Begroting in het regeerakkoord: supernota

Je kan ook een gunstig ondernemersklimaat scheppen waarbij de economie floreert en ondernemers zelf voorzien in feestzalen met personeel die ze voldoende kunnen verlonen ipv het als overheid zelf te gaan bekostigen. Door alles kapot te belasten ga je die ondernemingszin alleen maar afzwakken en gaat vadertje staat dan nog meer moeten sponseren?
Je doet alsof ik hier een of-of verhaal vertel. Ik ben er niet op uit om de ondernemerszin te fnuiken, dat is geen enkele partij in België. Al wat we vragen is een eerlijke bijdrage, en dat het in een samenleving evident is dat de grootste schouders de zwaarste lasten dragen. Dat is, voor mij, wat samenleven inhoudt.

Iedereen zijkt op Marc Coucke maar die man heeft anders wel van een vuilnisbelt het mooiste dierenpark van Europa gemaakt waar jong en oud zich vertiert, waar massa’s werkgelegenheid gecreëerd wordt en waar eveneens wordt voorzien in de verzorging van gewonde/verwaarloosde dieren buiten het park.
Ik zie hier niemand zeiken op Coucke, en Paradisio een vuilnisbelt noemen toont alleen dat je niet weet waar je over spreekt.

Je doet alsof ik hier een of-of verhaal vertel. Ik ben er niet op uit om de ondernemerszin te fnuiken, dat is geen enkele partij in België. Al wat we vragen is een eerlijke bijdrage, en dat het in een samenleving evident is dat de grootste schouders de zwaarste lasten dragen. Dat is, voor mij, wat samenleven inhoudt.

Ik zie hier niemand zeiken op Coucke, en Paradisio een vuilnisbelt noemen toont alleen dat je niet weet waar je over spreekt.
De gronden onder Pairi Daiza was een vuilnisbelt.
Daar is vanalles in de grond gedumpt in het verleden en lang een zandig crossparcours geweest. De uitbreidingen vragen dus bodemsaneringen.

En ik weet niet waar jij woont, maar hier in de buurt zijn tig zalen beschikbaar voor fuiven. Die bijna wekelijks vol zitten met chiro fuiven, carnaval groepen, noem maar op en die in prive handen zijn. Dus dat ze niet bestaan, klopt gewoon niet.

Ik ken uw regio nu niet zo goed maar zijn dat allemaal effectief volledig privé zalen of privé-uitgebaatte zaken? Want bijna alle zalen, zeker die geschikt voor fuiven, die ik hier in de wijde omtrek ken zijn ontmoetingscentra, parochiezalen, vzw´s, verbonden aan sporthallen,.... ik wil maar zeggen dat de meeste zalen hier toch wel degelijk maar bestaan omdat een of andere overheid daar ergens wel een duwtje in de rug geeft.
Ik wil trouwens zelfs betwijfelen of uw bovenvermelde chiro en carnavalsgroepen ook volledig zelfvoorzienend zijn en niet gewoon er mee ophouden als de overheid, in zijn totaliteit, zich terugplooit op zijn "kerntaken".

Misschien ook een interessante discussie wat dan wel en geen kerntaken zijn hoewel dat waarschijnlijk heel rap zal verzanden in allerhande nodeloze details

Maar het is een en en verhaal. Meer bijdragen van de sterkste schouders in de vorm van o.a. meerwaardebelastingen, en tegelijk ook een eerlijker belastingsysteem waarbij niet enkel 1 vorm van inkomen wordt belast.
Merendeel van de inkomens worden al belast, we staan ook daar bij de top van EU
De lastenverlaging op arbeid wordt dan gecompenseerd door de lasten op de andere vormen van inkomens. Voor wie geen andere vormen van inkomen heeft, gaat er op vooruit. Voor wie bijvoorbeeld wel een huurinkomen heeft, zal het afhangen van of de lagere lasten op arbeid zich vertalen naar een hoger loon of het voor jou een vestzak-broekzak wordt, of dat je meer zal bijdragen.
Huurinkomsten belasten gaat vooral de mensen die huren treffen
Het gaat over Leuven, waar er al jaren een groot tekort is.
En dus moet je maar subsidieren ipv kader creeeren waarin de vrije markt dit kan doen zonder subsidies?
Maar gaat het hier op wat Vooruit wil, of wat jij fantaseert dat Vooruit wil? Over het eerste kunnen we discussiëren, over het tweede kan je beter terecht op X.
Ik fantaseer juist niets. Enige wat je hoort is dat ze de allerlaagste lonen minder willen belasten maar die betalen al quasi niets
De rest mag gewoon 50% belast blijven van hun
Ze compenseren o.a. door andere inkomsten te belasten, en de grootste vermogens meer te laten bijdragen.
Andere inkomsten worden veelal al belast, ook vermogen wordt hier al belast
image-1682754700.png

