Battlefield 2042

Battlefield 2042

Die 1 map van in Battlefield 2 mogen ze van mij ook remake in portal zetten : Strike At Kirkand of zoiets
Strike at Karkand, zalige map inderdaad.
Die komt er sowieso wel, maar ze zullen die strategisch plannen zodat ze het kunnen gebruiken om veel volk terug te lokken.

Idd ik speel die op BF3 ook nog en half jaar geleden nog op BF2 gespeelt.
1 van mijn absolute lievelingsmappen Strike at karkand .

Vandaag voor het eerst gespeeld. Ik amuseer me er wel nog mee. Een granaat gooien is wel echt irritant. Nu moet je met je pijltjes dooeduwen tot je bij je granaat bent.

Was 100x simpeler en eigenlijk een reflex van dat met de r1 te doen zoals altijd en bij ieder spel.

Spijtig dat er nog zoveel word gecheat in BF3 aimbot,hacken, sommigen zitten op een kraan op Nohahr canals en ineens 4 man dood met C4 wtf.
Doet echt heel dat spel omzeep en die spelen ook vals op hun eigen servers en zetten anti cheat gewoon niet aan, heel smerig.

Omdat het nu gratis weekend is op Steam heb ik eens 2 matchen gespeeld. Ik moet zeggen dat ik het zeker OK vind. Ook qua performance zit het imo goed. Ik snap die commentaren niet goed. Op de medium preset haal ik op 1440p toch 45 fps avg. Dat is nu toch wel beter dan wat ik verwachtte na alle dramatische berichten.

Qua gameplay vind ik het ook zeker goed. Dat de classes weg zijn valt eigenlijk ook al bij al nog mee, al merk ik wel dat er BEDUIDEND minder medics zijn dan in voorgaande BF games. In 2 games ben ik 1 keer gerevived. Jammer. Wat ik ook merk is dat de interface 1 en al chaos is. Ik had in de 1e game zelfs niet door waar ik mijn HP kon zien. uiteindelijk vond ik het wel. Ook jammer dat het klassieke scorebord weg is. Ik had in mijn 2 games geen enkel idee of ik goed bezig was ook niet. Ik merk ook dat het squad gebeuren nog meer dood is dan in BFV. In BFV kom je al niet te vaak tegen dat squads samen blijven en dat de leader commando's geeft en men die volgt, ik heb momenteel de indruk (natuurlijk na maar 2 games) dat dit in BF2042 nog slechter is. In de 1e game totaal geen commando's gekregen, in de 2e game 1x. Ook word je niet meer squad leader als de huidige leader niks doet. Toch niet dat ik merkte.
Wat me ook opviel is dat ik in mijn 1e game (map met boten in een haven) zeker 3 minuten moest lopen om tot aan het 1e punt te komen. Open map is wel goed, maar die spawn kon wel beter.

Voorlopig ook maar 2 bugs gezien: mijn lijk dat in een silo gekatapulteerd werd, en 1x zat ik tussen een trap en een muurtje vast, in mijn wingsuit. Na enkele keren 'landen' en opstijgen uiteindelijk mezelf toch los gekregen.

Vandaag voor het eerst gespeeld. Ik amuseer me er wel nog mee. Een granaat gooien is wel echt irritant. Nu moet je met je pijltjes dooeduwen tot je bij je granaat bent.

Was 100x simpeler en eigenlijk een reflex van dat met de r1 te doen zoals altijd en bij ieder spel.
Je kan dit in de opties aanpassen dat het zoals vroeger is: G drukken is direct gooien. Op PC dus. Default stond dit af en dat is idd vreselijk irritant.

Ik was er mijn GPU vergeten bij zetten, oeps. Dit is op een RX580. Een midrange kaart van 4 jaar oud dus.

Laatst bewerkt:
Ik speel altijd enkele matchen op de nieuwe mappen en dan een uur portal en dan valt het toch echt wel op dat die oude mappen mij echt veel meer liggen qua design.

In de nieuwe vind ik het echt moeilijk om vlaggen te pakken omdat je totaal geen teamgevoel hebt. Iedereen zit overal rond en echt ver uit elkaar. In die oude mappen loop je vaak constant met 10 man van de ene naar de andere vlag en dat is echt zalig.

Grafisch vind ik het wel echt heel mooi en zelfs overdonderend, met die weerseffecten enal. Top gedaan. Maar de mappen zijn veel te open en groot.

Is er onlangs een update geweest? Mijn spel draait plots een pak minder goed... Van vlot 60/70 fps naar 40 met drops tot 20 bij veel actie.

Ik heb alleszins enkel goeie ervaring. 1440p medium (post processing low) en ik haal ca 45-48 fps met een RX580.

Ik heb trouwens nog wat games gespeeld tijdens het testweekend en ik ben wel verkocht. Ik vind het een goeie Battlefield game. Ik heb 1 tornado meegemaakt op een zonne-energie farm en ja... ik moest er wel in lopen met mijn wingsuit ;)
Die wingsuit vind ik algemeen heel handig om maps vlot te kunnen doorkruisen. Want op de nieuwe maps is het echt wel een nadeel in het begin dat je zeer ver van de actie spawnt. Ik zat nog eens op die map met die dokken en boten gisteren, en het was anderhalve kilometer lopen toen ik per ongeluk aan onze spawn respawnde.

