Battlefield 6

Zal dan ook maar passen zonder te proberen. Waar is de tijd van BF1942 en de fatsoenlijke gamers...
Goh ik vond eigenlijk BF4 ook nog best in orde. Voor mij was 3 het hoogtepunt wel maar 4 deed het ook goed. Vind niet dat DICE er enorm veel aan kan doen in dit geval. De maps die ik gespeeld heb zijn wel ok maar ik ben misschien gewoon te oud voor de playerbase.
Voor mij is BF geen run and gun shooter, voor de huidige playerbase waar ik mee gespeeld heb is het dat wel. Kan ook zijn dat ik toevallig geen énkele goeie teamplay ervaring gehad heb natuurlijk.

Je kan het altijd eens proberen, refunden kost je niets.

Idd in BF4 bvb duurde het ook lang hoor om alles te unlocken in één class.
Zo veel fun gehad als engineer om tot rank 140 te raken in BF4, was zelfs eerst maar tot rank 100 of 120 ofzo. Met de vele wapen unlocks en extras die kwamen met de tijd, gaf dat steeds een blijvende voldoening voor me en ik bleef dan bij mijn favo loadouts.

ps. Dat is ook zo iets van deze tijd, tmag niet moeilijk meer zijn of geen tijd kosten want we hebben geen tijd (meer) daarvoor :S
BF is nu ook geen RPG ofzo met ellenlange grinds.

Binnen 2 jaar koop je dan toch de wapen packets die anderen al lang gratis unlockten over bvb 6maanden. Was zo in de laatste jaren BF4 om nieuwe spelers een kans te geven sneller te levellen tegen al die veteranen. Van mij hoeft dat niet.
Inderdaad, het probleem is dat iedereen nu binnen de week alles wil unlocken bij wijze van spreken. Terwijl vroeger grind over heel lange termijn gewoon normaal was.

Wees deel van de oplossing dan:

Gisteren in breakthrough iedereen stierf als vliegen. Support genomen en als een zot protective cover beginnen spammen, smoke en supply spammen, reviven en zo toch de match kunnen omdraaien en veel xp verdiend. Gaf echt veel voldoening!

Inderdaad, het probleem is dat iedereen nu binnen de week alles wil unlocken bij wijze van spreken. Terwijl vroeger grind over heel lange termijn gewoon normaal was.
Lijkt me vooral streamers en het publiek dat daar naar zit te kijken te zijn. Als die mannen niet na het eerste weekend alles unlocked hebben beginnen ze te klagen, en dan vervolgens hun publiek ook. Dat wordt dan een vocale minderheid en daar wordt dan maar naar geluisterd.

Ik vind dat er sommige zaken ook wat anders mochten zoals al vanaf lvl 10 beginnen unlocken en sommige challenges zijn gewoon overdreven. Maar ik hoop dat ze niet te ver gaan en bij de kern blijven. Het is toch leuk als je na een maand nog iets nieuw unlocked? Het is een MP shooter en voor zover ik weet gaat met de seasons niet alles opnieuw unlocked moeten worden.

Ook heel die discussie van Bloom en hitboxes… Maak er aub geen CoD van.

Gisteren gekocht op Steam en gelijk na 5 min. gerefund. Als ik al moet gaan beginnen prutsen met BIOS instellingen gewoon om te kunnen gamen... Laat dan maar.

Jammer, want had er echt goesting in. Misschien op de PS5 kopen.

Laatst bewerkt:
Gisteren gekocht op Steam en gelijk na 5 min. gerefund. Als ik al moet gaan beginnen prutsen met BIOS instellingen gewoon om te kunnen gamen... Laat dan maar.

Jammer, want had er echt goesting in. Misschien op de PS5 kopen.
Gewoon secure boot aanzetten, das toch geen probleem.

Gewoon secure boot aanzetten, das toch geen probleem.
Goh, voor de gemiddelde gamer, of gewoon iemand die geen IT’er is, zou het niet de bedoeling mogen zijn om in de BIOS te moeten prutsen (zelfs niet enkel voor secure boot) om gewoon te kunnen gamen. Wat een gevaarlijke evolutie als we dat beginnen te normaliseren, gewoon om te kunnen spelen.

Hetzelfde met anti-cheats die kernel-level access nodig hebben… dan zijn we helemaal op ons kop gevallen, imo.

