phate_13
Well-known member
I stand corrected.Er zit een prijsverschil van 11000 euro op de X1 vs IX1? Allez 11000 euro is miss quasi hetzelfde naar ons gegoede BG standaarden maar voor heel wat mensen is dat een serieuze hap uit het budget.
Basisprijs x1 39150 euro
Basisprijs IX1 50150 euro
Als je gewoon via de configurator gaat kwam de 23i als standaard model naar voren. Ik had het toevallig snel gezien.
Daar zou ik zelf ook altijd voorstander van zijn, dat ze mijn hypotheek maar afbetalen, maar blijft koterij.De moment dat ze een vestiging op korte afstand bij mij openen zwier ik de salariswagen buiten en ga voor het mobiliteitsbudget. Ik haat het om meer dan de helft van de tijd thuis te werken anders had ik het al gedaan.
Ik denk ongeveer 1200-1300 rechtstreeks te besteden aan de lening van mijn huis daarmee. Het uitgespaarde bedrag steek in een wagen met hoge restwaarde en tuf elke 4 jaar met een nieuw modelletje. Voor 600-700 euro per maand autolening heb je wel al iets type tesla of bmw. Finaal brengt dat meer op dan VAA en geen eigenaar van de wagen te zijn.
Ik snap nu wel niet hoe dit voordelig is voor de staat. De wagens konden bedrijven aftrekken als kost en het mobiliteitsbudget toch ook? Het wagenpark verminderen? De europese autobouwers nog wat dieper de put in duwen?
Maar daarnaast, waarom zoude het vooral de Europese autobouwers zijn die hier last van hebben? Waarom zouden we überhaupt die economie moeten steunen? De lease markt is niet eens afgestemd op de particuliere markt, doordat men deze zo subsidieert krijg je grotere en duurdere auto's in lease die door de overheid gesubsidieerd worden, terwijl particulieren over het algemeen vooral kleinere wagens kopen.
Als het nu vooral kleinere goedkopere wagens waren die dan ook beschikbaar kwamen op de Belgische markt zou het ook al een heel verschil zijn.