Beschuldigingen grensoverschrijdend gedrag Till Lindemann (Rammstein)

De storm was wat gaan liggen na de eerste beschuldigingen, zonder het beoogde resultaat, dus recycleren ze ze dan maar met een random ander bandlid.
Was de storm gaan liggen? Volgens mij is het gewoon nog altijd aan de gang, en zijn er steeds meer mensen die ofwel vinden dat ze ook gehoord moeten worden, ofwel zich nu gesterkt voelen om ook naar buiten te komen. Wat voor een post is dit als nu blijkt dat er inderdaad grensoverschrijdend gedrag was?
 
Ze was gaan liggen in die zin dat in de meeste gevallen waar zoiets opduikt de persoon in kwestie vrij snel persona non grata wordt terwijl Rammstein (voorlopig) nog gewoon aan het touren is.
Als blijkt dat er strafbaar gedrag was dan is mijn post even kwalijk als al degene waarin bvb Kevin Spacey indertijd vroegtijdig aan de schandpaal genageld werd (en waar maar weinig nuance in de andere richting is gekomen), zal ik ook ruiterlijk mijn foute inschatting komen toegeven en moet ie de gepaste straf krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Nu zou Flake 20 jaar geleden ook een meisje verkracht hebben…

Groupies die bekendheid en geld geroken hebben denk ik.
Als blijkt dat er dingen gebeurd zijn door Rammstein leden die niet door de beugel kunnen moeten ze gestraft worden, als echter blijkt dat het hier gaat om valse beschuldigingen dan zouden de aanklagers ook een straf mogen krijgen, want dit kan verregaande schade berokkenen aan iemand zijn carrière of privé-leven.
 
Zo zo:

Typisch woord-tegen-woord, en geen getuigen dan zeker?
Dat ene Ierse madammeke zei zelf dat hij haar niet aangeraakt heeft en gewoon boos is geworden dat ze niet wou en weggegaan is. Een eikel zijn als ze nee zegt is nog altijd geen verkrachting of zelfs seksueel wangedrag. En op zich zou ik het raar gevonden hebben mochten daar twintig jaar of meer gedrogeerde vrouwen buiten gekomen zijn, zowel tijdens zijn pijp-pauze in de show als afterparty en daar nooit iemand iets van zou zeggen. De jaren 2000 waren nu ook weer niet zo gatachterlijk dat men dat voor normaal nam, toch niet als er ‘gewone’ mensen ook waren die niet in heel het circus zaten. Rammstein nu ook weer niet zo oppermachtig dat men niet zou gedurfd hebben.
Dat het op het randje zal geweest zijn, waarschijnlijk wel, maar dat is nu eenmaal die wereld. (Ik zeg ook dat een nee een nee is! Ik vind alleen dat het naïef is om er van uit te gaan dat je enkel een glaasje zal drinken en dat we dat ook moeten benoemen. Er is heel veel dat niet zou mogen gebeuren, maar gewoon weten dat het niet oké is en het elke dag herhalen, is (jammergenoeg) geen magisch schild dat het nooit zal gebeuren en we moeten zowel actief er tegenin gaan als aanvaarden dat we niet zomaar door de wereld kunnen huppelen in alle veiligheid. Dat is vreselijk maar waar)
 
Zo zo:

Typisch woord-tegen-woord, en geen getuigen dan zeker?

Zoals wel vaker het geval in zaken over grensoverschrijdend gedrag, helaas...
Wanneer een onderzoek geklasseerd wordt, dan kan het effectief zijn dat er niks aan de hand is en dat de vermeende slachtoffers gewoon uit waren op winstbejag of aandachtstrekkerij.
Echter, in de meeste gevallen zijn er wel feiten gepleegd die niet kunnen bewezen worden of die zich in een grijze zone bevinden, waardoor de dader niet kan vervolgd worden.
En dat vind ik bijzonder erg voor de slachtoffers, als ze daadwerkelijk slachtoffer zijn.
 
Misschien zullen zaken gebeurd zijn in een grijze zone maar er zal onvoldoende bewijslast zal geweest zijn om Lindemann te gaan veroordelen.
Sommige vrouwen zullen misschien meegaander zijn onder invloed van alcohol maar drinken is nog altijd op eigen verantwoordelijkheid (ook al word je als vrouw een VIP ticket met gratis drank aangeboden). Tenzij het zou onder dwang gebeuren of dat ze zouden gedrogeerd zijn zonder het zelf te weten. Maar zolang het niet bewezen is valt er niet veel over te zeggen.
 
Terug
Bovenaan