Battlefield 6

Als je BF2 mechanics wilt, vergeet het maar zou ik zeggen ... al niet meer aan de orde sinds BF3.
De recoil en spread van BF3 4 wapens is ook minder in BF6 lees ik, maar voor de volgende beta zouden ze er wat toegevoegd hebben.

BF1 2 fans willen een tragere tactische game. BF3 en 4 fans willen hun stijl, wat sneller... maar recoil, bullet spread op afstand en bullet travel.
Gun customisation om dit te tunen.

BF V fans willen halve laser guns, je raakt objecten waar je crosshair op staat ... en slide movement, dat vinden zij dan de beste gunplay.
Voor een groot publiek zal het nooit te traag of tactisch zijn, en of met veel recoil gun control. Of t'is een tactical SIM als Arma etc of een mod.
Hopelijk vinden ze de gulden middenweg zoals in bvb BF2 3 4, en is het geen laser gun spektakel met zeer of te snelle time to kill.
Voor Portal is er wel meer hoop nu. M'n doelt op custom maps en content, hoofdzakelijk maps denk ik. Dus wie weet ooit een BF2 stijl mini mod
ofzo. De devs hopen daar de betere mapper en content creators in het oog te houden en misschien zelfs een job te geven. afijn dat valt ferm af et wachten natuurlijk. De base game moet goed zijn. Als die goed zit kan m'n makkelijk jaren add-ons, extra's en support leveren.

Zelf vooral BF2 en 4 gespeeld. Het wat trager en veelzijdiger BF2 was een leuke afwisseling voor me, na jaren fast paced arena shooters.
BF3 ook geskipped indertijd omdat ik dacht dat het teveel COD ging zijn. Maar dat was het niet omwille de classes, vehicles, en conquest en rush etc. Vanaf jaar 2 was BF4 ook top. 3000+ uren gespeeld.

ps. de BF2 vehicle mechanics waren idd top. Had het hier even op infantry.

Laatst bewerkt:
BF1942 met Forgotten Hope mod, Eve of Destruction, BF Pirates en BF2 met Project Reality mod waren voor mij de hoogtepunten.
Na BFBC2 ben ik gestopt met de reeks en geswitched naar Arma2.

Project Reality kan je gratis, als stand-alone, spelen voor wie nog eens wat BF2 mét tactical gameplay wil opsnuiven: https://www.realitymod.com/

:love:

Mods zijn jammer genoeg "a thing from the past". Ik zie BF6 daar geen verandering in brengen. Mods als Desert Combat (zowaar de inspiratie voor BF2 en dacht dat het team achter deze mod uiteindelijk ook heeft kunnen meewerken aan BF2). Forgotten Hope, Point of Existance, Eve of Destuction en natuurlijk Project Reality (waarvan groot deel van team ging later Squad ging maken) zullen we niet snel meer terugzien.

Meen dat sinds BFBC2 of BF3 er geen modtools meer zijn uitgebracht en sinds BFV (5) ook geen community servers meer. Vermoed dat we al blij zullen mogen zijn dat BF Portal op iets lijkt en we daar zelf wat aanpassingen aan de gameplay mogen maken...

Jammer genoeg is online de hype al terug door het dak aan gaan. Ongelofelijk na wat ze met deze reeks uitgestoken hebben bij recente edities. Mensen leren echt niet. Deze ziet er wel weer goed uit maar met EA is het altijd afwachten wat het gaat worden. 0 vertrouwen in die studio. Ze hebben al zoveel reeksen kapot gemaakt.

EA is zeer goed in hype maken.
Het lijkt er inderdaad op dat vele mensen daar gemakkelijk in meegaan, al dan niet gestuurd door hun favoriete influncer. Ikzelf ben eerder afwachtend. Ben voorzichting positief uit wat ik zie en lees. Toch wacht ik geduldig af, tot een paar weken / maanden na release. Want wil vooral ook weten wat EA's extra verdienmodel zal zijn. DLC en mictotransacties kunnen een game ook gemakkelijk kapot maken...

Als je BF2 mechanics wilt, vergeet het maar zou ik zeggen ... al niet meer aan de orde sinds BF3.
De recoil en spread van BF3 4 wapens is ook minder in BF6 lees ik, maar voor de volgende beta zouden ze er wat toegevoegd hebben.

BF1 2 fans willen een tragere tactische game. BF3 en 4 fans willen hun stijl, wat sneller... maar recoil, bullet spread op afstand en bullet travel.
Gun customisation om dit te tunen.

BF V fans willen halve laser guns, je raakt objecten waar je crosshair op staat ... en slide movement, dat vinden zij dan de beste gunplay.
Voor een groot publiek zal het nooit te traag of tactisch zijn, en of met veel recoil gun control. Of t'is een tactical SIM als Arma etc of een mod.
Hopelijk vinden ze de gulden middenweg zoals in bvb BF2 3 4, en is het geen laser gun spektakel met zeer of te snelle time to kill.
Voor Portal is er wel meer hoop nu. M'n doelt op custom maps en content, hoofdzakelijk maps denk ik. Dus wie weet ooit een BF2 stijl mini mod
ofzo. De devs hopen daar de betere mapper en content creators in het oog te houden en misschien zelfs een job te geven. afijn dat valt ferm af et wachten natuurlijk. De base game moet goed zijn. Als die goed zit kan m'n makkelijk jaren add-ons, extra's en support leveren.

