Battlefield 6

Gisteren spel van mijn broer gekregen. Eventjes gespeeld. Maar damn, ik suck er wel in eerlijk gezegd. Ben COD gewoon. Dit is toch heel anders. Iemand beginner tips ofzo 😅? Zou ook graag op de grote maps met de sniper spelen. Maar is die eerste sniper de moeite?
Ik denk dat ik nog veel ga moeten leren in de wereld van battlefield...🙈
Je kan tot en met rank 10 initiation servers joinen waar enkel mensen met dergelijke rank spelen aangevuld met bots. Ideaal om het wat te leren.

Ik heb dat ontdekt aan rank 11.

Gisteren een hele middag gespeeld maar mij toch serieus liggen ergeren aan het gebrek aan teamwork.
Tanks die gewoon de hele game achteraan rond de base blijven stil staan, den helft dat voor sniper gaat en ver weg blijft van de checkpoints, amper iemand die je revived... Zo een paar potjes na elkaar dat ik telkens in zo een kansloos team terecht kwam. Konden met moeite 1 checkpoint in handen houden. Dat ze dan geen objective mode spelen als ze er niet voor willen gaan.
Hopelijk betert dit nog wat eens de nieuwe COD uitkomt.
Gelukkig kom ik toch nog heel af en toe eens in een goede squad terecht met mensen die samenwerken.
Erger ik me ook wel aan, mijn ervaring is dat het na de eerste maand een beetje begint te beteren wanneer de echte BF spelers nog overblijven. In het begin is het ergernis tot en met. Je komt dan ook altijd in bij het verliezende team terecht waar er niks van teamplay is en je volledig overlopen wordt door de anderen.

Gisteren was rampzalig, ik kon geen voet uit een gebouw zetten of ik werd direct neergeknald, alle vlaggen waren bijna ingenomen en niemand die ook maar iets deed buiten kijken voor hun eigen K/D terwijl de enige manier om daardoor te komen reviven is en hetgeen je hebt proberen te houden en zo lichtjes aan proberen terug op te schuiven.

Daarom speel ik nooit alleen. BF is echt een game die je met vrienden moet spelen, samen in een squad, ieder zijn rol.
Vaak nemen we met onze squad ook 1 of 2 punten op ons als ze dicht genoeg bij elkaar liggen en dat werkt heel goed.

Mis wel die tijden van COD1, 2 op lanparties, en dan BF1942, om online in team te gamen. Zat toen in een team met 50/50 BE/NL leden.
Ook CS 1.6~GO, en als laatste game die ik in teamverband deed, PUBG met Frans-Waalse teams, was best wel leuk.

Zijn hier in feite nog 'team' gamers van 35+? Zie het wel eens zitten om terug met leeftijdsgenoten te gamen in teamverband.

Mis wel die tijden van COD1, 2 op lanparties, en dan BF1942, om online in team te gamen. Zat toen in een team met 50/50 BE/NL leden.
Ook CS 1.6~GO, en als laatste game die ik in teamverband deed, PUBG met Frans-Waalse teams, was best wel leuk.

Zijn hier in feite nog 'team' gamers van 35+? Zie het wel eens zitten om terug met leeftijdsgenoten te gamen in teamverband.
Lukt het eigenlijk vlot om cross platform parties te maken? Lang geleden heb ik nog wel eens sporadisch wat BF4 met leden van het 9lives forum gespeeld en dat was dikke fun.

Erger ik me ook wel aan, mijn ervaring is dat het na de eerste maand een beetje begint te beteren wanneer de echte BF spelers nog overblijven. In het begin is het ergernis tot en met. Je komt dan ook altijd in bij het verliezende team terecht waar er niks van teamplay is en je volledig overlopen wordt door de anderen.

