Waar haal je dat?Of het nu lang, kort of bondig was maakt weinig uit.
Gewoon maar zoiets zeggen zonder verdere context te willen geven is op zijn zachts gezegd uitermate raar en niet gepast.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waar haal je dat?Of het nu lang, kort of bondig was maakt weinig uit.
Gewoon maar zoiets zeggen zonder verdere context te willen geven is op zijn zachts gezegd uitermate raar en niet gepast.
Uit het feit dat hij in het interview geen verdere context geeft. Alsook toen Bart Schols hem in de afspraak de vraag stelde en hij duidelijk geen antwoord op de vraag wou geven.Waar haal je dat?
Uit het feit dat hij in het interview geen verdere context geeft. Alsook toen Bart Schols hem in de afspraak de vraag stelde en hij duidelijk geen antwoord op de vraag wou geven.
Zijn antwoord was 'ik en mijn broer gingen studeren, dat kost geld". Ja dat is zo voor iedereen, eveneens ook voor mensen die niet allebei zoveel verdienen als 2 leerkrachten.
Dat is zijn goed recht trouwens om er niet concreet op in te gaan, maar dan hoef je die uitspraak ook niet te doen want die draagt 0,0 bij.
Ik snap ook niet goed waarom je dit nu weer wilt goedpraten.
Ik zou gaan voor alles ineens, nu lijkt 1 groep het slachtoffer. Dan is het tenminste; er is een plan én iedereen heeft hier of daar effect en draagt jijIk weet niet hoe we ooit broodnodige hervorming gaan doorvoeren als land, als iedereen die ook maar een fractie (van zijn privileges) dreigt te verliezen het land wil platleggen.
Zeker niet relevant voor iedereen, maar inkomsten uit politieke mandaten worden gescheiden gehouden van reguliere looninkomsten. Ze vallen niet samen omdat deze inkomsten onder het tweede deel van de belastingaangifte vallen.
.Ik zou gaan voor alles ineens, nu lijkt 1 groep het slachtoffer. Dan is het tenminste; er is een plan én iedereen heeft hier of daar effect en draagt jij
Pensioen ambtenaren is gewoon absurd: hoger dan heel veel voltijds werkende en dan nog eens verhoogd bovenop de indexDit dus, als iedereen z'n steentje moet bijdragen, dan vind ik het toch opvallend hoe men wel leerkrachten het equivalent van een groepsverzekering zou afnemen, zelfs al voert men dit geleidelijk in dan nog is het een énorme verarming van jonge, startende leerkrachten (weeral alles voor de oudere generaties nietwaar) en tegelijkertijd laat men aberraties uniek voor dit land - salariswagens om er er maar één te noemen - steevast voortbestaan. Schijnzelfstandigheid? Ook geen probleem.
Op andere vlakken leek de supernota wel wat meer nuance te brengen: correcte belasting huurinkomsten bijvoorbeeld, maar toch, eens benieuwd of er daar een voldoende evenwicht in gaat zitten.
Zeker voor de jonge leerkrachten zou er in dit verhaal toch eigenlijk een compensatie mogen komen.
Pensioen ambtenaren is gewoon absurd: hoger dan heel veel voltijds werkende en dan nog eens verhoogd bovenop de index
Groepsverzekering heeft verre van iedereen en is daarnaast geen publiek geld.
Vlaamse leerkrachten verdienen meer dan de Waalse dacht ik en leerkrachten verdienen (bruto) ook meer dan Vlaamse ambtenaren dacht ik. En ze kunnen massaal bijles geven in het zwart, zijn altijd thuis voor de kinderen (in privé moet je dus deeltijds gaan werken of betalen voor opvang), ...
Salariswagen bestaan niet dus kan je moeilijk aanpakken
Bedrijfswagens zijn al 2 keer hervormd laatste 10j, ten voordele van de overheid
Huurinkomsten belasten op moment dat er een tekort is aan huurwoningen: strak plan!
En in Frankrijk krijgen ze minderNederlandse leerkrachten verdienen véél sneller meer, wat is uw punt?
kan je die leugen nu eens stoppen, de opvangfactuur van mijn zoon betalen of kan je elke keer de kinderen komen ophalen als ik dat moet doen omdat mijn vrouw moet werken?zijn altijd thuis voor de kinderen (in privé moet je dus deeltijds gaan werken of betalen voor opvang), ...
salariswagens bestaan. Dat ze momenteel fiscaal niet bestaan, wil niet zeggen dat mensen weten wat men met salariswagens bedoelt: een wagen die men enkel werkgerelateerd gebruikt voor verplaatsingen woon-werk.SomeDude zei:Salariswagen bestaan niet dus kan je moeilijk aanpakken
Merendeel van de opvang is natuurlijk in de schoolvakanties en daar zijn ze altijd thuis.kan je die leugen nu eens stoppen, de opvangfactuur van mijn zoon betalen of kan je elke keer de kinderen komen ophalen als ik dat moet doen omdat mijn vrouw moet werken?
Het is niet omdat er wat populistische zever verkocht wordt dat het bestaatsalariswagens bestaan. Dat ze momenteel fiscaal niet bestaan, wil niet zeggen dat mensen weten wat men met salariswagens bedoelt: een wagen die men enkel werkgerelateerd gebruikt voor verplaatsingen woon-werk.
