Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Waxahatchee - Right Back To It: 8
Wendorlan - Slamstep Remix: 3

Waxahatchee is leuk, zonder meer. Genietbaar op de achtergrond maar ik ga dit nu precies niet meer opzoeken om opnieuw op te zetten. Doet me wel denken aan First Aid Kit, waar ik het wel voor heb maar het is precies minder memorabel (of ik ben er niet voor in de mood)

Wendorlan had ik precies wel iets extremer ingeschat toen ik alle commentaren hier las. Het is in elk geval wel niet voor een dinsdagochtend 😅
Ergens op een zaterdagnacht in een zweterig kot met 12 pinten in mijn kas zou dit wel beter binnen komen, al vond ik de opbouw naar de climax wel vreemd... eerst blijft hij weg en dan komt hij er toch nog door. 2e deel ligt me ook minder.
Krijgt in elk wel mijn stem omdat het sowieso meer indrukt maakt dan het brave pop/folk liedje van hierboven.

Waxahatchee - Right Back To It: 10

Comfy country dat de hartslag naar het slaapniveau brengt.
De tegenpool van heavy metal met het headbangen voor de hyperactieven onder ons.
Squarepusher heeft beter op de markt liggen. Het originele nummer is fijner.
Wat niet wegneemt dat ik de stoten mis van een kennis zijn papegaai op dit soort muziek
Bekijk bijlage 36566

Waxahatchee - Right Back To It: 11

Waxahatchee was wel mooi gezongen, maar ook weinig karakter in het nummer vond ik.
Wendorlan dan wat te veel karakter mss, toch ietsje te random voor mij, al heb ik het wel kunnen uitluisteren :unsure:

Stem voor Right Back To It dus.

Waxahatchee - Right Back To It: 12

Wendorlan zou mijn punten misschien wel krijgen op een zaterdagavond. In de juiste mood is dat alles kapot.
Waxahatchee heeft wat mij betreft de perfecte popfolksong gemaakt. Tekstueel resoneerde het ook wel voor een notoir vrienschappenverwateraar.

Waxahatchee - Right Back To It: 13
Squarepusher - Wendorlan (Slamstep Remix): 3

Right Back To It is een mooi nummer. Squarepusher heeft veel goeie muziek maar zijn recent werk ligt mij veel minder en dit nummer dus ook.

Waxahatchee - Right Back To It: 14
Squarepusher - Wendorlan (Slamstep Remix): 4

Ik ga eerlijk zijn, normaal had ik op Waxahatchee gestemd. Luister de laatste tijd wat vaker naar haar, heb wat tijd nodig gehad om er in te komen. Ben ook wel fan van Squarepusher maar net zoals Deckard spreekt z’n ouder werk me meer aan.

Toch op Wendorlan gestemd voor de lolz door de post van @Sir.Killalot, goed mee gelachen.

Waxahatchee - Right Back To It: 14
Squarepusher - Wendorlan (Slamstep Remix): 5

Sinds ik Adrianne Lenker haar solo-dingen heb ontdekt moeten gitaarnummertjes wel zéér straf zijn om me nog te overtuigen, en dat is deze Waxahatchee toch net niet imo. Leuke vibe overall wel, maar net niet voldoende om MOTHERFOKKING SQUAREPUSHER van de troon te stoten in deze.

Er is ook wel een "Botsauto John" vriendelijke versie. En een"
Sabrina trekt scheef op paddo's in den Ikea, en doet er 5u over om met haar bedovertrek en fake cactus plant, tot bij de kassa te geraken versie"
.