Gisteren was rampzalig, ik kon geen voet uit een gebouw zetten of ik werd direct neergeknald, alle vlaggen waren bijna ingenomen en niemand die ook maar iets deed buiten kijken voor hun eigen K/D terwijl de enige manier om daardoor te komen reviven is en hetgeen je hebt proberen te houden en zo lichtjes aan proberen terug op te schuiven.
Dat is idd wel zo met elke BF launch en wordt beter met de tijd, je kan eventueel wel een aantal maps eruit filteren waar het ideaal is om te liggen snipen in de spawn.
Ik hoop wel dat ze sommige van die challenges om bepaalde dingen te unlocken snel nerfen, er zijn er echt bij die onmogelijk lijken of weken zouden duren. De XP boost voor wapens is er al zeker? Die levelde ook enorm traag vond ik.

Bij mij stond dat in het main menu als "Initiation Breakthrough" bij "featured" en "training grounds", maar die netflix UI is echt niet overzichtelijk.

Custom game tegen bots.
Hoe maak je een custom game.
Vond ik in 2042 toch veel duidelijker.

Hoe maak je een custom game.
Vond ik in 2042 toch veel duidelijker.
Bij "community", dan "search experiences", daar kan je een experience kiezen en dan host game selecteren. Of je kan ook een van de codes gebruiken zie deze link: https://www.dexerto.com/wikis/battlefield-6/best-portal-codes/

Maar ik lees wel dat er een aantal dagen terug een XP nerf geweest is op bot farms dus dat zal niet meer ideaal zijn daarvoor, zelf nog niet getest. Om bepaalde challenges te doen of als je gewoon tegen bots wilt spelen is het wel nog interessant.

Je kan er zelf eentje maken en volledig naar je wil aanpassen via portal.battlefield.com
Aanloggen met dezelfde EA account die gelinked is aan je game en paar stapjes volgen en een naam geven.
Daarna zie je dan je eigen game staan onder de tegel "My experiences"

Ben nu bijna level 30, 95% support gespeeld. Mijn skills zijn niet hoog genoeg om aan te vallen op de eerste rij, ik zorg dus voor kogels, covering fire / smoke en heals.

Scoor toch geregeld zeer hoog, en af en toe haal ik ook eens een k/d van 4:1. Niet slecht voor een 40+’er. Amuseer me gewelding. De BR kan me gestolen worden tbh. Zou niets voor mij zijn.

Lukt het eigenlijk vlot om cross platform parties te maken? Lang geleden heb ik nog wel eens sporadisch wat BF4 met leden van het 9lives forum gespeeld en dat was dikke fun.
Ja dat gaat, ik speel op PS5 en maat op pc.
Wij zitten samen in lobby, evt chat in-game (niet ideaal voor mij, heb de juiste settings nog niet gevonden daarvoor) of via discord.
Je kan jouw discord koppelen aan PSN en zo samen in een server.

Is dan beetje zoals een party op PSN maar dan eentje waar PC spelers ook kunnen joinen.

Noem mij ouderwets, maar z.s.m. exp farmen en levelen hoort in mijn ogen niet bij een shooter als Battelfield.
Vroeger was het simpel: strijden met gelijke wapens en de hoogste in rank was squadleader of kon zich aanmelden als commander.

EXP, levelen, weapon upgrades, trophies, medailles, enz. Elke game moet tegenwoordig een rewarding system implementeren of 't is een saai spel. Unlocks, packs, exp boosters,... waar stopt het.

Noem mij ouderwets, maar z.s.m. exp farmen en levelen hoort in mijn ogen niet bij een shooter als Battelfield.
Vroeger was het simpel: strijden met gelijke wapens en de hoogste in rank was squadleader of kon zich aanmelden als commander.

EXP, levelen, weapon upgrades, trophies, medailles, enz. Elke game moet tegenwoordig een rewarding system implementeren of 't is een saai spel. Unlocks, packs, exp boosters,... waar stopt het.
Ranking/level/badges systeem heeft altijd in BF gezeten, zelfs in BF2 wat al 20 jaar oud is. Inherent een onderdeel van BF games om zo wapens en attachments vrij te spelen.

Terug
Bovenaan