Niet erg, ik koop het wel op de PS5. Het zag er inderdaad al goed uit, en ik kreeg meteen weer die BF3-nostalgie!

Goh, voor de gemiddelde gamer, of gewoon iemand die geen IT’er is, zou het niet de bedoeling mogen zijn om in de BIOS te moeten prutsen (zelfs niet enkel voor secure boot) om gewoon te kunnen gamen. Wat een gevaarlijke evolutie als we dat beginnen te normaliseren, gewoon om te kunnen spelen.

Hetzelfde met anti-cheats die kernel-level access nodig hebben… dan zijn we helemaal op ons kop gevallen, imo.

Niet erg, ik koop het wel op de PS5. Het zag er inderdaad al goed uit, en ik kreeg meteen weer die BF3-nostalgie!
kvond dat ook eerlijk gezegd maar ergens wel blij dat dit nu een extra beveiligingslaag is dat bij pc's standaard dus niet aanstaat.

Dat het niet leuk is kan ik aannemen, vermits ik dualboot heb zou ik het ook niet kunnen spelen hoor.
Mijn pc is wel outdated dus ik zou sowieso niet kunnen spelen.
Maar secure boot aanzetten op zich, stelt wel niks voor hoor.

Laatst bewerkt:
Dat het niet leuk kan ik aannemen, vermits ik dualboot heb zou ik het ook niet kunnen spelen hoor.
I know, het gaat mij eerder om het principe :p

Probleem dat zich kan voordoen met secure boot aanzetten (zeker indien je in de bios omschakeld van Legacy naar UEFI), is dat je windows boot partitie nog MBR is ipv GPT. Dan zal je computer niet willen booten.
Dan moet je die nog converteren, kan via disk management en cmd dacht ik. Maar moet je al uw data voor backuppen.

Een clean install van Windows is ook een optie, even wat werk naturlijk incl backup C en alles terug herinstalleren van apps ... kan veel werk zijn voor sommigen.

Anders is het simpelweg naar de bios gaan en secure boot enablen (eerst CSM disablen als uw bios dat ook heeft).
Het zou nog een W10 install moeten zijn, zonder secure boot aan dus.
Ik ga er vanuit dat het mobo van de meeste users hier toch al TPM 2.0 heeft en secure boot, vanaf 2016 ongeveer werd dit nogal mainstream. Anders, vergeet het maar zonder hardware upgrade.

Maar dat is IT talk hé :p

Het ding is dat je eenmaal ooit mee moet met dit, voor W11 en mogelijke latere windows updates. Voor mogelijks meer games die het gaan gebruiken voor anti cheat en exploits.

Laatst bewerkt:
Dat het niet leuk kan ik aannemen, vermits ik dualboot heb zou ik het ook niet kunnen spelen hoor.

Heb dat met mijn dual boot zonder problemen kunnen doen.

De meeste potjes zijn echter wel leuk hoor, af en toe heb je zo een potje waar niemand doet wat er verwacht wordt, maar dat zitten we dan uit en proberen we zoveel mogelijk punten te pakken. Heb al echt veel goede potjes gehad ook.

Ik begin er echt op te braken. Ofwel is het door die crossplay waardoor ik op console geschift veel nadeel heb maar ik snap er niks van. Als ik 2 stappen zet ben ik al afgeknald. Kom ik een tegenstander tegen, ik heb de tijd niet van een poging te doen van schieten of ik lig al in de grond en omgekeerd is het precies of ik schiet met losse flodders. Ik ben level 12 en heb mss in totaal 5 vlaggen kunnen pakken en voor de rest geraak ik geen 5 meter verder. En ja ik speel alleen, maar vorige battlefields speelde ik ook alleen en stond ik meestal vanboven in het scorebord.

Ik heb al iedere battlefield gespeeld, maar deze is echt fucked up en nochtans vind ik de mappen de max, maar iedere keer kom ik terecht in het team dat door de tegenstander overlopen wordt en dan zitten ze gewoon op onze spawn te snipen en geraak je gewoon nergens. En dan lig je daar met een medic die op 1 meter van je staat en te tam is van te reviven.

Laatst bewerkt:
Die medics zijn een ramp in het spel, maar dat zal zich wel herstellen met tijd zeker?

Ik amuseer mij er mee, bij de grote mappen is het nu nog wat zoeken wel.

