contextbinder
Well-known member
Toch volledig logisch:![]()
Gesloten scholen, geschrapte vluchten en veel minder treinen: zo kan jij impact van vakbondsactie voelen | VRT NWS Nieuws
Volgens de vakbonden zullen 23.800 mensen uit het onderwijs vandaag in Brussel betogen tegen de pensioenplannen van de regeringsonderhandelaars. 2 op de 3 IC-treinen zullen niet rijden. 40 procent van de geplande vluchten op Brussels Airport is geannuleerd. De politie vraagt om Brussel vandaag...www.vrt.be
Morgen weer lekker staken tegen een pensioenhervorming die nog in volle onderhandeling zit. Nog een beetje meer fuck-you-had-mine attitude van het laatste derde ambtenaren. Dat zonder hervormingen de sociale zekerheid van de jongere generaties een fabeltje wordt? Niet mijn probleem.
Morgen nog eens zoek-een-min-45-betoger bingo spelen op de beelden in VRT Nieuws!![]()
- Vooruit denken en druk zetten vooraleer het te laat is
- Aantonen dat je absolute macht hebt en ook durft te gebruiken door alles plat te leggen
- Ambtenaren etc zijn geen sitting ducks- neen, daar heb je zeer getalenteerde jagers voor nodig
- Niemand ziet zijn gunstig regime graag verdwijnen - en al zeker zonder dat daar enig toekomstperspectief inzake loopbaan zit - bvb. leerkrachten - mss zou men beter wat ruimer gaan en deftig hervormen met meer mogelijkheden - maar ook minder rechten zonder motivatie.
En dan die foeliekes voor NMBS, leger etc - dat moet gewoon op de schop, je kan dat in de meeste gevallen echt niet meer verantwoorden.
Maar mocht ik ambtenaar ofzo zijn - man, ik werk doorheen het jaar 190h/week en heb altijd slapeloze nachten, normaal dat ik op 40 jaar met pensioen wil, al de rest in de privé heeft een groepsverzekering van 20 procent en een Rolls-Royce als bedrijfswagen. Dus ja, ik begrijp het perfect.

.