Maar dan moet ook oa vaste benoeming op de schop, net als verhoging loon door anciënniteit.
Er zijn weinig Vlaamse ambtenaren die overstappen op nieuwe systeem, dus zo interessant vinden ze dat dan niet
Maar nieuwe Vlaamse ambtenaren hebben geen keuze, net zoals nieuwe Vlaamse leerkrachten ook door deze federale besparing in een véél minder interessant systeem gedwongen gaan worden. Feitelijk zou men als de vakbonden correct zijn in hun berekeningen wel moeten toegeven dat Ben Weyts door het invoegen van een extra laatste trap in hun barema hun pensioenen verbeterd heeft (maar opnieuw niet op kosten van de Vlaamse Overheid, voor het grootste stuk) maar dat verdwijnt in het niets ten opzichte van wat ze nu dreigen te verliezen.
Die vaste benoeming zou gerust op de schop mogen, maar dat impliceert ook wel ontslagvergoedingen voor leerkrachten, onder meer.
Jij wilt gewoon hogere VAA, want de belasting is gewoon zoals loon. Ik vind dat die prima de waarde reflecteert, ik tank bv maar 1 keer per maand
Er zijn veel zaken die fiscaal wel voordelig zijn
Ik tank als privé-individu 2 maal per maand ongeveer, dat alleen al is bijna de VAA die je op een kleine wagen zoals de mijne zou betalen, laat staan de extra vrijheid van een onbeperkte tankkaart. De duurdere wagen kan je nog over discussiëren, weinig BMW-chauffeurs in België zouden die wagen nog zelf kopen indien ze die zelf zouden moeten betalen.