Dat is toch géén populistisch gezever? Oké, "salariswagen" is geen officiële of juridische term. Et alors? Dat is dan ook letterlijk het enige waar je gelijk in hebt.Het is niet omdat er wat populistische zever verkocht wordt dat het bestaat
Er bestaat maar 1 ding: bedrijfswagen
Indien ook gebruikt voor privé of alleen voor privé wordt je er op belast via VAA

Denk dat je nog een paar jaar kan entertainen tijdens de lunch om zaken uitgelegd (of juist niet) te krijgenGisteren tijdens de lunch hier in Kopenhagen belgische "bedrijfswagens" uitgelegd aan de zweed, sloveen, noren, denen en esten aan de tafel. Veel gelach vol ongeloof dat zoiets mogelijk was
Je kan die wagens perfect oplossen door gewoon de echte waarde die de werknemer krijgt te belasten als loon.
Merendeel van de opvang is natuurlijk in de schoolvakanties en daar zijn ze altijd thuis.
Maar volgens de leerkrachten heeft iedereen in de privé ook alle extralegale voordelen en een groepsverzekering van ettelijke 100k dus dan mag ik ook eens een woordje vergeten
Het is niet omdat er wat populistische zever verkocht wordt dat het bestaat
Er bestaat maar 1 ding: bedrijfswagen
Indien ook gebruikt voor privé of alleen voor privé wordt je er op belast via VAA
Waarom gebruiken we het dan niet voor al de rest? Salaris openbaarvervoerabbonement, salarishospitalisatieverzekering, salariskinderen , salarisverlof, salarispremie, ..Dat is toch géén populistisch gezever? Oké, "salariswagen" is geen officiële of juridische term. Et alors? Dat is dan ook letterlijk het enige waar je gelijk in hebt.
In de praktijk is "salariswagen" een bekend begrip, zowel in het publieke debat als in de politiek. Bedrijfswagens zijn fiscaal supervoordelig. Punt. Los van de VAA. Zelfs rapporten van de FOD Financiën en het Planbureau gebruiken deze term expliciet in discussies over fiscale hervormingen. Ook internationaal staan we bekend om onze "salary cars", omdat België een van de hoogste aantallen bedrijfswagens per inwoner heeft in Europa.
Muggenziften over termen doet totaal geen recht aan het debat en al helemaal niet aan de impact van salariswagens op onze fiscaliteit, mobiliteit en milieu.
Maar dan moet ook oa vaste benoeming op de schop, net als verhoging loon door anciënniteit.Opnieuw niet iedereen, de referentiepopulatie voor leerkrachten waarvoor een diploma hoger onderwijs in het overgrote merendeel van de gevallen een vereiste is voor de job is de werkpopulatie met een diploma hoger onderwijs, en daar zijn die groepsverzekeringen een pak couranter - en het mag daarbij ook gezegd worden dat de overheid die tweede pijlers fiscaal voordelig behandelt -, net als andere extralegale voordelen.
Voor mijn part zou men gerust nog verder mogen differentiëren en korten op het loon van de leerkracht LO die thuis quasi niets voorbereiding heeft om de felbegeerde leerkrachten wiskunde deftiger te betalen, maar dat is een ander debat.
Als je de leerkrachten (en ik kijk even naar Vlaanderen) het statutair pensioen zou afnemen, en hen een contractuele groepsverzekering met 3% per jaar zou geven (ter vergelijking Vlaamse contractuele ambtenaren krijgen getrapt 5 à 8%) dan is dat inderdaad over een modelloopbaan met een minimumrendement op die groepsverzekering een bedrag dat de 100k overstijgt.
Zou eigenlijk een interessante oefening zijn: de federale regering bespaart, de Vlaamse betaalt... want nu moet een federale overheid gigantisch besparen, maar zoals gisteren in Terzake gezegd, zijn onze regionale overheden eigenlijk enorm spilzuchtig op niet-kerntakenvlak.
Jij wilt gewoon hogere VAA, want de belasting is gewoon zoals loon. Ik vind dat die prima de waarde reflecteert, ik tank bv maar 1 keer per maandsemantische spelletjes spelen, dat andere mensen het niet praktisch mogen benaderen.
Een belasting die niet de werkelijke waarde reflecteert, dus het is een gemiste inkomst voor de staat ten opzichte van een correcte belasting.
Dat is het punt natuurlijk, zorg dat gewoon loon geven de norm is en dat al die stelsels met hun overhead de moeite niet meer waard zijn. Zal al veel uitsparen voor zowel de staat als de bedrijvenJij wilt gewoon hogere VAA, want de belasting is gewoon zoals loon
Er zijn veel zaken die fiscaal wel voordelig zijn
Maar dat is toch net waarom bedrijfswagens zo aantrekkelijk zijn, zowel voor werkgevers als werknemers? Het verschil in kosten tegenover gewoon loon is echt gigantisch. Die CO₂-bijdrage voor werkgevers is peanuts vergeleken met de sociale bijdragen die ze op loon zouden moeten betalen.Waarom gebruiken we het dan niet voor al de rest? Salaris openbaarvervoerabbonement, salarishospitalisatieverzekering, salariskinderen , salarispremie, ..
En wat is er dan fiscaal voordelig aan wagens? Belasting is zoals loon (via VAA), aftrekbaarheid is max evenveel als loon
Je betaalt er geen sociale bijdrage op (buiten co2 bijdrage door werkgever) maar je hebt er dan ook geen opbouw sociale rechten mee