Begroting in het regeerakkoord: supernota

Anderzijds, het doet de economie draaien, geen giga budgetten … de boer hier in onze straat is multimiljonair maar heeft wel nog diepvriezers van meer dan 40 jaar oud … zal het hem eens uitleggen.

Anderzijds, het doet de economie draaien, geen giga budgetten … de boer hier in onze straat is multimiljonair maar heeft wel nog diepvriezers van meer dan 40 jaar oud … zal het hem eens uitleggen.

Wat baat de economie daar bij? Al dat witgoed wordt in Turkije gemaakt.

En al je kringloopwinkels zitten nu vol met wasmachines die ze nu moeten verkopen aan 20 euro want met die bonnen ga je al een nieuwe wasmachine kunnen kopen voor 99euro. Al je kringloopwinkels/ecoshops randje faillisement met witgoed die ze niet meer kwijt kunnen geraken.

Voor wat? Voor 30euro per jaar elektriciteit te besparen?

De OCMW's kennende maken zij wel reclame voor zo'n maatregelen. Het is ook hun job deels. Alleszins op 2 januari, ik vraag er al 4 stuks op naam van mijn ouders :p. Ze zijn toch twee jaar geldig.

Vergeet het niet te vertellen aan je Vlaamse doctoraatstudenten :p.

De beste manier om idiote maatregelen te bestrijden, is door er gebruik van te maken.

EDIT: Een maat van mij heeft zijn eigen vennootschap en het enigste wat hij zijn eigen betaalt als loon uit zijn vennootschap is zijn BMW 5 serie :p. Dus hij voldoet ook onder de voorwaarden. Het doelpubliek van de maatregel :D
In uw belastbaar inkomen zit ook uw jaarlijks dividend, je moet dit aangeven in de PB. Ze spreken over ‘gezinsinkomen’ dus denk dat ze wel naar de lijn ‘gezamenlijk belastbaar inkomen’ in uw aangifte PB zullen kijken, welke als maatstaf voor meeste regels wordt gebruikt.

In uw belastbaar inkomen zit ook uw jaarlijks dividend, je moet dit aangeven in de PB. Ze spreken over ‘gezinsinkomen’ dus denk dat ze wel naar de lijn ‘gezamenlijk belastbaar inkomen’ in uw aangifte PB zullen kijken, welke als maatstaf voor meeste regels wordt gebruikt.

Het heet "bevrijdende" roerende voorheffing voor iets. Het "bevrijdt" jou van het moeten invullen op de aangifte.

Hoe vaak heb jij een VVPR-bis dividend ingevuld op een personenbelasting-aangifte van een klant?

Dat is ook natuurlijk een nadeel aan die cabinettards. Ze gebruiken iets (het aanslagbiljet) dat ze niet snappen. Of ze snappen het maar al te goed maar ze negeren de gevolgen en ze kiezen voor de meest eenvoudige oplossing voor hen maar een oplossing die serieus wat mankementen heeft (Je geeft een korting aan een publiek die totaal niet het doelpubliek is.)

Laatst bewerkt:
Iedereen die een grootouder met een klein pensioentje heeft zal wel eens passeren om die bonnen aan te vragen.
Ongeacht of ze wel of niet nieuwe toestellen nodig hebben...

Doet me eraan denken, ik zou wel eens graag een heel grote vriezer hebben. Dus die bon + nog eens €250 ecocheques en nog een beetje opleggen... dat zal een mooie vriezer worden.

Die bonnen zullen super populair worden. Je kan ze misschien ook doorverkopen enzo... ooh wat weer een super idee van de overheid.

Wat baat de economie daar bij? Al dat witgoed wordt in Turkije gemaakt.

En al je kringloopwinkels zitten nu vol met wasmachines die ze nu moeten verkopen aan 20 euro want met die bonnen ga je al een nieuwe wasmachine kunnen kopen voor 99euro. Al je kringloopwinkels/ecoshops randje faillisement met witgoed die ze niet meer kwijt kunnen geraken.