In Leuven moesten ze niet concurreren met de overheid. De overheid moet een vzw tegemoetkomen omdat de privé er geen verdienmodel in ziet.
Nee omdat ze in Leuven overreguleren, kijk maar naar de bouw waar er amper woningen bijkomen in Leuven maar ze zijn daar wel fier op!
Dat is dan fijn voor jou, maar dat je een egoïstisch wereldbeeld hebt had ik al aangehaald.
Subsidies verwachten voor uw vrijetijdsbesteding is pas egoïsme
Ik werk 75% van de tijd voor een ander en daarnaast al op tal van evenementen vrijwilligerswerk gedaan
Lijkt me niet echt egoïstisch.
Ik vraag je niet om wat jij denkt dat Vooruit wil, ik vraag je een bron waar Vooruit stelt wat jij zegt dat ze willen.
Dude dat is LETTERLIJK pijler 2 van hun 5 pijlers
Dat is niet WAT IK DENK maar WAT VOORUIT WIL:
'Daarom wil Vooruit goed en simpel alle inkomsten aan gelijke tarieven progressief belasten, wat ook hun bron is.'
Maw alles aan 50% voor HEEL VEEL GEWONE MENSEN
Het gaat over belasting op internationale bedrijven in België, waarbij die nu lager ligt dan de belasting voor lokale bedrijven.
Dan moet je de belastingen voor lokale bedrijven ook laten zakken he
Anders gaan die internationale bedrijven gewoon ergens anders naartoe
Wanneer Vooruit spreekt over gelijk belasten dan bedoelen ze geen vlaktaks voor iedereen, ongeacht de hoogte van het inkomen. Wel dat de verschillende vormen van inkomen (loon, huur, aandelen, ...) gelijk worden belast. Waarvan ik nog altijd geen argument heb gehoord waarom dat geen goed idee zou zijn, behalve dan de hysterische veronderstelling dat we dan op alles 50% moeten afstaan.
Alles aan de huidige progressieve tarieven betekent defacto voor merendeel van de mensen aan 50% belast ja
Huurinkomsten belasten: duurdere huurprijzen
Aandelen: dividenden worden al aan 30% belast en beleggen houdt risico's in. Hoe hoger je dat belast hoe minder mensen geneigd gaan zijn om te investeren en fnuik je economische groei. En als je meerwaardebelasting wilt invoeren moet je ook minwaardes kunnen aftrekken
Niemand pleit voor communisme hier, wel voor een eerlijke bijdrage van de hoogste vermogens. Ik zie ook liever een gelijke belasting over de hele EU heen om de rijke profiteurs die weigeren hun eerlijke bijdrage te doen niet gewoon over de grens te jagen, maar de bijdrage die Vooruit nu vraagt lijkt me niet het risico te zwaar belasten.
Hoogste vermogens betalen veelal al veel belastingen
Volgens de Europese Commissie haalt België de derde meeste ontvangsten uit allerlei belastingen op vermogen in Europa, na Luxemburg en Noorwegen.
Nog eens volgens de Europese Commissie heeft België na Frankrijk de zwaarste belastingdruk op kapitaal (Luxemburg trouwens de laagste).
Het ongebreideld kapitalisme waar jij voor staat zorgt vooral voor welvaart van een beperkte groep. Het is met een reden dat in de VS er een grotere armoedeproblematiek is dan in het merendeel van de Westerse wereld.
Ik sta helemaal niet voor ongebreideld kapitalisme, je legt me woorden in de mond maar ik zal uw voorbeeld volgen en reportje doen
Je doet alsof ik hier een of-of verhaal vertel. Ik ben er niet op uit om de ondernemerszin te fnuiken, dat is geen enkele partij in België.
Dan ken jij toch bitter weinig van ondernemerszin hoor (en er zijn weldegelijk partijen die er openlijk voor pleiten en anderen die via hun standpunten dat ook willen)
Al wat we vragen is een eerlijke bijdrage, en dat het in een samenleving evident is dat de grootste schouders de zwaarste lasten dragen. Dat is, voor mij, wat samenleven inhoudt.
De grootste schouders dragen al de zwaarste lasten.
Daarnaast is er de vaststelling dat over alle Europese landen die ooit een vermogensbelasting hadden, die vermogensbelastingen gemiddeld 0,18% van het bbp opleverden. In de Belgische context zou dat vandaag overeen komen met 1 miljard euro

