Ik zie oprecht niet welke andere problemen dit gaat veroorzaken in ons dichtbevolkt land? Er komt ook NOOIT een massale verspreiding van wolven he, want zo leven die dieren niet.Het maakt hoe dan ook veel los bij de mensen, langs beide kanten qua standpunt.
Maar dat Jan Loos bedreigd wordt is gewoon beneden alle peil.
Maar ik blijf erbij dat het sentiment toch serieus doorslaat hier.
Dat er veel geld omgaat in de paardenwereld dat staat vast. Maar dat elke eigenaar van een paard of een pony een rijke burger is dat valt toch serieus te nuanceren.
Dat er altijd en overal kostbare landbouwgrond verloren gaat aan paarden, ook serieus te nuanceren. Er wordt hier heel makkelijk gezegd dat men maar maatregelen moet treffen.
Maar die maatregelen kosten om te beginnen gewoon geld, en je kan argumenteren dat dit meegenomen moet worden in uw TCO en dat is misschien ook zo.
Maar als de wetgeving het niet toelaat om u degelijk te wapenen dan dient hier ook wel naar geluisterd te worden. Zet dan uw paarden of vee op bouwgrond is natuurlijk bij de haren getrokken.
Dat men dus vraagt om het niet enkelzijdig te bekijken en men ook terecht de bemerking maakt of het effectief gewenst is dat de wolf overal zomaar kan gaan en staan is ook wel begrijpbaar.
Een massale verspreiding kan nu eenmaal voor veel andere problemen zorgen in ons dichtbevolkt land. Dat men dus effectief kijkt naar het beperken van het leefgebied lijkt me ook in die zin wel iets wat te bekijken valt.
En ja, die omheining hoort gewoon bij de kost van de hobby. Ik rij graag met de auto, de naft is met de jaren ook veel duurder geworden. Als ik het niet meer kan betalen, dan zal ik mijn auto moeten verkopen. that's life.