Battle Royale: the 2020's - Round 1 (TIE BREAK!)

Chelsea Wolfe - Place In The Sun - 11
Pat Kalla & Le Super Mojo - Il Fait Beau Sous La Pluie - 8

Toch maar beatless emo pop gegaan en kinderdorp in Colour Café sfeertje links laten liggen.

Stromae - L'Enfer - 1
Boldy James feat. Evidence - Grey October - 0

Evidence optreden vond ik wat misplaatst; Boldy James, Griselda, Alchemist, Gibbs, etc. slagen er in om als veertigers nog relevant te klinken, Ev helaas gebuisd in deze missie en de glans gaat van heel het nummer af. Stromae kan ongegeneerd mikken op MSM airplay maar 't besanniet.

Stromae - L'Enfer - 2

Hoewel Grey October best goed klinkt, vind ik het nogal lui en makkelijk. Dit in tegenstelling tot mijn Stromae nominatie: L’enfer is krachtig, ontroerend, persoonlijk en oprecht. Een geweldig voorbeeld van hoe Stromae vaak zijn creativiteit, kwetsbaarheid en gevoeligheid inzet om over een zwaar en gewichtig maatschappelijk thema te zingen, ditmaal iets soberder dan in veel van zijn andere nummers maar ik vind het wederom uitzonderlijke muziek.
+1000

Stromae - L'Enfer - 3

Stromae verwoordt zijn donkerste gedachten in een eerlijke oprechte tekst zonder filter op een straffe muzikale compositie.

Grey October vond ik dan weer niks aan. De muziek is zoals hierboven gezegd lui en gewoon te weinig om zelfs maar 3 minuten te boeien. Ik heb hier al op hip-hop nummers gestemd die qua lyrics best straf zijn maar hier is de tekst zo onverstaanbaar gebracht dat ik niet eens weet waarover het gaat. Met mompelen win je bij mij geen punten.

Stromae - L'Enfer - 6

Beetje mellow, Grey October. Toch voor Stromae gegaan want ik vind dat een beter nummer.

Stromae - L'Enfer - 7

L'enfer is gewoon een ontzettend straf nummer dat anno 2024 tekstueel pakkender dan ooit is.

Was live ook een ontzettend indrukwekkende song, die tegelijk klein en breekbaar was en indrukwekkend groots. Die visuals bij het openbreken, die gezichtsposes...qua live show heeft Stromae iets erg impressionant neergezet.

Stromae - L'Enfer - 7
Boldy James feat. Evidence - Grey October - 1

Ik vond echt niets aan dat nummer van Stromae :unsure:
Beide nummers niet echt mijn ding eigenlijk, maar dan verkies ik toch de chille hiphop denk ik

Stromae - L'Enfer - 9
Boldy James feat. Evidence - Grey October - 1

Geen van de 2 nummers hoor ik eigenlijk graag. Dan maar de chauvinist in mij laten spreken hoewel ik eerlijk gezegd totaal geen fan van Stromae ben.

Stromae - L'Enfer - 9
Boldy James feat. Evidence - Grey October - 2

Ik ben wel fan van Boldy James aan't worden maar zet daar gewoon regelmatig een album van op zonder echt veel op de individuele tracks te letten, het is eerder de vibe die me aanspreekt. Zo op zichzelf viel Grey October ook niet heel erg hard op. Van Stromae weet ik eerlijk gezegd niet goed wat vinden. Enerzijds heb ik respect voor de man en hoe hij muziek als een totaalpakket weet aan te pakken. Anderzijds ligt de muziek die hij maakt, de electropop, me niet altijd even goed. Dit nummer vond ik wel goed.

Ik had hier op beiden kunnen stemmen en heb eerlijk gezegd op Boldy James gestemd om de kloof wat kleiner te maken aangezien Stromae met sprekend gemak aan't winnen is.

Stromae - L'Enfer - 10

Geen enkele van de twee is echt mijn ding, maar ik ga mee met de meerderheid omdat ik het tweede echt niks vind en de rapper nogal zeurderig. :unsure:

Stromae - L'Enfer - 11

Het is Stromae. Moeten we nog meer zeggen? De man stelt nooit teleur en zeker niet in dit emotioneel nummer dat een te grote hoop aangaat.
Simpele maar catchy en goede beat in 'Grey October'. Kan jammer genoeg niet tegen de Maestro op.

Edit: alsof Stromae op dit forum zit. Werd iets meer dan een uur uitgebracht :oink::
Multitude, le film

Laatst bewerkt:
Stromae is een top artiest maar L’Enfer is nu net een nummer dat me niet ligt.

Boldy James is één van de hiphop smaakmakers van de afgelopen jaren en geflankeerd door twee legendes als The Alchemist en Evidence is gewoon genieten.

Stromae - L'Enfer - 11
Boldy James feat. Evidence - Grey October - 4

Terug
Bovenaan