Met 1 miljard kan je nog niet eens de BBSZ schrappen :rofl:

Hoogste inkomsten uit vermogen zie je in Zwitserland, wat overeen zou komen met 7 miljard hier. Maar de totale belastingsdruk ligt daar wel 100 miljard euro minder dan hier

(dat laatste komt uit https://www.voka.be/nieuws/de-illusie-van-de-miljonairstaks)

Ik ken uw regio nu niet zo goed maar zijn dat allemaal effectief volledig privé zalen of privé-uitgebaatte zaken? Want bijna alle zalen, zeker die geschikt voor fuiven, die ik hier in de wijde omtrek ken zijn ontmoetingscentra, parochiezalen, vzw´s, verbonden aan sporthallen,.... ik wil maar zeggen dat de meeste zalen hier toch wel degelijk maar bestaan omdat een of andere overheid daar ergens wel een duwtje in de rug geeft.
Ik wil trouwens zelfs betwijfelen of uw bovenvermelde chiro en carnavalsgroepen ook volledig zelfvoorzienend zijn en niet gewoon er mee ophouden als de overheid, in zijn totaliteit, zich terugplooit op zijn "kerntaken".

Misschien ook een interessante discussie wat dan wel en geen kerntaken zijn hoewel dat waarschijnlijk heel rap zal verzanden in allerhande nodeloze details
De bekendste in de buurt, die menig student uit de wijde omtrek zal kennen: https://www.fitlink.be/ . In mijn tijd gingen de TD's daar al door en dat doen ze nog steeds.

De jeugdbeweging waar mijn kinderen zitten. Mogen hun feestjes houden in de gebouwen van de voetbal, volledig in prive handen. En dat zal nog lang zo blijven, want de stad wilt dat ze fusioneren met de club in het centrum, maar de club wilt niet en tot dat gebeurt krijgen ze niets en doen ze alles op eigen kracht.

Menig carnaval party en anderen gaan hier door in de ook al even bekende Mac queen. Eveneens prive.

Ik heb het programma van Vooruit niet geschreven hé. Het is veel eenvoudiger om financiële vermogens bij te houden en op inkomsten te belasten, dan op materiële bezittingen. Heb je dan graag dat de overheid ook gaat bijhouden wat de waarde van je wagen, kunst, ... is?

Met de extra inkomsten moet men uiteraard beide doen. Historische tekorten wegwerken en investeren in de toekomst. Uitdelen zonder voorwaarden pleit niemand voor, dat is populistische drek.
Ik zou idd graag hebben dat men werk maakt van een vermogenskadaster voor ze weer het ene na het andere gedrocht gaan creëren. Ik weet nu al wie eraan zal ontsnappen en wie de pineut zal zijn.

Er wordt veel te veel uitgedeeld zonder voorwaarden, resultaten .. tevens nog veel te veel misbruik - dus veel te weinig controle, veel te softe maatregelen. De complexiteit van het systeem slorpt een gigantisch deel geld op dat beter anders kan aangewend worden. En dat geld zowel voor burgers als bedrijven. Wie in die nest geen 5% kan besparen zonder dat de wereld vergaat is een loser eersteklas en niet waard om ook maar iets te maken te hebben met beleid uitstippelen.