Zelf vooral BF2 en 4 gespeeld. Het wat trager en veelzijdiger BF2 was een leuke afwisseling voor me, na jaren fast paced arena shooters.
BF3 ook geskipped indertijd omdat ik dacht dat het teveel COD ging zijn. Maar dat was het niet omwille de classes, vehicles, en conquest en rush etc. Vanaf jaar 2 was BF4 ook top. 3000+ uren gespeeld.

Ik besef maar al te goed dat dit geen BF2 game zal worden, en hoop nog altijd dat er ooit een spirituele opvolger voor BF2 komt. Wie de tragere gameplay wilt kan naar een ArmA game of Squad gaan, al is dit voor mij te hardcore. BF2 had voor mij de goede balans tussen arcade en realistic gameplay. Voor sneller ga je naar CoD.

Nu EA zegt ook helemaal niet dat ze naar BF2 terug kijken. Ze willen zich terug spiegelen aan BF3 en BF4. Ik verwacht dan ook meer een game in die styl. Al zal het dus afwachten worden. BF3 en 4 ook vele uren gespeeld, ondanks ik ze minder vond dan BF2. Ik vermoed dat we dus iets zullen krijgen tussen BF3/4, BF:BC2 en BF2042. Al is het natuurlijk afwachten geblazen.

Ik denk dat veel mensen van BF2 toch een vrij nostalgisch "vroeger was het beter" gevoel hebben - inclusief mezelf. Maar als je dan eens terugkijkt naar BF2 dan moet je toch ook vaststellen dat BF2 nu toch ook niet het enorm trage, tactische spel was dat iedereen ervan lijkt te maken in zijn herinneringen.

BF2 was voor velen onder ons dé shooter van onze jeugd dus logisch dat we naar die periode/game blijven verwijzen maar dat zorgt toch ook voor wat biased meningen.

Battlefield 2 zat gewoon goed met de mechanics voor de voertuigen. Voelde krachtig aan en vraagde skill & uren oefenen voor je er echt goed in kan worden. Dat is iets dat ik mis in de huidige games.. ook teamspel is niet meer wat het ooit was. De Refractor engine was gewoon beter daarvoor. De frostbite engine is veel meer pracht en praal, maar mist in mijn gevoel de mechanics van de Refractor.

Nuja, ik kijk er idd met veel nostalgie naar terug. BF2 is tot nu toe mijn meest gespeelde game met +10k uren.

Ik hoop dat ze in BF6 Wake island, Gulf of oman of strike at karkand terug brengen in een modern jasje. Al was het maar in portal....

Je kan ondertussen al preloaden.
Had het ook net gezien toevallig.

Heb eerst op linux geprobeerd, maar bij het opstarten zegt hij dat proton en wine niet supported zijn. Geen verassing.

Ik doe het zelfde op Windows, en bij het starten zegt hij "SecureBoot is not enabled".
Untitled.png

Dusja, als ge een dualboot hebt kunt ge het spel niet spelen blijkbaar 🤷‍♂️
Gene BF6 voor mij dan I guess.

Heb eerst op linux geprobeerd, maar bij het opstarten zegt hij dat proton en wine niet supported zijn. Geen verassing.

Ik doe het zelfde op Windows, en bij het starten zegt hij "SecureBoot is not enabled".
Untitled.png

Secureboat gwn aanzetten in je bios?
(ik ken niks ervan hoor)

Untitled.png

Er zijn wel wat guides om secure boot te configuren icm dual boot.

Je kan BF2 trouwens nog altijd spelen een 2tal jaar geleden nog is gedaan en was echt cool.
Ik heb het nooit echt veel gespeeld, maar was zeker een topper.
Bf3 en BF4 heb ik het meeste uren in gestoken.
Bf1 was ook wel een heel aangenaam en leuk in mekaar gestoken spel en deze speel ik ook nog soms net als de vorige.

Iemand die nog niet op hoofdmenu geraakt? Ik accepteer de voorwaarden en zit vast in een optie menu van colour blind.

Nope gisterenavond pre load gedaan kon alles instellen van graphics en input. Moest wel de nieuwste drivers downloaden van nvidia game wou niet starten op mijn oude driver

Queue 33800 🤣

1u en 30 min gewacht maar eindelijk in het menu geraakt. Hier en daar wat zaken kunnen instellen.

Iemand al gevonden hoe je je fps kan zien of moet ik MSI Afterburner gebruiken?

Als je de NVIDIA app gebruikt kan je ook met alt+z je fps zien. Overlay optie moet dan wel aanstaan in de opties van de app.

Met dual boot werkt het niet?
Ik heb een dual boot (2x win 11 op 2 aparte SSD’s). Eentje met dingle 4k monitor en eentje met triple 1440p monitor waar ik niks aan wil wijzigen.
Zou zonde zijn als het niet werkt.

Met dual boot werkt het niet?
Ik heb een dual boot (2x win 11 op 2 aparte SSD’s). Eentje met dingle 4k monitor en eentje met triple 1440p monitor waar ik niks aan wil wijzigen.
Zou zonde zijn als het niet werkt.
Secure boot (wat meestal af staat bij dual boot) en TPM2.0 zijn vereist om te kunnen spelen.

Terug
Bovenaan