Als iemand die zijn eerst Bonzai en Drum en Bass plaatjes al spontaan "verkeerd" speelde tegen 45rpm ipv de gebruikelijke 33 is de corny benoemde "Slamstep remix" wel helemaal mijn meug. O wat was ik die dag van de release weer blij als een kind.
moet je daarvoor repeteren?" (ok, deze wat minder toepasselijk voor deze stijl), "ZET DAT LAWAAI UIT!!!!".
Awel hé *grijpt schouder*, al de basslijntjes dat je hoort zijn dus live gespeeld asyncroon met de noisefeedback van zijn eigen geschreven software. Die miniscule pauzes die je hoort is de analoge machine die overhit van de man zijn talent.

Waxahatchee - Right Back o It: 14
Squarepusher - Wendorlan (Slamstep Remix): 6

Countryrock nummer vond ik saai, grote Squarepusher fan, deze remix nou niet ongelooflijke meerwaarde, maar bon

Linkin Park - Heavy Is The Crown 1
Chase & Status w/ Ethan Holt - Hold Your Ground 0

Geen grote Linkin Park fan, maar was als tiener wel wild van een heleboel nummers op Hybrid Theory en de terugkeer van de band doet me een heel klein beetje aan die periode denken for some reason.
Hold your Ground deed me niets. Live lijkt het misschien wel cool tho

Linkin Park - Heavy Is The Crown - 2
Chase & Status w/ Ethan Holt - Hold Your Ground - 0

Ook geen mega LP fan maar Heavy is gewoon een goeie single. Het heeft wat power, de gitaar zit goed, Mike zen strofes zitten goed en ook Emily haar refreinen zijn echt goed. En ook bij mij deed Hold Your Ground niet echt iets.

Linkin Park - Heavy Is The Crown - 3
Chase & Status w/ Ethan Holt - Hold Your Ground - 0

Ik had liever gehad dat de band een doorstart onder een andere naam had gemaakt, want wanneer Emily de oude nummers brengt overtuigt ze voor mij helaas niet. Maar de nieuwe muziek is wel heel sterk, Heavy is the crown heeft hier al vaak opgestaan al vind in dat er nog betere nummers op de plaat staan.

Hold your ground is een leuk nummer, dat mij meer op feestjes en festivals tot zijn recht lijkt te komen.

Linkin Park - Heavy Is The Crown - 3
Chase & Status w/ Ethan Holt - Hold Your Ground - 1

Ver verwijderd van mijn favoriet type Drum & Bass. Daarvoor trekken we volgend jaar in maart naar de Amsterdam weekender met Dj Rap, Dillinja, Kenny Ken en John B etc.
Maar onmogelijk om still op te staan op deze afgelikte "stadium rock" variant.

Linkin Park recent wel wat leren te waarderen door die 17 seconden scream short die'k eventjes herhaaldelijk tegenkwam op mijn yt reels.

Linkin Park - Heavy Is The Crown - 4

Van beide groepen was ik grote fan in mijn tienerjaren maar dat is ondertussen hard afgezwakt en ik denk niet dat ik ze in de laatste 5 jaar nog heb opgezet. Dan toch maar voor Heavy is the Crown gegaan

Linkin Park - Heavy Is The Crown - 5

Beide geen slechte nummers, maar Heavy Is The Crown is iets dat ik vaker zal opleggen, dus daar gaat mijn stem dan ook naartoe.

Pffff ik wil eigenlijk niet stemmen... Twee echt verschrikkelijke nummers deze ronde, zo commercieel, zo braaf, zo alles wat de onderliggende genres interessant maakt eruit geperst... Echt niet mijn meug...

De voorlopige underdog dan maar wat steunen...

Linkin Park - Heavy Is The Crown - 5
Chase & Status w/ Ethan Holt - Hold Your Ground - 2

Linkin Park - Heavy Is The Crown - 6
Chase & Status w/ Ethan Holt - Hold Your Ground - 2

Ik vind ook beiden geen goede nummers. Geen fan van de nieuwe Linkin Park, die duidelijk aan het teren zijn op de nostalgie factor.
Maar dat andere nummer is al helemaal mijn ding niet, dus toch maar gaan voor de nostalgie :p

Terug
Bovenaan