En dus moet je maar subsidieren ipv kader creeeren waarin de vrije markt dit kan doen zonder subsidies?
In een realistische wereld zijn beide nodig.
Ik fantaseer juist niets. Enige wat je hoort is dat ze de allerlaagste lonen minder willen belasten maar die betalen al quasi niets
De rest mag gewoon 50% belast blijven van hun
Als je niets fantaseert, waarom blijf je dan gewoon dezelfde bewering herhalen zonder enige staving? Geef mij nu eens zwart op wit dat Vooruit wil dat "de rest" 50% belast moet worden, op alle inkomsten?
Nee omdat ze in Leuven overreguleren, kijk maar naar de bouw waar er amper woningen bijkomen in Leuven maar ze zijn daar wel fier op!
Dat is opnieuw subjectief. Regels zijn ook nodig. In een dichtbevolkte stad als Leuven is een fuifzaal of nachtclub niet leefbaar voor de omgeving als je die niet onderwerpt aan regels.
Subsidies verwachten voor uw vrijetijdsbesteding is pas egoïsme
Ik werk 75% van de tijd voor een ander en daarnaast al op tal van evenementen vrijwilligerswerk gedaan
Lijkt me niet echt egoïstisch.
Het is niet omdat je vrijwilligerswerk doet, dat je wereldbeeld dat je hier propageert niet plots altruïstisch is.
Dude dat is LETTERLIJK pijler 2 van hun 5 pijlers
Dat is niet WAT IK DENK maar WAT VOORUIT WIL:
'Daarom wil Vooruit goed en simpel alle inkomsten aan gelijke tarieven progressief belasten, wat ook hun bron is.'
Maw alles aan 50% voor HEEL VEEL GEWONE MENSEN
Letterlijk? In je citaat staat helemaal niet wat jij beweert? Waar staat daar iets over een vlaktaks, waar lees jij daar iets over een tarief van 50%? Stop met fantaseren en hou je aan de feiten. Vooruit wil alle inkomsten ongeacht de bron progressief belasten, waarbij geen onderscheid gemaakt wordt in type inkomst.
Dan moet je de belastingen voor lokale bedrijven ook laten zakken he
Anders gaan die internationale bedrijven gewoon ergens anders naartoe
Daarom dat ik prefereer dat dit Europees wordt ingevoerd.
Alles aan de huidige progressieve tarieven betekent defacto voor merendeel van de mensen aan 50% belast ja
En waar pleit Vooruit (of ik) er voor om die tarieven te behouden wanneer ook huurinkomsten e.d. te belasten? Ze pleiten er net voor om op die manier de lasten op arbeid naar beneden te brengen.
Ik sta helemaal niet voor ongebreideld kapitalisme, je legt me woorden in de mond maar ik zal uw voorbeeld volgen en reportje doen
Ik leg je geen woorden in je mond. Dat is waar mijn inziens jouw posts op neerkomen. Het was jij die afkwam met vergelijkingen met het communisme. Als wat Vooruit voorstelt voor jou communistisch is, dan ben jij geen gematigde kapitalist. Ik heb je overigens niet gereport, ik probeer in gesprek met je te blijven gaan.
Dan ken jij toch bitter weinig van ondernemerszin hoor (en er zijn weldegelijk partijen die er openlijk voor pleiten en anderen die via hun standpunten dat ook willen)
Ik ken niet bitter weinig van ondernemerszin, ik heb een andere mening dan jij. Economie is geen harde wetenschap. Hoog tijd dat je eens leert dat mensen die er een andere mening op nahouden dan jij niet noodzakelijk onwetend of dom zijn.

Welke partijen pleiten dan tegen ondernemers in België? Als ze dat zo openlijk doen, ga je dat wel kunnen staven zeker?

Laatst bewerkt:
Ik ga voor een groot stuk, maar voor mij persoonlijk lijkt het wel wat ageren tegen iets dat niet gezegd is?

De sterke schouders worden hier ingevuld door 'arbeidsinkomen van de middenklasse' terwijl ik dit toch nog nergens heb zien passeren?