Voor wat? Voor 30euro per jaar elektriciteit te besparen?
Ik betwijfel of dat zo een giga succes gaat zijn, maar het wordt dan toch hier uitgegeven - dat is ook al iets, niet dat ik het systeem verdedig - ons land telt meer maatregelen, premies en systemen dan er inwoners zijn, dat zorgt voor miljoenen nutteloze jobs waarbij een job wordt gecreëerd om een andere te onderhouden. Als een mens in zijn leven elke premie of korting waar hij eventueel re het zou ophebben gaat nakijken is die daar gegarandeerd een paar maand in zijn leven mee bezig, ik vind dat allemaal een brug te ver en pure verspilling van tijd en middelen, extra druk en spanning.

Mocht men eens berekenen hoeveel heel dat circus kost, we vallen allen achterover.

Potentieel 1mio gezinnen, 500 euro per jaar
Dat is een half miljard

Reken je rijk: das 45€/kop/jaar waarvan nog een deel gaat terugvloeien via btw etc, verder gaat iedereen 30€ minder verbruiken en gaan die toestellen 20 jaar mee, elektriciteit gaat ook fors duurder worden, mensen gaan zich ook een pak gelukkiger voelen met een nieuwe frigo waardoor er minder depressies gaan zijn - ijskoud pintje na een deprimerende werkdag

volgens mij heb ik al 3 miljard meerwaarde gecreëerd in deze paragraaf alleen al.

Beste maatregel ooit

Reken je rijk: das 45€/kop/jaar waarvan nog een deel gaat terugvloeien via btw etc, verder gaat iedereen 30€ minder verbruiken en gaan die toestellen 20 jaar mee, elektriciteit gaat ook fors duurder worden, mensen gaan zich ook een pak gelukkiger voelen met een nieuwe frigo waardoor er minder depressies gaan zijn - ijskoud pintje na een deprimerende werkdag

volgens mij heb ik al 3 miljard meerwaarde gecreëerd in deze paragraaf alleen al.

Beste maatregel ooit
Ik ga géén bitcoins bijkopen maar ik ga wat bonnetjes uitschrijven! :D

Beste maatregel ooit
Heb zelfs al een diepvries gevonden van 249 euro!
En dan een verkoper in VTM nieuws dat het voor diepvriezen geen nut heeft wegens de meerkost :unsure:

Het heet "bevrijdende" roerende voorheffing voor iets. Het "bevrijdt" jou van het moeten invullen op de aangifte.

Hoe vaak heb jij een VVPR-bis dividend ingevuld op een personenbelasting-aangifte van een klant?

Dat is ook natuurlijk een nadeel aan die cabinettards. Ze gebruiken iets (het aanslagbiljet) dat ze niet snappen. Of ze snappen het maar al te goed maar ze negeren de gevolgen en ze kiezen voor de meest eenvoudige oplossing voor hen maar een oplossing die serieus wat mankementen heeft (Je geeft een korting aan een publiek die totaal niet het doelpubliek is.)
We zetten altijd het vvpr-bis dividend in de aangifte, ondanks het bevrijdend karakter. Klanten krijgen de voorbereidde aangifte alvorens het wordt ingediend, meesten reppen er niet over.

We zetten altijd het vvpr-bis dividend in de aangifte, ondanks het bevrijdend karakter. Klanten krijgen de voorbereidde aangifte alvorens het wordt ingediend, meesten reppen er niet over.
Ik kan op zijn minst zeggen. Dat is "niet standaard" en je moet het dus niet aangeven :p. Het is wel soms voordeliger om het aan te geven (indien progressief tarief lager dan het afzonderlijke tarief.) maar dat is ook niet bepaald een situatie die vaak voorkomt.

