- Voorverwarmen functie is uitgezet.
- Thermostaat gaat 1 uur voor slapen gaan al in nachtmodus, dus om 22u.
De grootste katalysator voor vochtproblemen is slechte ventilatie en hoge luchtvochtigheid. Vanaf 15 graden vergroot de kans op schimmels gewoon.Je kan toch perfect een gebouw op een lagere temperatuur verwarmen om schimmelkweek tegen te gaan?
Klopt, maar je woning hoeft daarom toch niet permanent boven de 15 graden te gaan?De grootste katalysator voor vochtproblemen is slechte ventilatie en hoge luchtvochtigheid. Vanaf 15 graden vergroot de kans op schimmels gewoon.
Sluit het topic maar, we krijgen 392 euroDaar kunnen we weer 2 weken met verwarmen.
![]()
In spanje is dat pure winst als ik het zo deze week goed gelezen hebSluit het topic maar, we krijgen 392 euroDaar kunnen we weer 2 weken met verwarmen.
![]()

Ze hebben het ZO goed voorgesteld dat je blijkbaar geen woning én geen kosten eraan hebt in Vlaanderen als je daar 4 maand blijft, en dan natuurlijk in je eentje want anders zou er geen winst te behalen zijn als je met een partner en/of kind(eren) zou gaan...In spanje is dat pure winst als ik het zo deze week goed gelezen heb![]()

Artikel is vooral geschreven met gepensioneerden in het achterhoofd. Die hebben meestal al een afbetaalde woning.Ze hebben het ZO goed voorgesteld dat je blijkbaar geen woning én geen kosten eraan hebt in Vlaanderen als je daar 4 maand blijft, en dan natuurlijk in je eentje want anders zou er geen winst te behalen zijn als je met een partner en/of kind(eren) zou gaan...![]()
Kheb da net even op mollier diagram uitgezet. 0°C bij 90%RV (en dat is al hoog) opwarmen naar 15°C geeft u 33% RV (en dat is al laag)De grootste katalysator voor vochtproblemen is slechte ventilatie en hoge luchtvochtigheid. Vanaf 15 graden vergroot de kans op schimmels gewoon.
En naast de afbetaalde woning moeten ze ook geen aansluitingskosten/leegstandtarief etc meer betalen, alles is he-le-maal gratis voor bejaarden!Artikel is vooral geschreven met gepensioneerden in het achterhoofd. Die hebben meestal al een afbetaalde woning.

En naast de afbetaalde woning moeten ze ook geen aansluitingskosten/leegstandtarief etc meer betalen, alles is he-le-maal gratis voor bejaarden!![]()
Maar alle @kay-gell , laat dat mens toch eens haar hart luchten.Collega die 7000 euro moest bij betalen vroeg me hoe ik dat zo doe op "alles" besparen.
Tja, ze geeft bijna 180 euro per week uit in de colruyt voor 3.
Blijkbaar elke week oa dure zeep van +4 euro ipv die van de colruyt voor 60 cent ofzo. Toen ik zei dat dat 200 euro per jaar scheelt snapte ze 't ff ni zo goed.
Altijd vers vlees uit de frigo.
Toen ik zei dat hetzelfde vlees ook in de diepvries stak aan vaak véél goedkopere tarieven viel ze bijna van hare stoel.
Hoe kunnen mensen volwassen zijn en zo een dingen niet weten?
Ik doe dat al vanaf dag 1 en moet eigenlijk nergens naar kijken.
toen ze ter loops nog zei dat ze geregeld daarboven nog hello fresh doet werd ik semi-agressief
Ik ken iemand die om de paar jaar een paar maand gaat rondreizen, die zegt alles op dan: telenet, leegstandtarief voor de woning, autoverzekering,...Leegstandstarief?
Alle andere kosten blijven gelijk of je er nu woont of niet. Enige verschil is de veel lagere energiekosten.
Ik ken iemand die om de paar jaar een paar maand gaat rondreizen, die zegt alles op dan: telenet, leegstandtarief voor de woning, autoverzekering,...