Ik begin er echt op te braken. Ofwel is het door die crossplay waardoor ik op console geschift veel nadeel heb maar ik snap er niks van. Als ik 2 stappen zet ben ik al afgeknald. Kom ik een tegenstander tegen, ik heb de tijd niet van een poging te doen van schieten of ik lig al in de grond en omgekeerd is het precies of ik schiet met losse flodders. Ik ben level 12 en heb mss in totaal 5 vlaggen kunnen pakken en voor de rest geraak ik geen 5 meter verder. En ja ik speel alleen, maar vorige battlefields speelde ik ook alleen en stond ik meestal vanboven in het scorebord.

Ik heb al iedere battlefield gespeeld, maar deze is echt fucked up en nochtans vind ik de mappen de max, maar iedere keer kom ik terecht in het team dat door de tegenstander overlopen wordt en dan zitten ze gewoon op onze spawn te snipen en geraak je gewoon nergens. En dan lig je daar met een medic die op 1 meter van je staat en te tam is van te reviven.

Ik heb crossplay afgezet en geniet sindsdien veel meer van het spel eigenlijk.
Probleem van de medics heb je op PS ook, niets te maken met crossplay.

Eigenlijk zouden ze er een verplichte mini-tutorial (met gameplay, geen video) met de essentials van team play en de rol van elke klasse moeten insteken. Veteranen gaan het misschien irritant vinden, maar je moet het toch op een bepaalde manier interessant en leuk kunnen maken. Je hebt wel die optionele tutorials, maar volgens mij kijkt daar geen kat naar.

Gisteren was er godbetert ene die mij probeerde te reviven door een med-pack te smijten… 🤦‍♂️

De nieuwe generatie kan niet meer wachten é. Door een sterk geevolueerde digitale wereld hebben we extreem snel toegang tot informatie en producten. In plaats van ergens voor te werken wil men direct resultaat. Hoeveel games zijn er niet waar je bepaalde zaken moet gaan unlocken maar je er ook gewoon kan voor betalen en meteen alles ter beschikking krijgt.

Die medics zijn een ramp in het spel, maar dat zal zich wel herstellen met tijd zeker?

Ik amuseer mij er mee, bij de grote mappen is het nu nog wat zoeken wel.
Hohja, in Breaktrough bijvoorbeeld kom je veel terecht in bottlenecks waar ik als medic continu revive, statief zet om granaten op te vangen en support tassen in 't rond gooi. Als ik revive sleep ik mensen achter de muur ALS ik er aan kan. Gisteren waren er 2 die los in het zicht liepen en meteen omgemaaid werden. Tot 3x toe liepen die gewoon los in het vuur van de vijand. Plots kreeg ik een melding van één van die gasten: "Medic, do your job".

Nee. Ik ga mezelf niet opofferen om de vijand 2 kills i.p.v. één te geven.

Ik zeg zeker niet dat iedereen zo is, maar men verwacht soms heel veel van die medics. Maar die zijn ook soms net in contact of bezig een objective te nemen.

Los daarvan: wat is dat eigenlijk met die zever dat ik geen man kan kiezen als ik support speel? Continu ligt dat mens te krijsen vanaf ik geraakt ben. De vijand aan de andere kant van de map hoort mij tieren. Diversiteit mijn kloten, ik wil kunnen kiezen met welk gender ik speel é.

Toch te zien welke mode en maps het zijn ivm die Medics? Op Mirak Valley en Operation Firestorm verwacht ik niet veel revives omdat de meeste toch engineer zijn maar voor de rest vind ik nu deze Bf wel nog best meevallen qua revives en teamwork.

Ik draai meer met mijn ogen als ze in de chat weer voor de zoveelste keer zitten te janken dat het te woke is omdat er vrouwen inzitten of als ze in het verliezende team zitten hun teamgenoten uitmaken voor Cod spelers...

Sinds de netcode is verbeterd amuseer ik er mee wel mee maar de dagen dat ik het uren achtereen kan spelen liggen ook wel achter mij. Meestal matchke of 3 en ik heb het gezien.

Laatst bewerkt:
Hopelijk na cod bo7 release dat de meds terug beginnen te revive.
2 meter en nog te m*** om je team mate te reviven. Want ze willen alleen kills.

Jesus!

Terug
Bovenaan