Want een alleenstaande bedrijfsleider met twee kinderen ten laste met een traditioneel 45.000 inkomen met pakweg 6.000 sociale bijdragen, zal aan die voorwaarden voldoen. (ookal heeft die nog 30k of 300k extra aan dividenden ernaast met bevrijdende RV. )

Ik weet niet wat de impact is op het element waar ze daadwerkelijk naar kijken als je bevrijdende roerende inkomsten mee aangeeft. Als je zo'n klant hebt ergens, laat hem een cheque bestellen. We zullen het dan weten :p. (Het kan zijn dat bevrijdende aangegeven roerende inkomsten niet mee tellen onder de noemer "gezamenlijk belastbaar inkomen". Ik acht dat wel nog mogelijk.)

Laatst bewerkt:
Bon volgens Karel Latrez (HLN) is Bouchez weer de boel aant blokkeren.

Volgens mij is MR opnieuw het probleem, of toch zeker Bouchez (Vorige regering waren ze ook oppositie aan het voeren terwijl ze in de regering zaten). Akelig manneke met gigantisch ego maar zoals aangetoond in het VTM programma veel blabla weinig boemboem.

Formateur Bart De Wever trok grote ogen. “Vijf jaar met die man zie ik niet zitten. Ik ben daar niet de juiste persoon voor”, zei hij tegen de medewerker die naast hem zat. Niet stil genoeg om te vermijden dat anderen het rond de tafel ook hadden gehoord. Of net luid genoeg opdat anderen het zouden horen. In elk geval beaamde de formateur maandag de woorden van Sammy Mahdi. Bouchez zelf reageerde niet op de tussenkomst. Dat die laatste twee het ook aan de stok kregen, is trouwens opvallend. Mahdi en Bouchez sloten vlak voor de verkiezingen nog een strategische alliantie.​

Opvallend toch. Denk dat het voor Bouchez wel eens averechts zal kunnen uitdraaien. Roepen en tieren werkt misschien goed tijdens de verkiezingen maar lijkt me toch niet ideaal voor zulke moeilijke onderhandelingen.

Met een voorzitter als Bouchez kan je wel verkiezingen winnen, maar niet besturen. Vivaldi had ook veel meer kunnen bereiken indien Bouchez niet continue stokken in de wielen zat te steken. Die strategische alliantie tussen CD&V en MR voor de verkiezingen vond ik daarom ook al zo bizar. Van Peteghem zijn hervorming is ook grotendeels vanwege Bouchez/MR tegengehouden geweest.

Maar het budget is 4 miljoen en dan is de pot leeg dus hoe erg is het dan echt.

Nee, wat er in werkelijkheid gaat gebeuren is:

Ze gaan het eerst een succes noemen omdat het zo populair is
Dan zien ze dat ze het budget maal een factor X gaan overschrijden waardoor ze het snel snel moeten afvoeren maar de schade gaat al gedaan zijn.

En we hebben het recent voorbeeld:
Premie voor elektrische auto's: uitgetrokken budget was 20 miljoen euro. Uiteindelijke kostprijs was 70 miljoen euro.

Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters heeft daarvoor 20 miljoen euro uitgetrokken, maar in een advies zegt de Raad van State dat dit mogelijk niet genoeg zal zijn om elke aanvrager van de premie tegemoet te komen.

De Raad van State waarschuwde begin dit jaar al dat het voorziene budget voor de premie niet voldoende is. Volgens een update van 2 weken geleden werden 11.590 premies aangevraagd, waarvan 9.736 voor nieuwe wagens en 1.854 voor tweedehandsvoertuigen. Op dit moment heeft de overheid al zo'n 40 miljoen euro aan premies uitbetaald. De verwachting is dat het bedrag zal oplopen tot 70 miljoen.

En wederom, weer een "economische-rechtse" politicus die het geld door het raam smijt want wat was de meerwaarde daarvan? Dat zijn echt van die "windowdressing" maatregelen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan