Battlefield 6

Ranking/level/badges systeem heeft altijd in BF gezeten, zelfs in BF2 wat al 20 jaar oud is. Inherent een onderdeel van BF games om zo wapens en attachments vrij te spelen.
Nee. 1942 had geen unlocks.

BF2 had 2 weapon unlocks per class. That's it. Geen attachements.

Wat ik dan wel weer mis is een site zoals Battlelog bij BF3, waar je uw progress van ribbons, ranks en andere kon volgen. Tenzij er nu ook ene bestaat van BF6 maar ik er niet vanaf weet?

Nee. 1942 had geen unlocks.

BF2 had 2 weapon unlocks per class. That's it. Geen attachements.

Wat ik dan wel weer mis is een site zoals Battlelog bij BF3, waar je uw progress van ribbons, ranks en andere kon volgen. Tenzij er nu ook ene bestaat van BF6 maar ik er niet vanaf weet?
Ik spreek vanaf BF2, wat al 20 jaar oud is. Daar was ook duidelijk een ranking systeem met XP die wapens unlocks gaf. Vanaf BF3 waren het ook attachments vrijspelen. Het is nu niet dat dat geen oude spellen zijn he. Dus het heeft quasi altijd deel uitgemaakt van de BF series.

Enigste website waar ik weet van heb is https://tracker.gg/bf6

Wapens unlocken vind ik nog wel tof en dat gebeurd organisch. Ga niet liggen farmen daarvoor.

Ik weet ook niet waarom alles battle royal moet zijn met battle passes, seasons, micro transactions ed. Gewoon een multiplayer game zoals vroeger is ook ok.

Buiten de rare hitboxen (waarom val ik achter een container neer als ik al halverwege ben ipv op het hoekje…) ervaar ik weinig problemen. De meeste zijn terug te brengen tot een skill issue.

Wapens unlocken vind ik nog wel tof en dat gebeurd organisch. Ga niet liggen farmen daarvoor.

Ik weet ook niet waarom alles battle royal moet zijn met battle passes, seasons, micro transactions ed. Gewoon een multiplayer game zoals vroeger is ook ok.

Buiten de rare hitboxen (waarom val ik achter een container neer als ik al halverwege ben ipv op het hoekje…) ervaar ik weinig problemen. De meeste zijn terug te brengen tot een skill issue.
Het nieuw business model, meer casual spelers lokken, meer opbrengst. Het is een trend gestuurd door een business model dus.
In free to play games komt de winst van cosmetics verkopen etc.

BF heeft die netcode issue ook al sinds BF3.
Is afhankelijk van de latency van je tegenstander(s) ook tegenover de jouwe.
60hz server tickrate is iets van de oldskool arena shooter days, nu is dat eerder rond de 30 (of 45hz mode die toegevoegd werd in BF4).
Je hebt ook meer prediction en interpolatie nu, die speler animaties ondanks hogere pings en lags smooth laten verlopen. Vroeger had je dan gestotter in player animaties bij slechte ping of packet loss.
Een 60hz server voor 64 player BF zou een pak zwaardere server infrastructuur vereisen, en dat kost meer geld.

Deze video geld nog voor veel online MP games vandaag (worst case hier na de BF4 launch waar het even heel erg was)

Laatst bewerkt:
Teamplay is zeker een probleem, je kan beter met vrienden of een kennis spelen en instructie's geven, want de meeste zijn triestig.
Ik speel dagelijks BF4 op pc en als ik bestuurder in een tank ben zijn er maar bitter weinig die repareren.
Ik stap direct uit als gunner en repareer achter de tank...

Ik spreek vanaf BF2, wat al 20 jaar oud is. Daar was ook duidelijk een ranking systeem met XP die wapens unlocks gaf. Vanaf BF3 waren het ook attachments vrijspelen. Het is nu niet dat dat geen oude spellen zijn he. Dus het heeft quasi altijd deel uitgemaakt van de BF series.

Enigste website waar ik weet van heb is https://tracker.gg/bf6
Ah top, enkel voor PC (steam?)

Ik speel op PS5

Edit: ah nee, sorry, te snel geweest :smile:

Noem mij ouderwets, maar z.s.m. exp farmen en levelen hoort in mijn ogen niet bij een shooter als Battelfield.
Vroeger was het simpel: strijden met gelijke wapens en de hoogste in rank was squadleader of kon zich aanmelden als commander.

EXP, levelen, weapon upgrades, trophies, medailles, enz. Elke game moet tegenwoordig een rewarding system implementeren of 't is een saai spel. Unlocks, packs, exp boosters,... waar stopt het.

Dat heet evolutie, op zich niets mis mee zolang het geen grind wordt imo.

Vind het reward systeem met levelen, unlocks, challenges en dergelijke op zich wel leuk. Geeft toch wel een doel om bepaalde zaken te completen.
Daarvoor bot servers aanmaken snap ik dan weer op zich totaal niet.

Vind het reward systeem met levelen, unlocks, challenges en dergelijke op zich wel leuk. Geeft toch wel een doel om bepaalde zaken te completen.
Daarvoor bot servers aanmaken snap ik dan weer op zich totaal niet.
Het probleem is vooral dat het veel te lang duurt om bepaalde challenges te doen om wapens/gadgets etc te unlocken, en ook wapens levelen duurt enorm lang, tegen bots (voor de XP nerf) ging dat allemaal veel sneller. Maar ze zijn er wel mee bezig om alles wat sneller en makkelijker te maken zie de update van vorige week.

Ja maar het feit dat je even moet 'grinden' om bepaalde challenges, unlocks te krijgen is toch net part of the game?
En als bepaalde challenges je niet lukken zal het misschien ook zijn omdat je niet de spelstijl hebt die nodig is om die zaken te unlocken. Hoort er ook gewoon bij vind ik.

Ik ga ook totaal niet alles unlocked krijgen als ik zie wat er soms voor nodig is, maar om daarvoor dan bot lobbies op te zetten, mjah.
Haalt de voldoening van effectief iets unlocken er ook volledig uit voor mij.

Het spel is een week uit en mensen willen nu reeds alles hebben, dat is dan ook niet hoe het is opgezet.

Los daarvan waren sommige challenges wel zeer uitdagend, maar goed dat BF ook daar luistert naar zijn community.

Ja maar het feit dat je even moet 'grinden' om bepaalde challenges, unlocks te krijgen is toch net part of the game?
En als bepaalde challenges je niet lukken zal het misschien ook zijn omdat je niet de spelstijl hebt die nodig is om die zaken te unlocken. Hoort er ook gewoon bij vind ik.

Ik ga ook totaal niet alles unlocked krijgen als ik zie wat er soms voor nodig is, maar om daarvoor dan bot lobbies op te zetten, mjah.

Het spel is een week uit en mensen willen nu reeds alles hebben, dat is dan ook niet hoe het is opgezet.

Los daarvan waren sommige challenges wel zeer uitdagend, maar goed dat BF ook daar luistert naar zijn community.
Idd in BF4 bvb duurde het ook lang hoor om alles te unlocken in één class.
Zo veel fun gehad als engineer om tot rank 140 te raken in BF4, was zelfs eerst maar tot rank 100 of 120 ofzo. Met de vele wapen unlocks en extras die kwamen met de tijd, gaf dat steeds een blijvende voldoening voor me en ik bleef dan bij mijn favo loadouts.

ps. Dat is ook zo iets van deze tijd, tmag niet moeilijk meer zijn of geen tijd kosten want we hebben geen tijd (meer) daarvoor :S
BF is nu ook geen RPG ofzo met ellenlange grinds.

Binnen 2 jaar koop je dan toch de wapen packets die anderen al lang gratis unlockten over bvb 6maanden. Was zo in de laatste jaren BF4 om nieuwe spelers een kans te geven sneller te levellen tegen al die veteranen. Van mij hoeft dat niet.

Van mij mag er zeker iets of wat een grind zijn maar ik vind niet dat je wapens en gadgets achter bijna onmogelijke grinds moet locken, doe dat dan met cosmetics/skins. Om de PSR sniper rifle te unlocken moet je bv eerst 100 headshots halen met een DMR, ok dat is doenbaar binnen x aantal uur, maar dan moet je ook nog 150 headshots over 200 meter halen met sniper rifles, dat terwijl de meeste maps niet eens groot genoeg zijn om van zo'n afstand kills te halen. :crazy: En dan is men verbaasd dat er 10 snipers in de spawn liggen te campen.

Ja die 150 headshots over 200 meter komt ook bij mij boven als 1 van de 'onmogelijke' challenges inderdaad, denk ook wel dat ze die snel zullen patchen :tongue:

Idd in BF4 bvb duurde het ook lang hoor om alles te unlocken in één class.
Zo veel fun gehad als engineer om tot rank 140 te raken in BF4, was zelfs eerst maar tot rank 100 of 120 ofzo. Met de vele wapen unlocks en extras die kwamen met de tijd, gaf dat steeds een blijvende voldoening voor me en ik bleef dan bij mijn favo loadouts.

ps. Dat is ook zo iets van deze tijd, tmag niet moeilijk meer zijn of geen tijd kosten want we hebben geen tijd (meer) daarvoor :S
BF is nu ook geen RPG ofzo met ellenlange grinds.

Binnen 2 jaar koop je dan toch de wapen packets die anderen al lang gratis unlockten over bvb 6maanden. Was zo in de laatste jaren BF4 om nieuwe spelers een kans te geven sneller te levellen tegen al die veteranen. Van mij hoeft dat niet.
Ja en dat is dan exact waarom ze dit doen, dan kunnen ze later hun shortcut bundles weer verkopen.

Uiteindelijk te hectisch voor mij. Geen teamplay, iedereen loopt rond als ne zot om zich te laten afknallen. Geen revives, geen ondertsteuning, te veel snipers die geen points willen cappen en niemand volgt orders.

Ben nét op tijd voor de Steam refund. :)

Uiteindelijk te hectisch voor mij. Geen teamplay, iedereen loopt rond als ne zot om zich te laten afknallen. Geen revives, geen ondertsteuning, te veel snipers die geen points willen cappen en niemand volgt orders.

Ben nét op tijd voor de Steam refund. :)
Zal dan ook maar passen zonder te proberen. Waar is de tijd van BF1942 en de fatsoenlijke gamers...

Terug
Bovenaan