In de aanloop naar de verkiezingen en erna ging het bij de sterkste schouders toch vooral over 'vermogen', 'inkomsten op vermogen' en daarnaast over de koterij/uitzonderingen waarbij de normale werkgever-werknemer relatie omzeild wordt?
Vooruit is nochtans bijvoorbeeld tegen het afschaffen van de 50% belastingschaal, gezien deze toch enkel de "hogere" inkomens treft, maw in hun ogen enkel de "sterke schouders" dus (vermoedelijk ieder die inkomen uit arbeid heeft dat hoger is dan het mediaaninkomen wordt gezien als een sterke schouder).
De arbeider/bedienden die in deze belastingschaal vallen hebben geen belastingverlaging op arbeid nodig aldus Rousseau, verdienen toch al teveel, past niet in hun herverdeel politiek. Het gaat hun dus niet alleen om bijkomende belastingen op vermogen, maar ook over behoud of zelfs meer belasten van hogere inkomens uit arbeid (als je de linkse columns erop naleest herinvoeren van 55% zelfs, binnen het kader van de herverdeel politiek).
Alleen Bouchez houdt de boot hiervoor af.

De bekendste in de buurt, die menig student uit de wijde omtrek zal kennen: https://www.fitlink.be/ . In mijn tijd gingen de TD's daar al door en dat doen ze nog steeds.

De jeugdbeweging waar mijn kinderen zitten. Mogen hun feestjes houden in de gebouwen van de voetbal, volledig in prive handen. En dat zal nog lang zo blijven, want de stad wilt dat ze fusioneren met de club in het centrum, maar de club wilt niet en tot dat gebeurt krijgen ze niets en doen ze alles op eigen kracht.

Menig carnaval party en anderen gaan hier door in de ook al even bekende Mac queen. Eveneens prive.
Een snelle Google leert me dat de universiteit heel wat van die TD's moet subsidiëren. De jeugdbeweging van je kinderen wordt eveneens gesubsidieerd. Het zou me ook verbazen moest die voetbalclub geen enkele subsidie ontvangen.

Een snelle Google leert me dat de universiteit heel wat van die TD's moet subsidiëren. De jeugdbeweging van je kinderen wordt eveneens gesubsidieerd. Het zou me ook verbazen moest die voetbalclub geen enkele subsidie ontvangen.
Bij mijn weten ging het over de zalen die prive waren en geen steun moesten krijgen. Nu maak je er de organizaties zelf van die steun krijgen. Dat is niet bepaald eerlijk discusieren.

In een realistische wereld zijn beide nodig.
Nee
Als je niets fantaseert, waarom blijf je dan gewoon dezelfde bewering herhalen zonder enige staving? Geef mij nu eens zwart op wit dat Vooruit wil dat "de rest" 50% belast moet worden, op alle inkomsten?
Ze willen alles op dezelfde wijze belasten wat dus betekent: 50% vanaf een inkomen dat echt niet hoog is
Ze zeggen ook enkel de lagere lonen minder belasten wat al zo is.

Dat is opnieuw subjectief. Regels zijn ook nodig. In een dichtbevolkte stad als Leuven is een fuifzaal of nachtclub niet leefbaar voor de omgeving als je die niet onderwerpt aan regels.
dat is niet subjectief, dat zijn feiten
Het is niet omdat je vrijwilligerswerk doet, dat je wereldbeeld dat je hier propageert niet plots altruïstisch is.
Het is niet omdat je subsidies uitdeelt voor alles en nog wat dat je sociaal bent
Letterlijk? In je citaat staat helemaal niet wat jij beweert? Waar staat daar iets over een vlaktaks, waar lees jij daar iets over een tarief van 50%? Stop met fantaseren en hou je aan de feiten. Vooruit wil alle inkomsten ongeacht de bron progressief belasten, waarbij geen onderscheid gemaakt wordt in type inkomst.
Dat van die vlaktaks staat nergens en heb ik ook niet gezegd. Ik heb gezegd dat alles hetzelfde belasten = vlaktaks is
Alles op dezelfde wijze belasten niet en dat is wat ze willen. Ze willen het mee in de persoonsbelasting en dus de progressieve tarieven waar je al heel snel in de 50% zit
Dat is geen fantasie maar gewoon alweer de feiten.
En ze spreken dan van een euro is een euro maar wedden dat ze toch niet alle inkomens op dezelfde wijze willen belasten zoals kindergeld

Daarom dat ik prefereer dat dit Europees wordt ingevoerd.
Dus je wilt dat landen met lagere belasting dan 25% meer belastingen heffen..
En waar pleit Vooruit (of ik) er voor om die tarieven te behouden wanneer ook huurinkomsten e.d. te belasten? Ze pleiten er net voor om op die manier de lasten op arbeid naar beneden te brengen.
Staat letterlijk op de gelinkte pagina
Maar het toont aan dat je er geen snars van begrijpt ondanks dat het slechts 4 percentages zijn.
En nee de lasten op arbeid naar beneden is enkel voor de laagste lonen (die al quasi niet belast zijn, de 50% willen ze behouden zoals het nu al is)
Ik leg je geen woorden in je mond. Dat is waar mijn inziens jouw posts op neerkomen. Het was jij die afkwam met vergelijkingen met het communisme. Als wat Vooruit voorstelt voor jou communistisch is, dan ben jij geen gematigde kapitalist. Ik heb je overigens niet gereport, ik probeer in gesprek met je te blijven gaan.
Daar komen mijn posts helemaal niet op neer. Je kent wss niet eens de betekenis van ongebreideld kapitalisme. Of werden de werknemers van Engie uitgebuit volgens u?

In het verleden heb je meer dan genoeg report gedaan
Ik wacht nog steeds op je eerste post ivm besturen samen met de communisten in oa Bergen.
Ik ken niet bitter weinig van ondernemerszin, ik heb een andere mening dan jij. Economie is geen harde wetenschap. Hoog tijd dat je eens leert dat mensen die er een andere mening op nahouden dan jij niet noodzakelijk onwetend of dom zijn.
Merendeel van de ondernemers spreken u tegen.
Dat is geen mening maar een feit (alweer)
Welke partijen pleiten dan tegen ondernemers in België? Als ze dat zo openlijk doen, ga je dat wel kunnen staven zeker?
Pvda uiteraard
En de denigrerende uitspraken van Genez over CEO's aan hun zwembad spreekt ook boekdelen

Soit ik stop ermee. Het feit dat je letterlijke zaken niet eens verstaat spreekt boekdelen

Laatst bewerkt:
Bij mijn weten ging het over de zalen die prive waren en geen steun moesten krijgen. Nu maak je er de organizaties zelf van die steun krijgen. Dat is niet bepaald eerlijk discusieren.
Ik vind zo meteen geen duidelijke contactgegevens maar als ik mij niet vergis wordt de fitlink zelfstandig uitgebaat in een gebouw van de universiteit, gebouwd en onderhouden met tonnen overheidssteun economisch rendabel* door alle organisaties die er van gebruik maken die ook op allerlei wijze steun krijgen.
En wat Killalot, denk ik, probeert aan te tonen door nu rechtstreeks de organisaties erbij te halen is dus net hoe ongelooflijk verweven (in)directe overheidssteun is in onze hele samenleving.

Terug naar de kerntaken klinkt heel mooi maar dan moet er toch echt eerst gekeken worden wat die taken dan zijn en gaat er ook serieus verschoten worden wat er dan allemaal NIET meer gebeurt. De huidige alomtegenwoordige overheid is niet zomaar uit het niets opeens gestart he, dat zijn bijna allemaal zaken waar vraag naar was.

Laatst bewerkt:
Terug naar de kerntaken klinkt heel mooi maar dan moet er toch echt eerst gekeken worden wat die taken dan zijn en gaat er ook serieus verschoten worden wat er dan allemaal NIET meer gebeurt. De huidige alomtegenwoordige overheid is niet zomaar uit het niets opeens gestart he, dat zijn bijna allemaal zaken waar vraag naar was.

Dat is best mogelijk, maar het wil niet zeggen dat je het ook moet invoeren omdat er vraag naar is natuurlijk. Automobilisten vragen verkeer zonder file, treinreizigers vragen meer en stipte treinen, …

Eens. Het is hoognodig dat bekeken wordt wat echte kerntaken zijn.

En het klopt dat er vraag naar was. Maar het geld is nu eenmaal op, dus er moet gesnoeid worden. Dat horen veel mensen niet graag, maar dat is wel wat er moet gebeuren. En dan zijn de echte kerntaken absolute prioriteit.