Ik heb ook eens die gametype geprobeerd waar je als 1942 soldaat tegen 2042 soldaten vecht. Eigenlijk echt wel plezant. Je gaat elke minuut dood maar ik heb de indruk dat wapens harde raken. Ik kreeg met 3 bazooka schoten een tank neer wat ik niet verwacht had.
Ik heb ook een map of 2 op Portal gespeeld en de mapgrootte van vroeger vind ik misschien toch wel aangenamer. Je kan te voet nog je mannetje staan.

Nu , ik moet mijn mening toch ook lichtelijk herzien.
Heb nu een week verlof gehad en toch vaak gespeeld en er mij al meer mee geamuseerd.

Ik heb alleszins enkel goeie ervaring. 1440p medium (post processing low) en ik haal ca 45-48 fps met een RX580.

Ik heb trouwens nog wat games gespeeld tijdens het testweekend en ik ben wel verkocht. Ik vind het een goeie Battlefield game. Ik heb 1 tornado meegemaakt op een zonne-energie farm en ja... ik moest er wel in lopen met mijn wingsuit ;)
Die wingsuit vind ik algemeen heel handig om maps vlot te kunnen doorkruisen. Want op de nieuwe maps is het echt wel een nadeel in het begin dat je zeer ver van de actie spawnt. Ik zat nog eens op die map met die dokken en boten gisteren, en het was anderhalve kilometer lopen toen ik per ongeluk aan onze spawn respawnde.

Ik heb ook eens die gametype geprobeerd waar je als 1942 soldaat tegen 2042 soldaten vecht. Eigenlijk echt wel plezant. Je gaat elke minuut dood maar ik heb de indruk dat wapens harde raken. Ik kreeg met 3 bazooka schoten een tank neer wat ik niet verwacht had.
Ik heb ook een map of 2 op Portal gespeeld en de mapgrootte van vroeger vind ik misschien toch wel aangenamer. Je kan te voet nog je mannetje staan.
gij vind 45/48 fps speelbaar?? Je zou bijna gaan denken dat je aan het trollen bent :D
Minimum voor een FPS game is toch echt wel 60fps. En als je een high refresh monitor hebt dan is 100+ zeker aangewezen om geen haperingen te zien.

gij vind 45/48 fps speelbaar?? Je zou bijna gaan denken dat je aan het trollen bent :D
Minimum voor een FPS game is toch echt wel 60fps. En als je een high refresh monitor hebt dan is 100+ zeker aangewezen om geen haperingen te zien.
Ik walg eigenlijk van het "60 fps min" gebrabbel. 45-48 fps is perfect speelbaar. Ik speel ook op een scherm van 10 jaar oud met wss meer input lag dan een modern scherm. Da's allemaal goed genoeg, zeker voor een game zoals BF2042, dat niet eens een echte FPS game is.
100+ zal vloeiender ogen, maar naar BF2042 toe zijn die paar ms sneller nutteloos.

Want op de nieuwe maps is het echt wel een nadeel in het begin dat je zeer ver van de actie spawnt. Ik zat nog eens op die map met die dokken en boten gisteren, en het was anderhalve kilometer lopen toen ik per ongeluk aan onze spawn respawnde.
Protip: ge kunt redeploy doen he, dan moet ge niet lopen 😀

Ik walg eigenlijk van het "60 fps min" gebrabbel. 45-48 fps is perfect speelbaar. Ik speel ook op een scherm van 10 jaar oud met wss meer input lag dan een modern scherm. Da's allemaal goed genoeg, zeker voor een game zoals BF2042, dat niet eens een echte FPS game is.
100+ zal vloeiender ogen, maar naar BF2042 toe zijn die paar ms sneller nutteloos.
ik kan niet anders dan dit grappig vinden :rofl:

Ik begrijp hem wel hoor. Ik heb jaren COD op PS gespeeld aan 30fps, stoorde me nooit. Toen op PC gekomen en beginnen spelen aan 120fps, vanaf toen kon ik niet meer wennen aan die lagere fps, maar als je niet anders gewoon bent kan ik dat best wel geloven dat je niet meer nodig hebt.

Ik begrijp hem wel hoor. Ik heb jaren COD op PS gespeeld aan 30fps, stoorde me nooit. Toen op PC gekomen en beginnen spelen aan 120fps, vanaf toen kon ik niet meer wennen aan die lagere fps, maar als je niet anders gewoon bent kan ik dat best wel geloven dat je niet meer nodig hebt.
Wohow 30 fps is wel heel iets anders. Da's echt te weinig. Ik zeg niet dat 48 fps perfect vloeiend is, maar het is hoog genoeg om, als je skills hebt, vanboven in het scorebord te eindigen. Zeker in BF, waar PTFO centraal staat, niet k/d ratio.

ik kan niet anders dan dit grappig vinden :rofl:
Triestig.

Terug
Bovenaan