Het subsidie beleid dat er nu is, is volledig ontspoort en moet stevig onderhanden genomen worden.

Vandaar dat je eerst moet definiëren wat die kerntaken dan wel zijn alvorens te eisen om de belastingen nog te verhogen wanneer je een van de grootste overheidsbeslagen ter wereld hebt

Vooruit is nochtans bijvoorbeeld tegen het afschaffen van de 50% belastingschaal, gezien deze toch enkel de "hogere" inkomens treft, maw in hun ogen enkel de "sterke schouders" dus (vermoedelijk ieder die inkomen uit arbeid heeft dat hoger is dan het mediaaninkomen wordt gezien als een sterke schouder).
De arbeider/bedienden die in deze belastingschaal vallen hebben geen belastingverlaging op arbeid nodig aldus Rousseau, verdienen toch al teveel, past niet in hun herverdeel politiek. Het gaat hun dus niet alleen om bijkomende belastingen op vermogen, maar ook over behoud of zelfs meer belasten van hogere inkomens uit arbeid (als je de linkse columns erop naleest herinvoeren van 55% zelfs, binnen het kader van de herverdeel politiek).
Ik trek niet dezelfde conclusie als jij of anderen daaruit trekken.

Het is niet omdat de schijf van 50% behouden blijft, of omdat een schijf van 55% wordt ingevoerd dat dit per definitie een belastingverhoging is op arbeid of op de middenklasse.

Van mij mag het bedrag van de de belastingschijven zowat verdubbelen. 50% vanaf 96k ipv 48k.

In zo'n systeem is dat, ook met het invoeren van een 55% schijf, een serieuze belastingverlaging voor (hogere) middenklasse.

Vandaar dat je eerst moet definiëren wat die kerntaken dan wel zijn alvorens te eisen om de belastingen nog te verhogen wanneer je een van de grootste overheidsbeslagen ter wereld hebt
Ik vind het jammer dat dit zo eenzijdig benadert wordt.

De miljarden kado's van de MR worden volledig genegeerd, net zoals de terugverdieneffecten van investeren in de maatschappij.

Er is sowieso al een gat van tientallen miljarden. Nu verder afwachten en eigenlijk niets doen lijkt me niet optimaal.

Ik vind het sowieso wel gek om 'gemeentepolitiek' voorbeelden te gaan gebruiken in een discussie over de begroting op land /regio niveau.

Ik vind het jammer dat dit zo eenzijdig benadert wordt.

De miljarden kado's van de MR worden volledig genegeerd, net zoals de terugverdieneffecten van investeren in de maatschappij.
Bouchez heeft ook standpunten die ik niet steun maar miljarden cadeaus lijkt me toch ene die je mag staven want in quasi elke belastingscategorie zitten we bij de top
Er is sowieso al een gat van tientallen miljarden. Nu verder afwachten en eigenlijk niets doen lijkt me niet optimaal.
Een gat dat ontstaan is omdat er teveel uitgegeven wordt, niet omdat er te weinig belastingen zijn
Ik vind het sowieso wel gek om 'gemeentepolitiek' voorbeelden te gaan gebruiken in een discussie over de begroting op land /regio niveau.
Het voorbeeld dat ik gaf waren Vlaamse subsidies aan de eigen politieke familie

Logisch dat hij dit niet wilt. We zitten met een begrotingstekort. De grootste schaal nu af schaffen wanneer we in de schulden zitten is niet echt slim. De Michel regering had deze fout gemaakt door een taxshift in te voeren die niet gebudgetereerd was.

Laatst bewerkt:
Logisch dat hij dit niet wilt. We zitten met een begrotingstekort. De grootste schaal nu af schaffen wanneer we in de schulden zitten is niet echt slim. De Michel regering had deze fout gemaakt door een taxshift in te voeren die niet gebudgetereerd was.
Omdat onze tewerkstellingsgraad nog altijd achterloopt.

De uitgaven aan inactieven verhogen was (en is, zie de 'honingcheque') trouwens geen enkel probleem voor hem (idem met het vergroten van de werkbonus en wijzigen bbsz enkel ten voordele van vooral deeltijds werkende)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan